جاش هاولی پس از یک انتخابات ناامیدکننده میان‌دوره‌ای برای جمهوری‌خواهان، اعلام کرد که حزب جمهوری‌خواه «قدیمی» مرده است: «زمان دفن آن است».

جاش هاولی

او در توییتر نوشت: “جمهوری خواهان واقعاً قرار است برای افراد شاغل چه کاری انجام دهند؟ برای شروع: تعرفه های سخت تر بر چین، احیای مشاغل آمریکایی، باز کردن انرژی در آمریکا، 100 هزار پلیس جدید در خیابان. سیستم را از بین ببرید.” .

به گفته پولتیکو، هاولی در حال ایجاد مسیر خود در سنا با دیگر جمهوری‌خواهان ترامپ است. در دوره میان دوره ای، او از جی دی ونس، یکی از نامزدهای سنای اوهایو که مورد حمایت ترامپ بود و در ماه نوامبر در رقابت انتخاباتی خود پیروز شد، حمایت کرد.

به گفته سی ان ان، مک کانل اکنون ممکن است با چالشی برای موقعیت رهبری خود، از جمله سناتور فلوریدا، ریک اسکات، رئیس ستاد انتخاباتی حزب جمهوری خواه، مواجه باشد. به گزارش سی ان ان، ترامپ همچنین از متحدان سیاسی می خواهد مک کانل را برکنار کنند و او را به دلیل نتایج ناامیدکننده میان دوره ای حزب جمهوری خواه محکوم می کند.

هاولی در حال حاضر در چهار کمیته سنا، از جمله پنل های مربوط به قوه قضائیه، خدمات مسلحانه، امنیت داخلی و امور دولتی، و تجارت کوچک و کارآفرینی، خدمت می کند. او در جریان شورش 6 ژانویه، مشت خود را برای حمایت از معترضان طرفدار ترامپ در ساختمان کنگره بالا برد. به گزارش NPR، او همچنین اولین سناتوری بود که در سال 2020 زمانی که مک کانل طرح خود را برای اعتراض به نتایج انتخابات 2020 اعلام کرد، به طور علنی از صفوف خود جدا شد.

سناتور میسوری رهبران حزب جمهوریخواه را به دلیل عملکرد ضعیف میان دوره ای این حزب مقصر دانست.

سناتور جاش هاولی فکر می کند که جمهوری خواه “قدیمی” مرده است.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    هاولی در مصاحبه ای با Real Clear Politics در روز جمعه گفت که رهبری حزب جمهوری خواه مسئول شکست های میان دوره ای حزب است. او مک‌کانل را متمایز کرد و گفت که به سناتور کنتاکی رای نمی‌دهد تا رهبر جمهوری‌خواه باشد، صرف نظر از اینکه کدام حزب در سنا پیروز شود. نمایندگان مک کانل بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    مشخص نیست که هاولی دقیقاً چه کسی را به عنوان بخشی از “حزب قدیمی” می بیند، اما او از حامیان قوی ترامپ است و او به صراحت گفته است که با میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا طرف نمی شود.

    روز شنبه، سناتور جاش هاولی گفت که حزب جمهوری خواه “قدیمی” از بین رفته است و باید بازسازی شود.

    هاولی همچنین از بلیک مسترز در آریزونا حمایت کرد. مارک کلی، نامزد دموکرات، مسترز را شکست داد و به جمهوری خواهان باخت بسیار مهمی داد و به حزب دموکرات کمک کرد تا اکثریت خود را در مجلس بالا حفظ کند.

    سناتور جاش هاولی.Evelyn Hockstein/Pool از طریق AP

    • توییت هاولی اومد دقیقه بعد کاترین کورتز ماستو، نامزد دموکرات سنای نوادا، رقیب مورد حمایت ترامپ، آدام لاکسالت، را شکست داد و کنترل مجلس فوقانی را برای دموکرات ها تضمین کرد.

      این اولین اظهارنظر توهین آمیز سناتور میسوری در مورد حزب خود نبود. روز پنجشنبه، او توییت کرد که “جمهوری خواهی واشنگتن” در میان دوره ای شکست بزرگی خورد و حزب جمهوری خواه در سیاست هایی مانند کنترل اسلحه و تامین اجتماعی گام های نادرستی برداشت.

      هاولی در توییتر نوشت: “حزب قدیمی مرده است. زمان دفن آن است. چیزی جدید بسازید.”

      هاولی روز شنبه در توییتی نوشت: “زمان دفن آن است. چیزی جدید بسازید.”

    • هاولی نیز پنجشنبه توییت کرد جمهوری‌خواهان اگر می‌خواهند پیروز شوند، باید «یک دستور کار واقعی» ارائه دهند.