توضیح دهنده- ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا با چه مشکلات حقوقی مواجه است؟

آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سابق این شرکت، به جرم خود اعتراف کرده است و به عنوان بخشی از توافقنامه خود باید علیه سازمان ترامپ شهادت دهد. او در دعوای مدنی جیمز نیز متهم است.

امتیاز اجرایی یک دکترین قانونی است که بر اساس آن رئیس جمهور می تواند اسناد یا اطلاعات خاصی را مخفی نگه دارد.

تحقیقات جنایی نیویورک

اف‌بی‌آی 11000 سند از املاک ترامپ در مار-آ-لاگو در فلوریدا را در جستجوی مورد تایید دادگاه در 8 آگوست کشف و ضبط کرد. حدود 100 سند به‌عنوان طبقه‌بندی شده علامت‌گذاری شدند، و برخی از آنها فوق سری، بالاترین سطح طبقه‌بندی بودند.

در ماه اکتبر، کمیته از ترامپ احضار شد تا تحت سوگند شهادت دهد و اسنادی را ارائه کند.

جیمز به دنبال این است که ترامپ و فرزندانش دونالد جونیور، اریک و ایوانکا ترامپ را برای همیشه از اداره شرکت‌هایی در ایالت نیویورک منع کند و آنها و شرکتش را از خرید املاک جدید و گرفتن وام‌های جدید به مدت پنج سال در این ایالت منع کند.

تحقیقات تا حدی بر تماس تلفنی ترامپ با براد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا، جمهوری خواه، در 2 ژانویه 2021 متمرکز است. ترامپ از رافنسپرگر خواست تا آرای کافی برای برگرداندن شکست ترامپ در انتخابات گرجستان را “پیدا کند”.

ای. جین کارول، نویسنده سابق مجله ال، در سال 2019 پس از رد اتهامات ترامپ مبنی بر تجاوز به او در دهه 1990 در یک فروشگاه بزرگ در شهر نیویورک، از ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد. ترامپ او را به دروغ گفتن برای افزایش فروش کتاب متهم کرد.

ترامپ که یک جمهوری خواه است، وزارت دادگستری را به دست داشتن در یک شکار جادوگر حزبی متهم کرده است.

ترامپ شکایت دادستان کل را شکار جادوگر خوانده است. وکیل ترامپ ادعاهای جیمز را بی‌اساس خوانده است.

(گزارش توسط لوک کوهن در نیویورک و ژاکلین تامسن در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط جاناتان استمپل؛ ویرایش توسط راس کالوین، نولین والدر، ویل دانهام و دانیل والیس)



منبع

جیمز همچنین از متهمان می خواهد که حدود 250 میلیون دلار را که به گفته او از طریق کلاهبرداری به دست آمده است، تحویل دهند.

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال انجام تحقیقات جنایی از ترامپ به دلیل حفظ سوابق دولتی، از جمله برخی از آنها که به عنوان طبقه بندی شده اند، پس از ترک قدرت در ژانویه 2021، انجام می شود.

این شرکت که هتل‌ها، زمین‌های گلف و سایر املاک و مستغلات را در سرتاسر جهان اداره می‌کند، نسبت به سه اتهام تقلب مالیاتی و شش مورد دیگر بی‌گناه است. ممکن است تا 1.6 میلیون دلار جریمه شود.

حمله به کاپیتول آمریکا

کمیته ای از مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 توسط حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، در حال بررسی این موضوع است که آیا او در اقدامات انجام شده برای براندازی شکست خود در انتخابات 2020 قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر. آشوبگران به دنبال جلوگیری از تایید نتایج انتخابات توسط کنگره بودند.

یک دادگاه استیناف در واشنگتن دی سی این سوال را در استدلال شفاهی که برای 10 ژانویه 2023 برنامه ریزی شده است، بررسی خواهد کرد.

ترامپ تحقیقات این هیئت را ساختگی با انگیزه سیاسی خوانده است.

سوابق دولتی گم شده است

کاوشگر دستکاری در انتخابات گرجستان

فقط وزارت دادگستری می تواند تصمیم بگیرد که آیا ترامپ را به جنایات فدرال متهم کند یا خیر. انتظار می‌رود این هیئت در هفته‌های آینده نتایج کتبی را منتشر کند.

(رویترز) – دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که روز سه شنبه اعلام کرد در سال 2024 دوباره برای کاخ سفید نامزد خواهد شد، با مجموعه ای از تحقیقات و شکایت های قضایی مواجه است.

سازمان ترامپ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی در نیویورک، در یک پرونده جنایی که توسط دادستان منطقه منهتن آلوین براگ مطرح شده است، محاکمه می شود.

یک هیئت منصفه بزرگ در ماه مه برای تحقیقات دادستان جورجیا در مورد تلاش های ادعایی ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات 2020 آن ایالت تشکیل شد.

یک قاضی نیویورک دستور داد تا قبل از محاکمه، یک ناظر مستقل برای نظارت بر سازمان ترامپ تعیین شود.

ترامپ می‌تواند استدلال کند که بحث‌های او بر اساس قانون اساسی از آزادی بیان حمایت شده است.

در یک شکایت جداگانه، یک قاضی فدرال کالیفرنیا در 19 اکتبر گفت که ترامپ با استناد به ایمیل هایی که قاضی بررسی کرده، آگاهانه ادعاهای تقلب در رأی دهندگان را در یک دادخواست انتخاباتی در جورجیا مطرح کرده است.

به گفته وکلای او و کارول، ترامپ در 19 اکتبر در این پرونده حاضر شد.

دادخواست مدنی دادستان کل نیویورک

نوشته لوک کوهن و ژاکلین تامسن

جیمز، یک دموکرات، ترامپ را متهم کرد که دارایی خالص خود را میلیاردها دلار افزایش داده تا نرخ بهره کمتری برای وام‌ها و پوشش بیمه بهتری دریافت کند.

وزارت دادگستری از یک دادگاه استیناف فدرال خواسته است تا این بازبینی را پایان دهد و دسترسی خود را به مواد طبقه بندی نشده ای که در جست و جو انجام شده بازگرداند، با این استدلال که هر دو اقدام مانع از تحقیقات جنایی می شوند.

یک استاد ویژه، قاضی ارشد منطقه ای ایالات متحده، ریموند دیر، در حال بررسی اسناد توقیف شده است تا مشخص کند که آیا آنطور که ترامپ ادعا کرده است آیا آنها از امتیاز اجرایی محافظت می شوند یا خیر.

کارول همچنین قصد دارد از ترامپ به دلیل ایجاد ناراحتی عمدی و عمدی تحت قوانین ایالت نیویورک شکایت کند، حتی اگر شکایت افترا رد شود.

دادگاه استیناف ناحیه دوم ایالات متحده مستقر در منهتن در ماه سپتامبر اعلام کرد که ترامپ زمانی که کارول را دروغگو خواند، یک کارمند فدرال بود، اما این سوال را که آیا او در زمان بیان این بیانیه به عنوان رئیس جمهور عمل می کرد، باز گذاشت.

جیمز گفت که تحقیقات او همچنین شواهدی مبنی بر تخلف جنایی کشف کرده است که او برای تحقیق به دادستان‌های فدرال و سرویس درآمد داخلی جمع‌آوری مالیات ارجاع داده است.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، در یک دادخواست مدنی که در ماه سپتامبر ارائه شد، گفت که دفتر او بیش از 200 نمونه از ارزیابی دارایی های گمراه کننده توسط ترامپ و سازمان ترامپ را بین سال های 2011 تا 2021 کشف کرده است.

کارشناسان حقوقی می گویند ترامپ ممکن است حداقل سه قانون انتخابات جنایی گرجستان را نقض کرده باشد: توطئه برای ارتکاب تقلب در انتخابات، درخواست جنایی برای ارتکاب تقلب در انتخابات و مداخله عمدی در انجام وظایف انتخاباتی.

ترامپ استدلال کرده است که با یک قانون فدرال که کارمندان دولت را در برابر ادعاهای افترا مصون می دارد، از شکایت کارول محافظت می کند.

نایب رئیس کمیته، لیز چنی، جمهوریخواه، گفته است که این کمیته می تواند به وزارت دادگستری ارجاع دهد تا به دنبال اتهامات جنایی علیه ترامپ باشد.

مورد افترا

ترامپ متهم به تخلف نیست.