تیراندازی نظامی روسیه 11 کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت

برخی از نیروهای ذخیره تازه فراخوانده شده، ویدئوهایی از آنها را منتشر کردند که آنها را مجبور می کردند روی زمین یا حتی بیرون بخوابند و قبل از اعزام به خط مقدم، سلاح های زنگ زده به آنها داده می شد.

این تیراندازی در بحبوحه بسیج شتابزده رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای تقویت نیروهای روسیه در اوکراین رخ می دهد – اقدامی که باعث اعتراضات شد و صدها هزار نفر از روسیه را ترک کردند.

مقامات اذعان کرده اند که بسیج اغلب ضعیف سازماندهی شده بود و قول بهبود وضعیت را داده اند.



منبع

حتی با وجود اینکه رهبر روسیه اعلام کرد که فقط افرادی که به تازگی در ارتش خدمت کرده اند مشمول این فراخوان خواهند شد، فعالان و گروه های حقوق بشر گزارش دادند که دفاتر اجباری اجباری ارتش افرادی را جمع آوری کرده اند که هیچ تجربه ای در ارتش نداشته اند – که برخی از آنها برای خدمت نیز مناسب نبوده اند. دلایل پزشکی

پوتین روز جمعه گفت که در حال حاضر بیش از 220000 نیروی ذخیره به عنوان بخشی از تلاش برای جذب 300000 نفر فراخوانده شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که تیراندازی در منطقه بلگورود در جنوب غربی روسیه که هم مرز با اوکراین است، رخ داده است. در این بیانیه آمده است که این دو مرد از یک کشور شوروی سابق که نامش فاش نشده است، در حین تمرین هدف به سوی سربازان شلیک کردند و در تیراندازی متقابل کشته شدند.

مسکو (AP) – وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو مرد روز شنبه به سمت سربازان در یک میدان تیراندازی ارتش روسیه در نزدیکی اوکراین تیراندازی کردند که در نتیجه آن 11 کشته و 15 زخمی شدند.

این وزارتخانه این رویداد را یک حمله تروریستی خواند.