تنش بین ساکنان سیاه پوست و لاتین تبار در لس آنجلس در پی رسوایی نوری مارتینز افزایش یافت

گرین گفت: ما سزاوار بیش از یک عذرخواهی هستیم. ما مدام در مورد کلمه شفا صحبت می کنیم. اما بدون مواجهه با حقیقت نمی توانیم شفا دهیم. کاری که این مقامات منتخب انجام دادند طغیان کننده، دفع کننده، دفع کننده، بیمارگونه، دعوت کننده و ناپسند بود.

در جلسه روز چهارشنبه، نماینده ای از فدراسیون تجارت لس آنجلس – اتحادی متشکل از 220 سازمان که بیش از 410000 کارفرما را در شهر نمایندگی می کنند – پیام واضحی را به Cedillo و de León ارائه کرد.

اما همه فراخوان دهندگان مخالف ماندن د لئون و سدیلو در شورا نبودند. زنی که خود را معرفی نکرد از د لئون خواست استعفا ندهد. “[de León] او کار بزرگی انجام داده است و رای دهندگان واقعی او در منطقه او به او احترام می گذارند. [and his critics] طوری رفتار می کند که انگار کسی را کشته است.”

پیشنهاد رئیس شورا نوری مارتینز برای انتصاب هدر هات به عنوان عضو موقت شورای ناحیه 10، 10 رای لازم برای استماع عمومی در تالار شهر در روز سه شنبه، 30 اوت 2022 در لس آنجلس، کالیفرنیا را دریافت نکرد.  (عرفان خان/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

تماس‌گیرندگان به شدت از میچ اوفارل، رئیس‌جمهور موقت انتقاد کردند که اجازه نداد جلسه استماع حضوری برگزار شود و یکی او را “بزدل” توصیف کرد. پس از اینکه مایک بونین، عضو شورا، که در جلسه 11 اکتبر به اظهارات نژادپرستانه مارتینز درباره پسر خردسالش بیان کرد، در ساعاتی پس از جلسه، یک سخنرانی احساسی را ارائه کرد، اوفارل انتقال جلسه را به صورت آنلاین توجیه کرد. بونین در تماس فیزیکی نزدیک با چند عضو دیگر شورا بود.

صدها نفر از جامعه اواکساکان لس آنجلس، همراه با رهبران برجسته جوامع بومی در سراسر کالیفرنیا، در 15 اکتبر در تالار شهر تظاهرات کردند. (جنارو مولینا/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

تالارهای مجازی مانع از آن نشد که ده‌ها معترض در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صدای خود را در بیرون از شهرداری به گوش مردم برسانند.

مارتینز در صدا می گوید: “آنها او را مانند یک بچه سفید کوچک بزرگ می کنند.” “من فکر می کردم، این بچه نیاز به ضرب و شتم دارد. اجازه دهید او را به گوشه ای ببرم، و سپس او را برگردانم.” او همچنین از بونین به عنوان “بی کوچک” یاد کرد.

کرکوریان گفت: “این یک امتیاز است که در شهرداری شهرداری خدمت کنم.” “این یک امتیاز است که در هر نوع خدمات عمومی خدمت کنیم. و ما این امتیاز را داریم. باید خودمان را متعهد کنیم که تفاوت هایی را که ما را از هم جدا می کند کنار بگذاریم، این ایده را کنار بگذاریم که به یک جناح یا گروه یا یک محله خدمت می کنیم. هزینه دیگران. لس آنجلس دیگر نمی تواند چنین تفکری را تحمل کند. ما باید بدانیم که شما به همه مردم لس آنجلس خدمت می کنید.”



منبع

چندین تماس گیرنده شکایات گذشته مربوط به نژادپرستی سیستمیک را مطرح کردند، در حالی که دیگران اتاق را شریک اقدامات همکاران اسپانیایی تبار خود که در نوار ضبط شده بودند، خواندند.

ده‌ها تماس‌گیرنده خشمگین – که بسیاری از آنها از توهین و توهین استفاده می‌کردند – در جلسات هجوم آوردند و این تصور را تأیید کردند که رابطه شکننده بین جوامع سیاه‌پوست و لاتین تبار در وضعیتی خاص قرار دارد. یکی از تماس گیرندگان از موسیقی دلقک برای تمسخر اتاق استفاده کرد، در حالی که دیگران پیشنهاد حذف کل شورا را دادند.

معترضان در جلسه شورای شهر لس آنجلس در اتاق شورا در تالار شهر لس آنجلس در روز سه شنبه، 11 اکتبر 2022 در لس آنجلس، کالیفرنیا. (گری کورونادو/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

او گفت: “ساکنان شما و همکاران ما صحبت کرده اند.” “زمان آن رسیده است که شما کناره گیری کنید تا شهر ما بتواند به جلو حرکت کند و شروع به بهبودی کند و رسیدگی به بسیاری از مسائل مهمی را که به دلیل امتناع شما از انجام کار درست برای شهر متوقف شده اند، به پایان برساند. شما خود را ثابت می کنید. کاملاً نامناسب برای دفتر، و ما از شما می‌خواهیم که اکنون کناره گیری کنید.”

مقامات لس آنجلس در تلاش هستند تا پیامدهای ناشی از فایل صوتی افشا شده اظهارات نژادپرستانه توسط نوری مارتینز، رئیس سابق شورای شهر که او را مجبور به استعفا کرد، مهار کنند.

نیتیا رامان، عضو شورای لس آنجلس، که با موفقیت برای اصلاح منشور شهر که یک کمیسیون مستقل را ایجاد کرد، گفت: «آنچه از ضبط‌هایی که هفته گذشته شنیدیم، شواهد روشنی بود مبنی بر اینکه فرآیند تقسیم‌بندی مجدد شهر ما برای منافع سیاسی شخصی دستکاری شده است. .

پل کرکوریان، عضو شورا، پس از اینکه به اتفاق آرا به عنوان رئیس جمهور بعدی رای داده شد، اکنون وظیفه غیرقابل رغبت بازگرداندن اعتماد به شورای شهر را بر عهده دارد. روز سه‌شنبه، او این لحظه را «یکی از چالش‌برانگیزترین زمان‌هایی» توصیف کرد که شهر با آن روبرو بوده است و گفت که زمان آن رسیده است که آنجلینو شروع به بهبودی و پر کردن شکاف‌ها کند.

پس از اینکه معترضان خشمگین هفته گذشته جلسات حضوری در تالار شهر را مختل کردند، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، شورا جلسات مجازی برگزار کرد تا از رسوایی مارتینز جلو برود. اما موضوعی که تقریباً همه تماس‌گیرندگان می‌خواستند در بخش نظرات عمومی هر دو جلسه درباره آن صحبت کنند، صدای لو رفته مربوط به مارتینز، اسپانیایی‌تبار بود که در یک جلسه خصوصی که در اکتبر 2021 برگزار شد، نظرات خام و نژادپرستانه‌ای را علیه سیاه‌پوستان و آمریکایی‌های اواکساکایی تبار منتشر کرد.

نه استعفا، نه جلسه! معترضان شعار می دادند و برخی تلاش می کردند به زور وارد تالار شهر شوند. افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش توانستند آنها را بدون حادثه به عقب برانند.

کرکوریان، که قول داده است برای اطمینان از این که گام‌های ملموسی را پیش ببرد، گفت: «فقط باید تکرار کنم که ما نمی‌توانیم به دو عضوی که اکنون در موقعیتی قرار دارند که دفاتر خود را بی‌حرمت کرده‌اند اجازه دهیم تجارت شهر را گروگان بگیرند.» قدرت رئیس شورا کاهش می یابد و افزایش نمی یابد.

ضبط این سه سیاستمدار قدرتمند که با یک رهبر کارگری درباره چگونگی حفظ قدرت و گسترش نفوذ لاتین‌ها در شهر بحث می‌کنند، شورا را در آشفتگی فرو برده است و با استعفای مارتینز می‌تواند به طرز چشمگیری شکل آن را تغییر دهد. سدیلو که در ژوئن گذشته نامزدی خود برای سومین دوره ریاست جمهوری را از دست داد، در ماه دسامبر از سمت خود کنار می رود. دی لئون امسال برای انتخاب مجدد حضور ندارد.

عضو شورای منطقه 1 - گیل سدیلو، سمت چپ، و عضو شورای منطقه 14 - کوین دی لی، سمت راست، در جلسه شورای شهر لس آنجلس در تالار شهر لس آنجلس در روز سه شنبه، 11 اکتبر 2022 در لس آنجلس، کالیفرنیا.  (گری کورونادو/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

کریستین گرین، استاد جامعه شناسی و تاریخ آفریقایی-آمریکایی در دانشگاه ایالتی کال، دومینگوئز هیلز، در جلسه روز سه شنبه گفت که هفته گذشته “یک شرمساری و دلسردی کامل” بود و افزود که دیدن سدیلو و دی لئون در صندلی های خود حیرت انگیز است. در شورا

بسیاری از خشم به اعضای شورا، گیل سدیلو و کوین دی لئون، که هر دو در هیچ یک از جلسات شرکت نکردند، به دلیل دست داشتن در رسوایی مارتینز، با چندین تماس گیرنده خواستار استعفای آنها شد. این دو نفر تاکنون از کناره گیری خودداری کرده اند. هر دو ریاست کمیته‌های بلندپایه‌ای را بر عهده داشتند که پیش از سلب وظایف خود در این هفته، با مسکن و بی‌خانمانی سروکار داشتند.

صدها نفر از جامعه اواکساکان لس آنجلس، همراه با رهبران برجسته جوامع بومی در سراسر کالیفرنیا، در تالار شهر تظاهرات کردند.

عضو شورای منطقه 1 – گیل سدیلو، سمت چپ، و عضو شورای منطقه 14 – کوین د لئون، سمت راست، در جلسه شورای شهر لس آنجلس در تالار شهر لس آنجلس در روز سه شنبه، 11 اکتبر 2022 در لس آنجلس، کالیفرنیا. (گری کورونادو/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

پیشنهاد رئیس شورا نوری مارتینز برای انتصاب هدر هات به عنوان عضو موقت شورای ناحیه 10، 10 رای لازم برای استماع عمومی در تالار شهر در روز سه شنبه، 30 اوت 2022 در لس آنجلس، کالیفرنیا را دریافت نکرد. (عرفان خان/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

سدیلو و دی لئون، همراه با رهبر اتحادیه کارگری، ران هررا، که از آن زمان استعفا داده است، در سال 2021 در اتاق حضور داشتند که مارتینز به پسر 7 ساله عضو سفیدپوست مایک بونین، که سیاه پوست است، به عنوان “parece changuito” اشاره کرد. یا “آن میمون کوچولو”.

گروهی از معترضان وابسته به زندگی سیاه‌پوستان مهم است از صبح یکشنبه در نزدیکی خانه دی لئون در ایگل راک اردو زده‌اند تا فشار بر این عضو شورا را برای استعفا افزایش دهند. آنها همچنین خواهان بازنگری در تصمیمات مربوط به تقسیم مجدد و سایر سیاست هایی هستند که اعضای شورا روی جامعه سیاه پوستان کار کردند.

خانسا جونز-محمد، یک کمیسر سیاه‌پوست در کارگروه غرامت لس‌آنجلس، در روز سه‌شنبه در سمت خود به عنوان یک شهروند عادی تماس گرفت و «نژادپرستی نهادی» را که هنوز وجود دارد، محکوم کرد. او گفت: «نژادپرستی از سوی رهبری شهر به هیچ وجه توسط آنجلینوهای سیاه قابل تحمل نخواهد بود.

معترضان در جلسه شورای شهر لس آنجلس در اتاق شورا در تالار شهر لس آنجلس در روز سه شنبه، 11 اکتبر 2022 در لس آنجلس، کالیفرنیا.  (گری کورونادو/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

یکی از تماس‌گیرندگان زن در جلسه روز سه‌شنبه که نام خود را معرفی نکرد، از این اظهارات ابراز ناامیدی کرد. او گفت: “این برای ما چیز جدیدی نیست. ما قبلاً با این نوع نژادپرستی خاص نسبت به سیاهپوستان آمریکایی از جامعه لاتین تبار برخورد کرده ایم.”