جستجوی FBI در املاک ترامپ مار-آ-لاگو یکی از چندین تحقیق را نشان داد

____

جست و جو لزوماً به این معنا نیست که اتهامات جنایی قریب الوقوع است، اما برای دریافت حکم، ماموران فدرال باید قاضی را متقاعد کنند که دلیل احتمالی برای فکر کردن به وقوع جرم دارند.

گرجستان:

یک هیئت منصفه فدرال اخیراً مشاور کاخ سفید در زمان ترامپ، پت سیپولون و معاون ارشد سیپولونه را احضار کرد و به دادستان ها پیشنهاد کرد که مشاوران نزدیک ترامپ را شاهدان بالقوه حیاتی بدانند.

ترامپ بارها تماس خود با رافن اسپرگر را “عالی” توصیف کرده است.

ترامپ همچنین با چندین پرونده مدنی مرتبط با 6 ژانویه مواجه است. یک قاضی فدرال پیشنهاد ترامپ برای طرح شکایت قانونگذاران و افسران پلیس کنگره را رد کرد و گفت که سخنان رئیس جمهور سابق “به طور قابل قبولی” منجر به شورش شد. وکلای ترامپ در حال تجدید نظر هستند.

نیویورک:

افراد آشنا به این موضوع گفتند که جستجوی روز دوشنبه FBI به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد اینکه آیا او اسناد طبقه بندی شده را از کاخ سفید به محل اقامت خود در فلوریدا برده است یا خیر، انجام شد. خود ترامپ این جستجو را علناً تأیید کرد و با بیانیه‌ای آتشین آن را «سوء رفتار دادستانی» محکوم کرد و گفت که ماموران گاوصندوقی را در خانه او باز کرده‌اند.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، در حال انجام تحقیقات مدنی در مورد ادعاهایی است مبنی بر اینکه شرکت رئیس جمهور سابق، سازمان ترامپ، بانک ها و مقامات مالیاتی را در مورد ارزش دارایی هایی مانند زمین های گلف و آسمان خراش ها برای دریافت وام و مزایای مالیاتی گمراه کرده است.

آرشیو ملی

ترامپ بارها هرگونه تخلف را رد کرده است.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون گفته است که در حال بررسی احضار ترامپ برای شهادت او است، اقدامی که به دنبال وادار کردن او به همکاری با تحقیقات جنایی است.

تحقیقات وزارت دادگستری به موازات تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که چندین جلسه استماع عمومی، از جمله در ساعات پربیننده، درباره تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای لغو شکست وی در انتخابات 2020 برگزار کرده است، ادامه دارد.

در حالی که ترامپ نگفته است که این جست و جو به چه چیزی مربوط می شود، وزارت دادگستری ماه هاست که درباره سوء استفاده احتمالی اطلاعات طبقه بندی شده تحقیق می کند. این کار پس از آن آغاز شد که اداره بایگانی و سوابق ملی اعلام کرد که 15 جعبه از اسناد کاخ سفید را از مار-آ-لاگو دریافت کرده است، از جمله اسنادی که حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است.

ترامپ این اتهامات را رد کرده و تحقیقات را با انگیزه سیاسی رد کرده است.

خطر قانونی بالقوه از چندین بخش در حالی رخ می دهد که ترامپ زمینه را برای یک نامزدی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 فراهم می کند. او هر گونه تخلفی را انکار کرده است و تلاش کرده است که جستجوی روز دوشنبه را سلاحی برای سیستم عدالت کیفری و یک ترفند سیاسی برای جلوگیری از یک دوره دیگر ریاست جمهوری معرفی کند. اگرچه کاخ سفید بایدن اعلام کرد که هیچ اطلاعی ندارد و مدیر فعلی FBI در اصل توسط ترامپ منصوب شده است.

در ماه مه، دفتر جیمز گفت که به پایان تحقیقات خود نزدیک شده است و بازرسان شواهد قابل توجهی جمع آوری کرده اند که می تواند از اقدامات قانونی – مانند شکایت – علیه ترامپ، شرکت او یا هر دو حمایت کند.

چندین قانون فدرال وجود دارد که نحوه رسیدگی به سوابق طبقه بندی شده و اسناد حساس دولتی را تعیین می کند، از جمله قوانینی که حذف چنین مطالبی را جرم می دانند.

واشنگتن (AP) – جست و جوی FBI از املاک مار-آ-لاگو دونالد ترامپ، تشدید چشمگیر و بی سابقه نظارت های اجرای قانون رئیس جمهور سابق را نشان داد، اما عملیات فلوریدا تنها بخشی از یک تحقیق مربوط به ترامپ و زمان اوست. در دفتر.

انتخابات 2020 و شورش های کاپیتول

دادستان های فدرال به ویژه بر طرحی از سوی متحدان ترامپ برای بالا بردن انتخاب کنندگان جعلی ریاست جمهوری در ایالت های میدان جنگ کلیدی که جو بایدن به دست آوردند، به عنوان راهی برای براندازی آرا، متمرکز شده اند و در هفته های اخیر احضاریه هایی را برای چندین روسای حزب جمهوری خواه صادر کردند.

آن کمیته مجلس نمایندگان قدرت طرح اتهامات جنایی را ندارد، اما کارشناسان حقوقی گفته‌اند که این شهادت به دادستان‌ها حوزه‌ای برای کاوش می‌دهد، از جمله این ادعا که ترامپ به دنبال پیوستن به حامیانش در راهپیمایی به سمت کنگره در 6 ژانویه پس از برگزاری یک تجمع بود. یا اینکه او هشدارهایی را که افراد حاضر در جمع هستند را رد کرد.

دادستان های منهتن تابستان گذشته سازمان ترامپ و مدیر ارشد مالی قدیمی آن، آلن وایسلبرگ را به کلاهبرداری مالیاتی متهم کردند. دادستان ها گفتند که وایسلبرگ بیش از 1.7 میلیون دلار غرامت خارج از کتاب دریافت کرده است. وایسلبرگ و شرکت خود را بی گناه دانسته اند.

دفتر دادستان منطقه منهتن نیز مدتهاست که تحقیقات جنایی موازی در مورد معاملات املاک ترامپ را دنبال می کند.

در اینجا نگاهی به تحقیقات در حال انجام در ایالت ها و مکان های مختلف می اندازیم:

ترامپ پس از شکست در انتخابات 2020، با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا تماس گرفت و از او خواست تا آرای مورد نیاز برای جبران شکست اندک خود در این ایالت را بیابد.

وزارت دادگستری در حال تحقیق در مورد شورش 6 ژانویه 2021 و تلاش برای براندازی انتخاباتی است که او به دروغ ادعا می کرد دزدیده شده است، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا رئیس جمهور سابق هدف مستقیم این تحقیقات است یا خیر.

به نظر می رسید که تحقیقات دادستان منطقه منهتن به سمت یک کیفرخواست جنایی احتمالی در حال پیشرفت است، اما پس از روی کار آمدن آلوین براگ، دادستان جدید منطقه در ژانویه، کند شد. براگ گفته تحقیقاتش ادامه دارد.

دادستان ها قبلاً به دنبال شهادت همکاران ترامپ از جمله رودی جولیانی وکیل و لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه از کارولینای جنوبی بوده اند.

انتظار می رود ترامپ در این ماه در تحقیقات جیمز تحت سوگند بازجویی شود. دو تن از فرزندان بزرگسال رئیس جمهور سابق – دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ – اخیراً برای بازجویی در تحقیقات شرکت کردند.

آنها همچنین به جمهوری‌خواهان جورجیا که به عنوان رای دهندگان قلابی خدمت می‌کردند توصیه کرده‌اند که در معرض اتهام قرار گرفتن هستند. آنها گواهینامه ای را امضا کردند که نشان می داد ترامپ در انتخابات پیروز شده است و خود را انتخاب کننده ایالت می دانند، حتی اگر بایدن در ایالت پیروز شده بود و لیستی از منتخبان دموکرات قبلاً تأیید شده بودند.

آن تماس تلفنی 2 ژانویه بخشی از تحقیقات دادستانی در آتلانتا است که می تواند تهدید حقوقی فوری تری برای ترامپ باشد.

___

ریچر از بوستون گزارش داد.



منبع

مقامات در ماه ژوئن همچنین خانه جفری کلارک، وکیل سابق وزارت دادگستری که از ادعاهای دروغین ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات حمایت می کرد، در ویرجینیا بازرسی کردند.