راننده کامیون در قتل 7 موتورسوار در سال 2019 تبرئه شد

کنکورد، NH (AP) –

ولودیمیر ژوکوفسکی، 26 ساله، از وست اسپرینگفیلد، ماساچوست، به دلیل هفت فقره قتل عمد، هفت فقره قتل از روی سهل انگاری و یک مورد بی احتیاطی در ارتباط با تصادف 21 ژوئن 2019 در راندولف بی گناه شناخته شد. او که پس از تصادف زندانی بود، به نظر می‌رسید که هنگام خواندن حکم، اشک‌هایش را پاک می‌کرد و قبل از خروج از دادگاه، انگشت اشاره‌اش را برای مدت کوتاهی به سمت آسمان بلند کرد.

چیس گفت: «او از همان ابتدا کاملاً واضح بود که باعث این سقوط شده است. این همان چیزی است که او گفت، زیرا همین اتفاق افتاد.

___

«مردم مرده‌ها را می‌پوشانند، تلاش می‌کردند تا آن‌هایی که به سختی زنده‌اند را نجات دهند، و به مردگان دلداری می‌دادند. این زمان داستان نبود. «آنها در اینجا در مورد برخی از غیرقابل تصورترین هرج و مرج، تروما، مرگ و قتل عام صحبت می کردند که ما حتی می توانیم سه سال بعد تصور کنیم. آنها در مورد جهنم شکسته صحبت می کردند.

او گفت: «آن شاهدان همه جا درباره آنچه به یاد می آوردند و ادعا می کردند که دیده اند، بودند.

کتی مک کورمک، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

دوگوای گفت که مازا مست بود و به جایی که می رفت نگاه نمی کرد که کنترل موتورسیکلت خود را از دست داد و جلوی کامیون ژوکوفسکی سر خورد. او همچنین دادستان‌ها را به نادیده گرفتن این موضوع متهم کرد که واحد بازسازی حادثه آنها با نظریه آنها مبنی بر عبور ژوکوفسکی به خط مقابل در تضاد است. در همین حال، یکی از کارشناسان استخدام شده توسط دفاع، شهادت داد که تصادف در خط وسط جاده اتفاق افتاده است و حتی اگر کامیون در وسط خط خود باشد، به دلیل اینکه موتور سیکلت مازا در آن سمت حرکت می کرد، این تصادف رخ می داد.

گواهینامه رانندگی تجاری ژوکوفسکی باید در زمان تصادف در ماساچوست لغو می شد، زیرا حدود دو ماه قبل از آن در کانکتیکات دستگیر شده بود.

“این چیزی بود که او را متوقف کرد. اینطور نیست که او تصمیم مسئولانه ای گرفته است که توجه کند یا کار درست را انجام دهد.» تنها چیزی که او را متوقف کرد، پس از پاره کردن تعدادی موتورسیکلت، یک خاکریز بود.

دوگوای که همچنین بر تناقضات بین اظهارات شاهدان یا زمانی که شاهدان با خود تناقض داشتند، گفت: “از ابتدای این تحقیقات، دولت تصمیم خود را در مورد آنچه اتفاق افتاده بود، لعنت بر شواهد گرفته بود.”

در بیانیه‌های پایانی صبح سه‌شنبه، دو طرف سؤالاتی را در مورد اینکه چه کسی «در همه جا» بیشتر است، مطرح کردند: کامیون‌دار متهم به انحراف به جلو و عقب در جاده یا شاهدان عینی متهم به مخالفت با یکدیگر.

به طور خاص، Duguay به اعضای باشگاه موتور سیکلت Jarheads پیشنهاد کرد که حساب های خود را برای محافظت از Mazza و باشگاه “سایه” کنند. دادستان اسکات چیس برخی ناسازگاری ها را تصدیق کرد، اما از هیئت منصفه خواست تا شرایط را به خاطر بسپارند.

موتورسوارانی که جان باختند اهل نیوهمپشایر، ماساچوست و رود آیلند بودند و از 42 تا 62 سال سن داشتند. آنها بخشی از یک گروه بزرگتر بودند که به تازگی از یک متل در مسیر US Route 2 در راندولف خارج شده بودند.

او استدلال کرد که شاهدان در توصیف کامیون که قبل از تصادف به عقب و جلو می بافد، ثابت قدم بودند. چیس گفت، این رفتار «تا زمانی که مردم را کشت» ادامه یافت.

اعضای هیئت منصفه پس از یک محاکمه دو هفته ای، کمتر از سه ساعت به بحث پرداختند که طی آن دادستان ها استدلال کردند که ژوکوفسکی، که آن روز هروئین، فنتانیل و کوکائین مصرف کرده بود، قبل از تصادف تصادفی بارها و بارها به این سو و آن سو منحرف شده و به پلیس گفته است که او عامل آن بوده است. اما یک قاضی هشت اتهام مربوط به اینکه آیا او آسیب دیده بود را رد کرد و وکلای او دوچرخه سوار اصلی، آلبرت “وودی” مازا را که در میان کشته شدگان بود، مقصر دانستند.

مازا از لی، نیوهمپشایر کشته شدند. ادوارد و جو-آن کور، زوجی از لیکویل، ماساچوست. مایکل فرازی، از Contoocook، نیوهمپشایر; دسما اوکس، از کنکورد، نیوهمپشایر؛ دانیل پریرا، از ریورساید، رود آیلند؛ و آرون پری، از فارمینگتون، نیوهمپشایر.

جی دوگوای دوگوای، وکیل مدافع گفت: شکی نیست که این حادثه یک تراژدی بوده است. اما ما اینجا نیستیم تا تصمیم بگیریم که آیا این یک تراژدی بوده یا نه.»

مقامات کانکتیکات به رجیستری وسایل نقلیه موتوری ماساچوست هشدار دادند، اما گواهینامه ژوکوفسکی به دلیل عقب افتادگی اعلان‌های خارج از ایالت در مورد تخلفات رانندگی به حالت تعلیق درآمد. در یک بررسی، محققان فدرال مشکلات مشابهی را در رود آیلند، نیوهمپشایر و حداقل شش حوزه قضایی دیگر پیدا کردند.

هیئت منصفه روز سه‌شنبه یک راننده کامیون تجاری را از مرگ هفت موتورسوار در یک برخورد هولناک در شمال نیوهمپشایر تبرئه کرد.

چیس تلاش برای مقصر دانستن مازا را یک “داستان خیالی” و “حواس پرتی بیهوده” خواند، در حالی که به هیئت منصفه یادآوری کرد که ژوکوفسکی، که در دادگاه شهادت نداد، به بازرسان گفت: “بدیهی است که من باعث سقوط هواپیما شدم.”