ترامپ از اف‌بی‌آی به خاطر توقیف پرونده‌های پزشکی او در مار-آلاگو انتقاد می‌کند، اما «حداقل آن‌ها خواهند دید که من بسیار سالم هستم، یک نمونه فیزیکی کاملاً کامل».

مقامات FBI در 8 آگوست حکم بازرسی را در مار-آ-لاگو اجرا کردند و حدود 11000 سند را که برخی از آنها طبقه بندی و به عنوان “فوق محرمانه” مشخص شده بودند، ضبط کردند.

آیلین کانن، قاضی منطقه ای آمریکا، روز دوشنبه در حکمی از دادگاه فاش کرد که اسنادی که از خانه ترامپ گرفته شده است شامل «اسناد پزشکی، مکاتبات مربوط به مالیات و اطلاعات حسابداری» است.

دونالد ترامپ

کانن که در سال 2020 توسط ترامپ به جنوب منصوب شد، گفت: “شاکی علاوه بر محرومیت از اسناد شخصی بالقوه مهم که به تنهایی آسیب واقعی ایجاد می کند، با آسیب احتمالی غیرقابل اندازه گیری از طریق افشای نادرست اطلاعات حساس به مردم مواجه است.” منطقه فلوریدا، در دستور نوشت.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه پس از اطلاع از اینکه ماموران پرونده پزشکی او را در جریان بازرسی ماه گذشته در خانه‌اش در مار-آ-لاگو در فلوریدا کشف و ضبط کردند، از FBI انتقاد کرد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

«اف‌بی‌آی نه تنها پاسپورت‌های من را در حمله اف‌بی‌آی و نفوذ به خانه‌ام، مار-آ-لاگو، دزدید، بلکه به تازگی از طریق پرونده‌های دادگاه متوجه شد که آنها پرونده و سابقه پزشکی کامل و بسیار محرمانه‌ام را نیز به‌طور نادرست گرفته‌اند. ، با همه زنگ ها و سوت ها (حداقل می بینند که من بسیار سالم هستم، یک نمونه فیزیکی کاملاً عالی!)، به اضافه سوابق مالیاتی شخصی (گرفتن غیرقانونی) و اطلاعات وکیل/موکل/ممتاز، یک خیر قطعی ، نه. روزهای اتحاد جماهیر شوروی!” ترامپ در پستی در Truth Social نوشت.

ترامپ و تیم او هر گونه تخلفی را رد کرده اند و در موارد مختلف مدعی شده اند که اسناد قبلاً از حالت طبقه بندی خارج شده اند و این اسناد توسط امتیازات اجرایی و وکالت-مشتری محافظت می شوند. بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری، سوابق ریاست جمهوری، طبقه بندی شده یا غیر طبقه بندی شده، دارایی عمومی است و تخریب یا سوء استفاده از آن ممنوع است.

ترامپ در یک پست Truth Social نوشت: “حداقل آنها خواهند دید که من بسیار سالم هستم، یک نمونه فیزیکی کاملاً کامل!”

  • حکم روز دوشنبه کانن به درخواست تیم ترامپ مبنی بر انتصاب یک استاد ویژه برای بررسی مطالب گرفته شده توسط اف بی آی از مار-آ-لاگو اجابت کرد و به طور موقت وزارت دادگستری را از دسترسی به شواهد تحقیقات خود در مورد سوء استفاده احتمالی با اسناد طبقه بندی شده منع کرد.

    چندین کارشناس حقوقی از حکم کانن انتقاد کرده اند و استدلال می کنند که این حکم با تحقیقات جنایی فدرال تداخل دارد و استدلال آن ضعیف است. ویلیام بار، دادستان کل سابق ترامپ نیز با این تصمیم مخالفت کرد و آن را “اشتباه” و “عمیقاً ناقص” خواند و گفت که وزارت دادگستری باید از آن درخواست تجدید نظر کند. سخنگوی وزارت دادگستری روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که دولت در حال بررسی گام های بعدی خود است.

    ترامپ اف‌بی‌آی را به دلیل توقیف پرونده‌های پزشکی وی در مار-آلاگو به شدت مورد انتقاد قرار داد.

  • دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، شنبه، 3 سپتامبر 2022، در یک گردهمایی در Wilkes-Barre، Pa.، سخنرانی می کند.AP Photo/ مری آلتافر

    • دستور یک قاضی فدرال در روز دوشنبه نشان داد که مواد ضبط شده شامل اسناد پزشکی است.