پرزیدنت بایدن 80 ساله می شود. کارشناسان می گویند سن بیش از یک عدد است.

بیتس به دستاوردهای قانونی بایدن و نتیجه بهتر از حد انتظار میان دوره ای دموکرات ها به عنوان شواهدی بر قدرت بایدن اشاره کرد و گفت که رئیس جمهور از سلامتی خوبی برخوردار است و سبک زندگی فعالی دارد. او همچنین به موضوع تجربه اشاره کرد: «همانطور که جو بایدن از قبل از تبدیل شدن به باتجربه‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا گفته است، «مواظب او باشید».

هیچ کمبود هشت ساله در زندگی عمومی وجود ندارد. قاضی روت بادر گینزبورگ زمانی که در 60 سالگی خود به دلیل سرطان روده بزرگ تحت درمان قرار گرفت و در دادگاه عالی خدمت می کرد تا اینکه در 87 سالگی بر اثر عوارض سرطان پانکراس درگذشت. هفت سناتور آمریکایی در دهه 80 زندگی خود هستند – از جمله برنی سندرز از ورمونت، که به دنبال نامزدی دموکرات ها برای ریاست جمهوری در سال های 2016 و 2020 بود، و میچ مک کانل از کنتاکی، رهبر جمهوری خواهان – و فقط کافی است به اتاق نگاه کنید تا تفاوت در نحوه چگونگی آن را ببینید. سن افراد

در مورد اینکه آیا سن باید در هر انتخاباتی اهمیت داشته باشد، دکتر نیر بارزیلایی، که رهبری یک مطالعه روی صدساله‌ها را بر عهده دارد و مؤسسه تحقیقات پیری در کالج پزشکی آلبرت انیشتین را مدیریت می‌کند، به سادگی بیان می‌کند: او گفت: «سن است. چیزی نیست که به تنهایی در نظر گرفته شود.»

سناتور دایان فاینشتاین، کالیفرنیا، آشکارا در 88 سالگی کاهش یافته است. او در تلاش است تا نام همکاران و آنچه در جلسات اتفاق افتاده را به خاطر بیاورد. سناتور چاک گراسلی، از ایالت آیووا، به تازگی در 89 سالگی در انتخابات مجدد پیروز شد. اگر ترم خود را تمام کند 95 ساله می شود. گرسلی به توئیت کردن ویدئوهای دویدن های صبحگاهی خود علاقه دارد و گاهی اوقات در رویدادهای تبلیغاتی عمومی تمرینات فشاری انجام می دهد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

بلیزر که کمیته ای متشکل از کارشناسان را رهبری می کرد که در سال 2015 «پیری شناختی» را برای آکادمی ملی علوم بررسی کردند، گفت: «لغزش حافظه چیزی است که معمول است، اما یک نقص واقعی نیست. او چنین لغزشی را اینگونه توصیف کرد: «فراموش می‌کنند، یادشان می‌آید که فراموش کرده‌اند و سرانجام آنچه را فراموش کرده‌اند به یاد می‌آورند.»

نیویورک تایمز با 10 کارشناس در زمینه پیری صحبت کرد تا تصویری از این که شش سال آینده برای فردی هم سن و سال رئیس جمهور چگونه خواهد بود را ترسیم کرد. این کارشناسان، بایدن را معاینه یا معالجه نکرده اند، هرچند به اطلاعات در دسترس عموم، از جمله گزارش پزشکی که سال گذشته توسط کاخ سفید، یک روز قبل از تولد 79 سالگی او صادر شد، نگاهی انداخته اند.

پرزیدنت جو بایدن هنگام خروج از اجلاس G-20 در بالی، اندونزی در 16 نوامبر 2022، وارد Air Force One می شود. (داگ میلز/نیویورک تایمز)

کاخ سفید می‌گوید بایدن به سرعت خود ادامه می‌دهد و به سفرهای مکرر خود در طول فصل مبارزات انتخاباتی و نوسان اخیر خود در سه کشور و دو قاره برای شرکت در نشست‌های سران در مصر، کامبوج و اندونزی اشاره می‌کند.

دکتر دن بلیزر، استاد بازنشسته و اپیدمیولوژیست روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک، گفت که هر دو در افراد مسن شایع هستند. به گفته او، همین موضوع در مورد برخوردهای لفظی بایدن نیز صدق می کند – از جمله زمانی که او در میان مخاطبان به دنبال یک نماینده کنگره می گشت و ظاهرا فراموش می کرد که او ماه قبل مرده است.

با بالا رفتن سن گروه بچه‌های بوم، تعداد هشت‌ساله‌ها در حال افزایش است و کارشناسان آن را «سونامی نقره‌ای» می‌نامند. در نمایه آمریکایی‌های مسن‌تر در سال 2020، وزارت بهداشت و خدمات انسانی فدرال گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود جمعیت 85 ساله و بالاتر از 6.6 میلیون نفر در سال 2019 به 14.4 میلیون در سال 2040 بیش از دو برابر شود.

دانشمندانی که پیری را مطالعه می کنند تاکید می کنند که سن تقویمی با سن بیولوژیکی یکسان نیست – و این دو اغلب با بزرگتر شدن افراد از هم جدا می شوند. درست است که افراد مسن از نظر جسمی رو به زوال هستند و مغز نیز دستخوش تغییراتی می شود. اما کارشناسان می‌گویند در افرادی که فعال هستند، مغز به تکامل خود ادامه می‌دهد و برخی از عملکردهای مغز حتی می‌توانند بهبود پیدا کنند – پدیده‌ای که متخصصان آن را «نروپلاستیسیته پیری» می‌نامند.

اما در حالی که خطر ابتلا به بیماری‌های تهدید کننده زندگی، زوال عقل و مرگ با گذشت هر دهه از زندگی فرد سریع‌تر افزایش می‌یابد، متخصصان طب سالمندی می‌گویند که افراد در دهه 80 زندگی‌شان که فعال، درگیر و دارای حس هدف هستند، می‌توانند سازنده و سالم بمانند. و اینکه خرد و تجربه عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که یک فرد چگونه خواهد بود. گزارش پزشکی که کاخ سفید در سال گذشته منتشر کرد، خلاصه‌ای از یافته‌های دکتر کوین سی. اوکانر، پزشک شخصی قدیمی رئیس‌جمهور بود که او را مردی 78 ساله سالم، پر جنب و جوش معرفی کرد. اما کاخ سفید مانند بایدن در زمان نامزدی خود، اسناد آزمایشگاهی اساسی را منتشر نکرده است. اندرو بیتس، معاون سخنگوی مطبوعاتی، گفت که بایدن «در ماه‌های آینده» وضعیت جسمانی دیگری خواهد داشت.

در حالی که کارشناسان تمایلی به تشخیص بایدن از راه دور ندارند – و هیچ راهی برای پیش بینی آینده وجود ندارد – کسانی که سوابق پزشکی موجود در کاخ سفید را بررسی کرده اند می گویند که تا کنون، به نظر می رسد که او به روشی سالم در حال پیر شدن است.

دکتر دیلیپ جست، روانپزشکی که پیری را در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو مطالعه کرده است، گفت: «این ایده که پیری تنها با زوال همراه است، درست نیست. مطالعاتی در سرتاسر جهان انجام شده است که نشان می‌دهد در افرادی که از نظر جسمی، اجتماعی، ذهنی و شناختی فعال هستند، ارتباط بین شبکه‌های خاص افزایش می‌یابد و حتی نورون‌ها و سیناپس‌های جدید می‌توانند در نواحی انتخابی مغز با افزایش سن تشکیل شوند. “

اوکانر گزارش داد که رئیس جمهور برای کنترل کلسترول و فیبریلاسیون دهلیزی – ضربان قلب نامنظم – داروهای نسخه ای مصرف می کند. او همچنین به دو تغییر خاص در سلامتی بایدن اشاره کرد: او در هنگام صحبت کردن “تکرار و شدت “تصفیه گلو” را تجربه کرده بود، احتمالاً به دلیل رفلاکس اسید، و مقداری سفتی در راه رفتن خود داشت.

این کارشناسان موافق بودند که بایدن چیزهای زیادی به نفع او پیش می رود: او تحصیلات بالایی دارد، تعاملات اجتماعی فراوانی دارد، شغلی محرک که نیاز به تفکر زیادی دارد، متاهل است و یک شبکه خانوادگی قوی دارد – همه عواملی که طبق مطالعات نشان می دهد. ، در برابر زوال عقل محافظت می کنند و به پیری سالم کمک می کنند. او سیگار نمی‌کشد و الکل نمی‌نوشد و به گفته کاخ سفید پنج بار در هفته ورزش می‌کند. او همچنین مراقبت های پزشکی درجه یک دارد.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن گفته است که پرسیدن از افراد بالای 70 سال که آیا مناسب هستند یا نه برای خدمت در کاخ سفید، یک سوال مشروع است. برای کسانی که تناسب اندام او را زیر سوال می برند، او یک پاسخ سهام دارد: “مواظب من باش.”

اولشانسکی همچنین می‌گوید این اشتباه است که فکر کنیم رئیس‌جمهوری انسان را پیر می‌کند. همانطور که تحلیلی که او در سال 2011 منتشر کرد نشان داد، رؤسای جمهور سابق تمایل دارند بیشتر عمر کنند. جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق، که تا دهه 90 زندگی‌اش فعال بوده، ماه گذشته 98 ساله شد. جورج اچ دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2014، 94 ساله بود.

نژاد او عامل دیگری است. دکتر جان رو، استاد سیاست سلامت و پیری در دانشگاه کلمبیا، گفت که امید به زندگی برای یک مرد متوسط ​​سفیدپوست 80 ساله هشت سال دیگر است. رو گفت: «و این میانگین است. بسیاری از این افراد 80 ساله در حال حاضر بیمار هستند. آنها در حال حاضر در خانه سالمندان هستند.

بایدن در آخرین غربالگری فیزیکی خود تحت غربالگری شناختی قرار نگرفت و کارشناسان در مورد ضرورت آن برای افراد مسن اختلاف نظر دارند. در سال 2019، آکادمی متخصصان مغز و اعصاب آمریکا غربالگری سالانه را برای افراد 65 سال و بالاتر توصیه کرد زیرا “سن خود یک عامل خطر مهم برای زوال شناختی است.” اما در سال 2020، یک هیئت فدرال از کارشناسان مستقل از تایید آن خودداری کردند و گفتند که تحقیقات کافی برای تعیین “تعادل منافع و مضرات” وجود ندارد.

چندین متخصص می گویند که پزشکان معمولاً آزمایش های غربالگری شناختی را تنها زمانی انجام می دهند که شواهدی از مشکل وجود داشته باشد. دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی بایدن، که در شب کریسمس 82 ساله خواهد شد و به زودی از خدمات فدرال بازنشسته خواهد شد، در مصاحبه ای گفت که هرگز چنین کاری نداشته است.

پرزیدنت جو بایدن هنگام خروج از اجلاس G-20 در بالی، اندونزی در 16 نوامبر 2022، وارد Air Force One می شود. (داگ میلز/نیویورک تایمز)

روز یکشنبه، بایدن 80 ساله می شود – عددی که او سعی می کند هرگز در ملاء عام به زبان نیاورد. بایدن در مصاحبه اخیر با ام اس ان بی سی گفت: «من حتی نمی توانم سنی را بگویم که قرار است باشم. “من حتی نمی توانم آن را از دهانم بیرون بیاورم.”

همچنین ناگفته باقی مانده است که بایدن در پایان دوره دوم ریاست جمهوری 86 ساله شود، اگر در سال 2024 نامزد شود و برنده شود – واقعیتی که منتقدان او به آن پی برده اند و حتی به برخی از دموکرات ها نیز مکث می کند.

جی اولشانسکی، محقق بهداشت عمومی در دانشگاه ایلینویز شیکاگو، هم بایدن و هم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را که 76 سال سن دارد، به احتمال زیاد متناسب با مشخصات «ابر سالمندان» نام می برد – «زیر گروهی از افرادی که ذهنی و جسمی خود را حفظ می کنند. عملکردی دارند و بیشتر از افراد معمولی هم سن خود زندگی می کنند.»

«افراد در دهه 80 خود معمولاً افول را تجربه می کنند. لیزا برکمن، استاد سیاست عمومی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد که به مطالعه سلامت و پیری می پردازد، گفت: ما نباید در این مورد ساده لوح باشیم. “و در عین حال، تنوع بسیار زیادی وجود دارد. افرادی که عملکرد خوبی دارند و در سطح بالایی از عملکرد هستند، شانس این را دارند که 10 سال دیگر ادامه دهند، در این مدت واقعاً خوب عمل کنند و سهم بسیار مهمی داشته باشند.

گیل لیوینگستون، روانپزشک دانشگاه کالج لندن، که در سال 2020 کمیسیونی را برای زوال عقل در سال 2020 که توسط مجله پزشکی The Lancet تشکیل شده بود، گفت: زمانی که افراد به 65 سالگی می رسند، خطر ابتلا به زوال عقل هر پنج سال دو برابر می شود. او گفت به طور کلی در کشورهای پردرآمد مانند ایالات متحده، زوال عقل 10 درصد از افراد 80 تا 84 ساله و 20 درصد از افراد 85 تا 89 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد.