ترامپ گفت نمی‌فهمد چرا رون دیسانتیس بیشتر از او قدردانی نمی‌کند: WaPo

به گزارش The Post، اگر ترامپ و دیسانتیس در نهایت در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه با یکدیگر روبرو شوند، مشاوران رئیس جمهور سابق قبلاً به نقاط ضعف فرماندار اشاره کرده اند، از جمله دیدگاه آنها مبنی بر اینکه وی سخنران جذابی نیست.

دسانتیس در حالی که در مقطع کارشناسی در دانشگاه ییل تحصیل می کرد، عضو تیم بیسبال مدرسه بود.

دیسانتیس از زمانی که فرماندار شد، به یکی از برجسته‌ترین سیاستمداران محافظه‌کار در کشور تبدیل شد، تعطیلی کووید-19 را رد کرد، لایحه‌ای را امضا کرد که بحث گرایش جنسی و هویت جنسی را برای کودکان کوچک‌تر در آموزش K-12 ممنوع می‌کند. وضعیت خودگردان برای پارک های موضوعی منطقه اورلاندو دیزنی، و تأیید موضع تندرو در مورد مهاجرت، از جمله مسائل دیگر.

ترامپ در ژوئن 2018 در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: “ران دیسانتیس، نماینده کنگره، دانشجوی ممتاز دانشکده حقوق ییل و هاروارد، برای فرمانداری ایالت بزرگ فلوریدا نامزد می شود.”

با این حال، ترامپ همچنان به کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 دست انداخته است و رئیس جمهور سابق همچنان به جذب طرفداران وفادار در میان اکثریت جمهوری خواهان علیرغم شیفتگی مداوم حزب به دیسانتیس ادامه می دهد.

او گویا ادامه داد: من نمی فهمم اینجا چه اتفاقی افتاده است، نمی فهمم چرا بیشتر از من قدردانی نمی کند.

ترامپ که پس از خروج از کاخ سفید به برگزاری تجمعات سیاسی ادامه داده است، رابطه عمیقی با بخش های بزرگی از پایگاه جمهوری خواهان برقرار کرده است – که غلبه بر آن حتی برای بااستعدادترین افراد ارتباطی دشوار است.

ترامپ در حالی که درباره دیسانتیس – یکی از رقبای احتمالی نامزدی ریاست جمهوری 2024 جمهوری خواهان – صحبت می کرد، فرماندار را “ناسپاس” خواند و به نظر دو نفری که با روزنامه صحبت کردند، از تغییر شکل دیسانتیس از متحد قابل اعتماد به رقیب بالقوه گیج شده بود.

بر اساس این گزارش، مشاوران ترامپ به دنبال نقاط ضعف در کمپین بالقوه DeSantis در سال 2024 هستند.

به گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از اینکه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا بیشتر از او قدردانی نمی کند ابراز ناامیدی کرد و در مورد حمایت او از ستاره در حال ظهور جمهوری خواه در سال 2018 نشخوار کرد.

پس از اینکه ترامپ در سال 2018 از کمپین فرمانداری دیسانتیس حمایت کرد، این نماینده وقت کنگره – که تا حد زیادی از آدام پاتنام، کمیسر کشاورزی فلوریدا در کمپین مقدماتی حزب جمهوری خواه عقب بود – به صدر نظرسنجی ها رسید. دیسانتیس در انتخابات مقدماتی با امتیاز 56.5 تا 36.5 درصد پوتنام را شکست داد و سپس اندرو گیلوم شهردار آن زمان تالاهاسی را با 0.4 درصد در انتخابات عمومی شکست داد.

دیسانتیس ترامپ

به گزارش The Post، ترامپ درباره DeSantis گفت: “من او را از تماشای فاکس می شناختم و او در مورد من و چیزهای دیگر کار خوبی کرده بود. او یک بازیکن بیسبال لیگ آیوی است.”

اینسایدر برای اظهار نظر با نمایندگان ترامپ و دیسانتیس تماس گرفت.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

ترامپ در مورد دیسانتیس گفت: «من او را از تماشای فاکس می‌شناختم و او در مورد من و چیزهای دیگر کار خوبی انجام داد.

  • طبق گزارش WaPo، ترامپ گفت که «نمی‌فهمد» که چرا دیسانتیس بیشتر از او قدردانی نمی‌کند.

  • تحرکات اخیر فرماندار مربوط به مهاجرت – جایی که او یک هواپیمای پر از مهاجران ونزوئلایی را به تاکستان مارتا فرستاد – تازه ترین اقداماتی بود که او را به یک جانشین بالقوه محبوب ترامپ تبدیل کرد.

    ترامپ در طول اولین مبارزات انتخاباتی فرمانداری خود اغلب از شجره دسانتیس Ivy League تبلیغ می کرد، در حالی که همچنین اشاره می کرد که نماینده وقت کنگره در دانشکده حقوق هاروارد تحصیل کرده است.

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا با ران دیسانتیس، نامزد انتخابات فرمانداری وقت فلوریدا، در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در تامپا، فلوریدا، در 31 ژوئیه 2018 دست می‌دهد.AP Photo/Evan Vucci

    • او ادامه داد: “رون در مرزها قوی است، در برابر جنایت سرسخت و در کاهش مالیات بزرگ است – عاشق ارتش و دامپزشکان ما است. او یک فرماندار بزرگ خواهد بود و از حمایت کامل من برخوردار است!”