ترامپ گفت که این یک تصمیم “احمقانه” است که جمهوری خواهان در پانل 6 ژانویه نماینده نداشته باشند. او و قانونگذاران جمهوری خواه سال گذشته یک کمیسیون دو حزبی را رد کردند.

کمیته منتخب مجلس نمایندگان سال گذشته پس از آنکه جمهوری خواهان سنا در ماه می 2021 از تشکیل یک کمیسیون دو حزبی به سبک 11 سپتامبر برای تحقیق در مورد شورش کنگره جلوگیری کردند، تشکیل شد.

ترامپ نیز سال گذشته پیشنهاد یک کمیسیون دو حزبی را محکوم کرد و آن را “تله دموکرات ها” خواند.

ترامپ گفت: “ما هیچ نماینده ای در این هیئت نداریم. مطمئناً باید تعدادی جمهوری خواه داشته باشیم – جمهوری خواهان واقعی.” چنی و کینزینگر هر دو پس از 6 ژانویه به استیضاح ترامپ رای دادند و ترامپ و حامیانش اغلب به عنوان RINO یا جمهوری خواه به نام فقط مورد انتقاد قرار می گیرند.

سناتور بیل کسیدی، یکی از جمهوری خواهانی که به کمیسیون رای مثبت داد، در آن زمان گفت که “تحقیقات با یا بدون جمهوری خواهان انجام خواهد شد” و حزب جمهوری خواه باید درگیر شود “تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات منصفانه، بی طرفانه و متمرکز بر حقایق.”

او گفت: “ما نمی‌توانیم این را فقط زیر فرش بکشیم. ما باید بدانیم چرا این اتفاق افتاد، چه کسی آن را انجام داد و مردم باید در قبال آن پاسخگو باشند.” و من متعهد هستم که این اتفاق بیفتد.»

ترامپ گفت: “وقتی به آن نگاه می کنید چیز وحشتناکی است. این یک دادگاه کانگورویی کاملا یک طرفه است” و افزود: “به نوعی جمهوری خواهان باید از خود خجالت بکشند.”

الیزا رلمان از اینسایدر گزارش داد که دموکرات‌ها با تقریباً تمام درخواست‌های جمهوری‌خواهان موافقت کردند، از جمله اینکه اعضای هیئت به طور مساوی بین هر دو حزب تقسیم شوند و تصمیم‌گیری در مورد احضار به اتفاق آرا باشد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

کمیته بررسی 6 ژانویه پس از آن تشکیل شد که جمهوری خواهان یک کمیسیون دو حزبی را مسدود کردند.

  • دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هفته گذشته گفت این اشتباه بود که جمهوری‌خواهان بیشتر در کمیته تحقیق در مورد 6 ژانویه شرکت نکنند.

    ترامپ ادامه داد و گفت که کمیته تلاش می کند «تظاهر کند که آنها قانونی هستند» اما این «فقط یک شکار جادوگر یک طرفه است».

    ترامپ نیز در آن زمان ایده کمیسیون دو حزبی را رد کرد و آن را “تله دموکرات ها” خواند.

    ترامپ در طول مصاحبه هفته گذشته، کمیته مجلس نمایندگان و جلسات استماع جاری را “ننگ” خواند.

    ترامپ گفت که این یک “تصمیم بد” برای جمهوریخواهان “نداشتن نمایندگی در آن کمیته” است.

  • دفاتر ترامپ و مک کارتی بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    از زمان رد کمیسیون دو حزبی، مک کارتی کمیته منتخب را «غیر قانونی» محکوم کرده و تلاش‌ها برای تحقیق در مورد شورش کنگره را رد کرده است، حتی زمانی که صداهای افشا شده از روزهای پس از حمله نشان می‌دهد که او دقیقاً این کار را وعده داده است.

    مک کارتی/ترامپ

    رای سنا پس از آن صورت گرفت که کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، که در ابتدا به این کمیسیون ابراز علاقه کرده بود، مخالف آن بود. مک کارتی در آن زمان گفت که با این کمیسیون مخالف بود زیرا نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان “از مذاکره با حسن نیت در مورد پارامترهای اساسی خودداری کرد.”

    رئیس جمهور دونالد ترامپ (رئیس جمهور) در حالی که به همراه کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، نماینده اقلیت مجلس نمایندگان (R-CA) (L) در باغ رز کاخ سفید در 4 ژانویه 2019 در واشنگتن دی سی، صحبت می کند.الکس وانگ/گتی ایماژ

    • ترامپ در مصاحبه ای با مجری محافظه کار رادیویی وین آلین روت گفت: متأسفانه تصمیم بدی گرفته شد و گفت: “تصمیم بدی بود که در آن کمیته نماینده ای نداشته باشیم. این تصمیم بسیار بسیار احمقانه بود.”