“تو همیشه فکر میکنی برایت اتفاق نخواهد افتاد”


“اوه!”

وقتی میکایلا در بار به سمت من برگشت و به من گفت که فکر می‌کند ممکن است به او سوزن زده شده باشد یا به او مواد مخدر تزریق شده باشد، نگران به نظر می‌رسد.

قبل از اینکه در سپتامبر برای تحصیلات تکمیلی به لندن برود، دوست من، میکالا، 27 ساله، از یکی از دوستانم در آلمان هشداری در مورد شیوع اسپک در سراسر اروپا دریافت کرد – یا با ریختن یک دارو در نوشیدنی یا تزریق مواد مخدر به بدن شخص با یک سوزن زیرپوستی

بر اساس گزارش اخیر کمیته امور داخلی مجلس عوام، پدیده انفجار سوزن در سراسر بریتانیا طی «افزایش ناگهانی در سراسر کشور در اکتبر 2021» مورد توجه قرار گرفت.

میکایلا، که نام خانوادگی‌اش به دلیل ماهیت تجربه‌اش ذکر نشده است، حتی جرعه‌ای از نوشیدنی‌اش نخورده بود که ضربه‌ای را در لگنش احساس کرد. اما او فهمید که چیزی در عرض پنج دقیقه اشتباه است. او گیج شد، سرگیجه داشت و نمی توانست مستقیم ببیند. بلافاصله به من گفت که حالش خوب نیست.

میکالا به یاد نمی آورد که بعد از آن چه اتفاقی افتاد، اما ناگهان در میان گروهی از مهمانانی که به صورت نیم دایره ای دور بدن لخت او ایستاده بودند، روی زمین افتاد. او به سرعت از خواب بیدار شد، اما از ترس اینکه یک غریبه او را بلند کند، بازوانم را زیر شانه هایش فرو کردم و او را به سمت در خروجی بردم.

ایمنی سفر: 17 نکته سیا در مورد اینکه چگونه مانند یک جاسوس فکر کنید و در تعطیلات ایمن بمانید

در سفر تجدید نظر کنید؟: کارشناسان ایمنی از خشونت در نقاط توریستی مکزیک صحبت می کنند

چه کسانی هدف سوزن زدن قرار می گیرند؟

دو نوع اسپیکینگ رایج است: نوشابه زدن، که در آن کسی بدون رضایت مواد مخدر یا الکل را در نوشیدنی فرد می‌ریزد، و اسپک زدن با سوزن، جایی که شخصی مخفیانه به قربانی تزریق می‌کند.

با افزایش نوشابه، ممکن است شامل قرار دادن الکل در یک نوشیدنی غیر الکلی یا اضافه کردن مواد مخدر مانند آرام بخش ها، آمفتامین ها یا موارد دیگر باشد.

مارکو آنتونیو خیمنز، جرم شناس و افسر پلیس در Mossos d’Esquadra در اسپانیا، که ده ها مورد سوزن زدن تا کنون در آن گزارش شده است، گفت: “این یک کوکتل انفجاری است.”

جیمنز گفت که به نظر نمی رسد انگیزه پشت سوزن زدن همیشه تجاوز جنسی باشد. او گفت که به نظر می رسد مردم برای یک سرقت یا به خاطر ایجاد ارعاب و ترس هدف قرار می گیرند.

خطوط کروز پروتکل‌های COVID را کنار گذاشتند: این موضوع چه تأثیری بر روی کشتی‌ها داشت؟ ما اعداد را داریم.

شلوغ ترین فصل الکل در اینجا: چگونه از نوشیدن الکل پرهیز کنیم و از عزیزان هوشیار حمایت کنیم

داده‌های پلیس بریتانیا نشان می‌دهد که حوادث ناشی از سوزن معمولاً شامل دانشجویان دختر بیست و چند ساله می‌شود و در میخانه‌ها، کلوپ‌ها و جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد، اگرچه مهمانی‌های خانگی نیز خطرآفرین هستند، زیرا مجرمان می‌توانند به دلیل فقدان نظارت احساس قدرت کنند. کالین مکی، یکی از بنیانگذاران Spike Aware UK، سازمانی که از سال 2017 آگاهی را نسبت به این موضوع افزایش می دهد، گفت: با این حال، این فقط یک “مشکل دخترانه” نیست. پسر مکی، گرگ، در سال 2017 در یک حادثه مرتبط با اسپک درگذشت.

در یک نظرسنجی YouGov در سال 2021، 11 درصد از زنان و 6 درصد از مردان در بریتانیا گفتند که به شدت افزایش یافته اند.

اسکار باس، 18 ساله، که می گوید در ماه آگوست در واتفورد، انگلستان، سوزن زده شد، گفت: «احساس خجالت کردم. “مردم حرف من را باور نکردند.” وقتی دکتر متقاعد نشد که باس، یک مرد، می‌توانست اسپیک شده باشد، پرستار مردی که می‌گفت یک بار او را میخ کرده بودند، باس را تضمین کرد تا آزمایش خون لازم را انجام دهد.

جالب اینجاست که بسیاری از تزریقات اصلاً حاوی دارو نیستند. شورای رئیس پلیس ملی بریتانیا آزمایش سم شناسی را در دسامبر 2021 آغاز کرد و تا آگوست 2022، 57 درصد از بیش از 624 نمونه حاوی داروی بدون نگرانی یا بدون هیچ دارویی بود. فقط 2 درصد حاوی دارویی بود که از حادثه سوزن زدن پشتیبانی می کند

آیا نوک سوزن هنوز هم اتفاق می افتد؟

خطر انفجار سوزن الهام بخش کمپین های رسانه های اجتماعی بود و جوانان در سراسر بریتانیا مکان های شبانه را در اکتبر 2021 تحریم کردند.

مکی گفت: «به نظر می رسید که مانند آتش در حال گسترش است. بیش از 175000 نفر طوماری را به دولت بریتانیا امضا کردند و خواستار آن شدند که کلوپ های شبانه باید به صورت قانونی مهمانان را هنگام ورود جستجو کنند. (پارلمان در نوامبر 2021 در مورد این طومار بحث کرد و تصمیم گیری برای جستجو باید به مقامات محلی واگذار شود.)

تقریباً یک سال بعد، گزارش‌های مستمر از انفجار سوزن در سراسر اروپا نیاز به آگاهی و اقدام در برابر حملات خشونت‌آمیز را در دوران پس از همه‌گیری که مردم هوس سرگرمی و تجربه‌های جدید می‌کنند، برانگیخت.

مکی در مورد گسترش تهدید به فراسوی بریتانیا در سراسر فرانسه، اسپانیا و آلمان گفت: «تأثیر ضربه‌ای بوده است».

دیم دیانا جانسون، رئیس کمیته امور داخلی، از طریق ایمیل به USA TODAY گفت: «تلاش کافی برای درک میزان رایج بودن حوادث پراکنده، انگیزه عاملان یا تأثیر آن بر قربانیان صورت نگرفته است».

آیا گردشگران در معرض خطر بیشتری از سوزن زدن هستند؟

به گفته مکی، برای هر کسی که به خارج از کشور سفر می کند یا تحصیل می کند و قبلاً با این تهدید روبرو نشده است، مهم ترین چیز است که آگاه باشند که سوزن زدن یک احتمال بسیار واقعی است.

او اضافه کرد که گردشگران هدف حمله قرار گرفته‌اند زیرا اغلب پاسپورت، پول نقد یا سایر اشیاء با ارزش به همراه دارند. او گفت که فصل تعطیلات خطر بالایی دارد زیرا مردم در مهمانی‌های مکرر شرکت می‌کنند و سفر افزایش می‌یابد.

مکی افزود، اما موضوع زندگی در ترس نیست. علائم اسپک را بشناسید: سرگیجه، گیجی یا از دست دادن هوشیاری و رفتارهای غیرعادی مانند عدم کنترل خود.

نکات ایمنی سفر

ایجاد یک طرح: مهم است که در صورت وقوع حمله، قبل از شبانه‌روزی، برنامه‌ای برای اقدام تهیه کنید، از جمله هرگز نوشیدنی خود را کنار نگذارید (مطمئن شوید که می‌توانید نوشیدنی‌هایتان را ببینید که ریخته می‌شوند و به سمت شما منتقل می‌شوند)، با استفاده از سیستم دوستان (به ویژه در مکان‌های ناآشنا) ، صرفه جویی در شماره های اورژانس بین المللی (999 در انگلستان)، و جستجوی بیمارستان های محلی برای هر مورد.

میکایلا در مصاحبه ای با USA TODAY گفت: «به راحتی می توان به این موضوع فکر کرد که چه اتفاقی می افتاد… در 20 دقیقه ای که به دنبال دوستانم می گشتم (زمانی که به بار رسیدم). “اگر در مورد سوزن زدن نمی دانستم، دو بار به آن نیش زدن فکر نمی کردم.”

گزارش حادثه: مکی گفت، اگر در یک میخانه یا کلوب هستید، فوراً به یکی از کارکنان محل برگزاری بگویید که ممکن است شما یا یکی از دوستانتان مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشید، و به صحبت کردن با آنها در این موقعیت ادامه دهید. و مهمتر از همه، فوراً برای آزمایش به بیمارستان بروید و حمله را به مقامات محلی گزارش دهید.

NPCC 1032 مورد تزریق سوزن را از ابتدای سپتامبر 2021 تا پایان دسامبر 2021 گزارش کرده است که بیشتر آنها در اکتبر 2021 رخ داده است. تا اکتبر 2022، هیچ محکومیتی برای سوزن زدن وجود نداشته است و هیچ مورد اتهامی در انتظار محاکمه وجود ندارد. سارا ولف، سخنگوی NPCC به USA TODAY تایید کرد.

ثبت نام در سفارت: برای ایمنی عمومی سفر، این کار به کارکنان سفارت این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز بحران یا اضطراری با مسافران تماس بگیرند. شهروندان ایالات متحده همچنین می توانند در برنامه ثبت نام مسافران هوشمند وزارت امور خارجه ثبت نام کنند.

بیمه مسافرتی را در نظر بگیرید: بیمه مسافرتی برای مسافرانی که در خارج از کشور بیمار می شوند یا صدمه می بینند بسیار مهم است. کارشناسان می‌گویند که بیمارستان‌های خارج از کشور نیز ممکن است بخواهند کارت‌های اعتباری شخصی را در پرونده نگهداری کنند یا قبل از ارائه خدمات، ضمانت‌هایی را برای پرداخت مطالبه کنند.

تجربه خود را به اشتراک بگذارید

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: نوک سوزن در اروپا مورد توجه قرار گرفت: آنچه مسافران باید بدانند





منبع