تنها زنانی که در زندان های روسیه رنج کشیده اند می توانند عذاب بریتنی گرینر را بدانند

حتی قبل از اینکه روس‌ها او را دقیقاً یک هفته قبل از حمله به اوکراین در 24 فوریه به‌عنوان یک ابزار چانه‌زنی در نظر بگیرند، مردم درباره آنچه که او با آن روبروست می‌نوشتند و صحبت می‌کردند.

“گالینا” توضیح داد که چگونه تجهیزات قدیمی خیاطی صنعتی اشتباه را بسیار آسان می کند.

زنان زندانی روسی که تشنه همنشینی هستند، گربه ها را دوست دارند. هیچ چیز برای زندانیان عزیزتر از این بچه گربه ها و گربه ها نیست. اما می توان از آنها برای تنبیه نیز استفاده کرد. پس اگر امروز بد دوختی، گربه ها را می سوزانیم! آنها یک یا دو نفر را مجازات نمی کنند، بلکه یک تیپ کامل را مجازات می کنند.

آنها همچنین به کار برده داری می پردازند

گرینر دستگیر شد و بعداً به دلیل داشتن کارتریج های ویپ با مقادیر کمی ماری جوانا محکوم شد. با این حال، این غیر مادی است. حکم او ساختگی است، زیرا هیچ سیستم قضایی روسیه وجود ندارد.

به زودی آنها در سیستمی گرفتار خواهند شد که آنها را از حریم خصوصی، احترام به خود، غذا و انسانیت خود محروم می کند.

نتیجه یک جمعیت زندانی است که به یکدیگر اعتماد ندارند و به طور معمول در قصاص عمل می کنند.

در زندان های زنان، توالت و دوش پارتیشن بندی ندارند. اوملچنکو، جامعه شناس، گفت که “فقدان ویرانگر فضای شخصی” عمدی بوده است. چه در حال غذا خوردن یا کار، خوابیدن یا دوش گرفتن، و حتی زمانی که از توالت استفاده می کنید، در معرض دیگران هستید.

او گفت که غذا شامل سیب‌زمینی‌های گندیده، نان بیات و شیر آب‌شده و فرنی گندیده بود.

قبل از صحبت بدانید گرینر با چه چیزی روبرو است

وقتی پوسی ریوت متوجه شد که گرینر به کجا می‌رود، به ۲۴۳ هزار دنبال‌کننده‌اش توییت کرد: «بریتنی گرینر به IK-2 موردویا منتقل شد. بدترین مستعمره مجازات در روسیه

“نادیا” در نامه خود نوشت: “زندگی در مستعمره به گونه ای ساخته شده است که به زندانی احساس می شود حیوان کثیفی است که هیچ حقی ندارد.”

شاید نشان دهد که چگونه مردم این کشور آنقدر از تاریخ و حقایق سخت حذف شده اند که نتوانستیم داستان یک بسکتبالیست حرفه ای فینیکس را که توسط روس ها اسیر شده بود درک کنیم.

خیر

باید بدانید که تنها مردی که کلید آزادی او را در دست دارد، ولادیمیر پوتین ظالمی است، همچنین مسئول شرایط وحشیانه ای است که او اکنون در آن زندگی می کند.

این مقاله در اصل در آریزونا جمهوری منتشر شد: بریتنی گرینر اکنون در یکی از بدترین زندان های روسیه با “جهنم” روبرو است.





منبع

گاردین (لندن) گزارش می دهد که او در حال گذراندن دوران محکومیت 9 ساله خود در IK-2، بخشی از سیستم بدنام مستعمرات کیفری روسیه در نزدیکی موردویا، منطقه ای در حدود 300 مایلی شرق مسکو است. این زندان ها در اوایل دهه 1930 به عنوان بخشی از سیستم گولاگ در دوران استالین ساخته شدند و با هم یکی از بزرگترین مجتمع های کیفری در اروپا را تشکیل می دهند.

گرینر به “بدترین” مستعمره مجازات روسیه فرستاده شد

از دست دادن یک سهمیه و نه تنها شما، بلکه کل تیپ زندانیان شما مجازات می شوند. این باعث خشم و عصبانیت می شود.

آن‌ها می‌دانند که آنچه برای او در انتظار است کاملاً موی سر است – بدبختی که تعداد کمی از افراد متمدن هرگز نمی‌دانند یا درک می‌کنند.

بخش های زن موردویا در یک سیستم “قرون وسطایی” گرفتار شده اند که اکثر نقاط جهان چندین دهه پیش آن را پشت سر گذاشتند.

او نوشت که چرخ خیاطی ها “باستانی” و خطرناک هستند. دست‌هایت با جای سوزن سوراخ شده و با خراش پوشیده شده است، خونت سراسر میز کار است، اما همچنان به خیاطی ادامه می‌دهی.»

«وقتی لوله‌ها مسدود می‌شوند، ادرار از دستشویی‌ها بیرون می‌آید و مدفوع پرواز می‌کند. ما یاد گرفته‌ایم که لوله‌های فاضلاب را خودمان تمیز کنیم، اما نتایج زیاد دوام نمی‌آورد: لوله‌ها دوباره پشتیبان می‌شوند. کلنی کابل برای تمیز کردن لوله ها ندارد. می‌توانیم هفته‌ای یک‌بار لباس‌هایمان را بشوییم، در یک اتاق کوچک با سه شیر آب سرد از آن می‌چکد.»

داستان بریتنی گرینر در نهایت ممکن است به یک نشانگر تاریخی تبدیل شود که نشان می دهد آمریکایی ها چقدر نسبت به دنیای خود در اوایل قرن بیست و یکم کاملاً ناآگاه بودند.

«نادیا» تولوکونیکوا، یکی از اعضای گروه پانک روسی و گروه فعال پوسی ریوت و یکی از سرسخت ترین مدافعان گرینر، گفت: «سیستم زندان ما هرگز اصلاح نشد.

کسانی که از دستورات سرپیچی می کنند می توانند به زمستان روسیه به خارج از منزل فرستاده شوند.

این ظلم از همان ابتدا شروع می شود.

این داستان زنی نیست که مرتکب جنایت شده و اکنون باید وقتش را انجام دهد.

این زندان تاریخ فراموش شده، جغرافیای دوردست است. زندان ذهن و محرومیت جسمانی؛ زندانی از دایره های متحدالمرکز که هر زندانی را احاطه کرده و زندگی آنها را به جهنم تبدیل می کند.

گولاگ روسیه زندگی می کند. و بریتنی گرینر در قطار دنده خود گیر افتاده است.

نقض حقوق بشر، شکنجه رایج است

«نادیا» تولوکونیکوا به MSNBC گفت: «من از انتقال بریتنی گرینر به IK-2 وحشت دارم. … من به شرایط وحشتناک مستعمره کیفری خود اعتراض می کردم، اما همه مقامات ارشدی را که در IK-2 کار می کنند (در مورد) می شناسم و دقیقاً می دانم که آنها روزانه چه موارد نقض حقوق بشر و انواع شکنجه هایی را که علیه زندانیان انجام می دهند انجام می دهند. “

همه ما می دانیم که وضعیت مخمصه گرینر می تواند فردا با مبادله زندانیان آمریکا و روسیه به پایان برسد. اما چیزی که تعداد کمی می گویند و باید بدانند این است که ممکن است هرگز پایانی نداشته باشد، که بریتنی گرینر در چرخ دنده های بیداری دنیایی در حال تغییر گرفتار شده است و احتمالاً می تواند بقیه عمر خود را در اسارت بگذراند.

در مارس 2012، “نادیا” به همراه سایر اعضای گروهش پس از اعتراض 40 ثانیه ای علیه روسیه ولادیمیر پوتین در کلیسای جامع مسیح منجی مسکو دستگیر شد. او به دو سال زندان محکوم شد.

اگر این را باور دارید، نه تنها یک احمق هستید، بلکه یک شرور و نادان هستید.

هنگامی که ورونیکا کراس در سال 2014 وارد زندان IK-14 در موردویا شد، چشمانش به کلمات روی دیوار ورودی جلب شد.

این خیاطی اشاره ای به کار روزانه زنان زندانی روسی است. «نادیا» در نامه خود درباره شرایط زندان نوشته است: «تیپ من در خیاطی 16 تا 17 ساعت در روز کار می کند. از ساعت 7:30 الی 12:30 در بهترین حالت، ما چهار ساعت در شب می خوابیم. ما هر ماه و نیم یک بار یک روز تعطیل داریم. تقریبا هر یکشنبه کار می کنیم.»

بعد از جمله گرینر:رسانه های روسی کارت قربانی بین المللی را بازی می کنند

«سیستم جیغ زدن و کسب امتیاز بالا با مدیریت برای جاسوسی دیگران که در اصل در گولاگ ایجاد شد. [Soviet-era labor camps]یلنا اوملچنکو، جامعه شناس سن پترزبورگ، به مسکو تایمز گفت.

“به جهنم خوش آمدید.”

یان استرزلکی، که در سال 2019 برای مرکز مطالعات شرقی نوشت، خاطرنشان کرد که «بیشتر مستعمرات و زندان‌های کیفری روسیه در زمان استالینیسم ساخته شده‌اند. علیرغم چندین تلاش برای اصلاح سیستم زندان در روسیه، آنها همچنان شبیه گولاگ شوروی هستند: نقض حقوق بشر و شکنجه رایج است.

یولیا، زندانی که داستانش در کتاب گنجانده شده است، می گوید: «زنان بی رحم هستند، و نسبت به یکدیگر بسیار بد، و مثل جهنم شرور هستند. «اگر بیمار، ضعیف یا پیر باشید، مطمئناً از شما استثمار می‌کنند، تحقیرتان می‌کنند، اذیتتان می‌کنند، گاهی اوقات فقط برای سرگرمی.

در نامه‌ای در سپتامبر 2013، «نادیا» از پوسی ریوت توضیح داد که چگونه توقیف روسیه فقط یک زندان از دیوارها و سیم خاردار نیست.

«گالینا» در زندانش گفت: «این افتضاح بود و واقعاً احساس می‌کردم که سربازخانه است. و فقط یک اتاق توالت – با دو سرویس بهداشتی – در هر واحد سیصد نفری وجود داشت که در مجموع نیم ساعت صبح وقت داشتند از این توالت استفاده کنند. سورئال بود […] ما تقریباً آب گرم نداشتیم و سرویس‌های بهداشتی اگر خراب می‌شدند تعمیر نمی‌شدند. اردوگاه کار اجباری بود.»

گلنا آلکسیوا، وزیر سابق دولت در ساراتوف، یک شهر بندری در ولگا، به دلیل حمایت از رشوه تجاری به مدت 3 سال و نیم در موردویا خدمت کرد.

نادیا نوشت: “غذا و بهداشت غیرقابل توصیف بود.” «این یک تجربه تحقیرآمیز و تحقیرآمیز بود، و یک آسیب بزرگ برای همه کسانی که آن را پشت سر گذاشتند.

اگر به این اعتقاد دارید، شما بی ادب هستید. شما از رنج دیگران برای پیشبرد سیاست خود سوء استفاده می کنید.

او به انجمن اتحادیه آکسفورد گفت: «پس از زمان گولاگ دوره ای وجود نداشت. صحبت از اصلاح زندان های روسیه شد، اما «آنها هرگز این کار را نکردند. به همین دلیل ما هنوز در پادگان زندگی می کنیم. هنوز مثل برده زندگی کن صد زن در سه توالت مشترک هستند، و شما می توانید تصور کنید که صبح چه نوع آشفتگی (که باعث می شود). جالب نیست.»

بریتنی گرینر، ستاره WNBA و برنده دو مدال طلای المپیک، در قفس در اتاق دادگاه قبل از جلسه دادگاه، در خیمکی درست خارج از مسکو در 26 ژوئیه 2022 ایستاده است.

برای نشان دادن این نکته، “گالینا” داستان گربه ها را تعریف کرد.

این داستان بی‌تفاوتی ایالات متحده به زنان رنگین پوست یا افراد LGBTQ یا نشانه‌ای نیست که ما به اصلاح قوانین سختگیرانه ماری جوانا در آمریکا نیاز داریم.

برای حمله به این مشکل، زندان ها گربه هایی را برای کشتن موش ها معرفی کردند. او به RadioFreeEurope گفت، اما گربه ها تولید مثل می کنند و مشکل خود را ایجاد می کنند. روس ها با جمع کردن بچه گربه ها و انداختن آنها در گونی و سپس در کوره این مشکل را حل کردند.

اره پارچه را در امتداد یک خط گچی به طور مداوم برش می دهد. خدا نکنه اگه اره جای دیگه قطع بشه [and not on the chalk line]، سپس همه 100 برش خراب است. می توانم بگویم که انگشتان روی اره بریده می شوند، بریده می شوند، خون جاری می شود. این قطعاً ناامن است و نیاز به آموزش دارد.»

ما در یک کارگاه خیاطی در کلنی کار می‌کردیم و برخی از زندانیان شرور وسایلی را که دختران تیم من درست می‌کردند برش می‌دادند تا ما در اجرای نقشه شکست بخوریم.»

همه اینها برای ناراحت کردن زندانیان طراحی شده است

تو بگو یه لحظه صبر کن گولاگ؟ آیا این یادگاری از کمونیسم شوروی و الکساندر سولژنیتسین و «روزی از زندگی ایوان دنیسوویچ» نیست؟

در سال 2016، میزان تبرئه در دادگاه‌های جنایی روسیه 0.36 درصد “بی رحم” بود. زندانی که گرینر در آن دوران محکومیت خود را می گذراند، هیچ اهمیتی به عدالت یا کرامت انسانی نمی دهد.

آنها تنها افرادی هستند که واقعاً بریتنی گرینر را درک می کنند. آنها زن هستند، اکثراً روسی هستند و یکی از بدترین سیستم های کیفری روی زمین – گولاگ روسیه – را تحمل کرده اند.

داستان بریتنی گرینر واقعاً یک داستان قدیمی است، داستانی روح خردکننده از اینکه چگونه رویدادهای تاریخی نسبت به عذاب یک انسان مجرد بی تفاوت هستند.

بریتنی گرینر ممکن است زندگی خود را در زندان بگذراند

بریتنی گرینر، ستاره WNBA و برنده دو مدال طلای المپیک، در قفس در اتاق دادگاه قبل از جلسه دادگاه، در خیمکی درست خارج از مسکو در 26 ژوئیه 2022 ایستاده است.

اوملچنکو به یاد می آورد: «وقتی در طول تحقیقاتم متوجه شدم که چگونه یک توالت را در یک مستعمره بازسازی کردند، مات و مبهوت شدم. «در مقابل یک ردیف سوراخ در زمین – که با پارتیشن‌ها از هم جدا نشده‌اند – یک آینه بزرگ قرار دادند. من هنوز کاملاً متقاعد نشده ام که شخصی که مسئول آن راه حل طراحی داخلی بود در واقع یک سادیست اخلاقی نبوده است.»

او به RadioFreeEurope گفت: «وقتی دختران متوجه می‌شوند که به موردوویا می‌روند، مچ‌های خود را می‌برند، هر کاری ممکن است انجام می‌دهند: مریض می‌شوند، ناخن‌ها را می‌بلعند، فقط برای اینکه مجبور نباشند به آنجا بروند.

زندانیان از نظر روانی تنبیه می شوند

قبل از اینکه بریتنی گرینر را به خاطر نقض قوانین روسیه محکوم کنید یا قبل از اینکه از داستان او برای کسب امتیازات سیاسی ارزان استفاده کنید، باید بفهمید که او با چه چیزی روبروست.

اگر زندان های روسیه بد هستند، گرینر بدترین وضعیت را می گیرد.

این یک عبارت رایج در بین زندانیان روسی شده است که “اگر در موردوویا گذرانده اید، چیزی در مورد زندان نمی دانید.”

او به RadioFreeEurope گفت: “وقتی کسی وارد مستعمره می شود، یک صف در حیاط وجود دارد.” همه فریاد می زنند، گوشت تازه رسیده است. زندانیان (جدید) البته به این واکنش نشان می دهند – آنها می ترسند.

یکی از تکنیک های قدیمی زندان های روسیه، تبدیل زندانی به زندانی است.

فیل بواس ستون نویس سرمقاله The Arizona Republic است. به او ایمیل بزنید [email protected].

زندانیان همیشه در آستانه شکستن، فریاد زدن بر سر یکدیگر، دعوا بر سر کوچکترین چیزها هستند. اخیراً یک زن جوان به دلیل اینکه شلوار را به موقع نپوشاند، با یک قیچی به سرش ضربه زد.

زندان ها زندانی را علیه زندانی تبدیل می کنند

«نادیا» از یک زن از تیپ زندانیان معلول و مسن گفت که یک روز تمام به این ترتیب مجازات شده بود. سرمازدگی او بسیار بد بود “آنها مجبور شدند انگشتان و یکی از پاهایش را قطع کنند.”

گروهی از جامعه شناسان روسی در کتاب خود با عنوان «قبل و بعد از زندان: داستان های زنان» توضیح دادند که نظارت شدید در زندان های زنان روسیه با سیستم نه چندان رسمی دزدی تقویت شده است.

در زندان های روسیه گربه ها رایج هستند زیرا مکان ها پر از حیوانات موذی است. موش ها با ما زندگی می کردند. موش ها با ما در منطقه صنعتی زندگی می کردند. قبل از رفتن به حمام، لازم بود در بزنی – میله های مخصوصی برای آن وجود داشت. برای اینکه موش ها پراکنده شوند، می فهمی.»