«ترامپ به کلی شکست خورد» دادگاه 6 ژانویه

«شخصیت در یک بحران آشکار می شود و آقای پنس دادگاه خود را در 6 ژانویه پشت سر گذاشت. هیئت تحریریه اضافه کرد که آقای ترامپ کاملاً شکست خورد.

این سرمقاله در حالی منتشر می شود که هیئت تحریریه نیویورک پست نیز در سرمقاله روز جمعه خود سخنان تندی علیه رئیس جمهور سابق ارائه کرده است.

این به وزارت دادگستری بستگی دارد که تصمیم بگیرد آیا این جرم است یا خیر. اما به عنوان یک اصل، به عنوان یک موضوع شخصیت، ترامپ ثابت کرده است که دوباره لیاقت این را ندارد که مدیر اجرایی این کشور باشد.»

با این حال، هیئت تحریریه همچنین اذعان کرد که «حقایقی که در جلسات استماع بیان می‌کند، هشیارکننده است» و انفعال ترامپ در روز شورش را محکوم کرد.

سرمقاله این ژورنال یک روز پس از آن منتشر شد که کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی شورش کنگره آخرین جلسه استماع تابستانی خود را برگزار کرد که بر 187 دقیقه بین پایان سخنان ترامپ در راهپیمایی “سرقت را متوقف کنید” در 6 ژانویه و توییتی که وی در آن ارسال کرد متمرکز بود. اواخر بعد از ظهر به هوادارانش گفت که به خانه بروند.

“آقای. ترامپ سوگند یاد کرد که از قانون اساسی دفاع کند و به عنوان فرمانده کل وظیفه داشت از ساختمان کنگره در برابر گروهی که به نام او به آن حمله می‌کردند، محافظت کند. او قبول نکرد. او برای ارسال کمک با ارتش تماس نگرفت. او زنگ نزد [then-Vice President Mike Pence] برای بررسی امنیت معاون وفادار خود. در عوض، او خشم اوباش را تغذیه کرد و اجازه داد که شورش در جریان باشد.» هیئت تحریریه نوشت.

کمیته با استفاده از فیلم‌هایی از اسناد ضبط شده از سوی مقاماتی مانند پت سیپولون، مشاور سابق کاخ سفید و شهادت حضوری از مقامات کاخ سفید ترامپ، سارا متیوز و متیو پاتینگر، رئیس‌جمهور سابق را متهم کرد که از انجام وظیفه خود کوتاهی کرده است و آنها توضیح می‌دهند که او ساعت‌ها هیچ کاری انجام نداده است. خشونتی که در آن روز رخ داد را متوقف کنید.

هیئت تحریریه ژورنال به صراحت اعلام کرد که با این کمیته در تمام زمینه‌های تحقیقاتش موافق نیست – استدلال می‌کند که “توازن سیاسی ندارد” و “در تلاش برای تشکیل پرونده جنایی است که اثبات آن دشوار است و ممکن است کشور را از هم بپاشد.” ”

نماینده کمیته، آدام کینزینگر (R-Ill.) در این جلسه گفت: “رئیس جمهور ترامپ در طول 187 دقیقه بین خروج از Ellipse و گفتن اوباش به خانه خود کوتاهی نکرد.” “او تصمیم گرفت که عمل نکند.”

برای اطلاع از آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

هیئت تحریریه وال استریت ژورنال از رئیس جمهور سابق ترامپ به دلیل امتناع از اقدام در 6 ژانویه 2021، در حالی که گروهی از حامیان ترامپ ساختمان کنگره را غارت کردند، انتقاد کرد و در سرمقاله ای که روز جمعه منتشر شد، گفت که معاون رئیس جمهور وی “ژانویه” خود را پشت سر گذاشته است. 6 محاکمه» در حالی که ترامپ «کاملاً شکست خورد».