طالبان مبارزه برای به رسمیت شناختن دولت افغانستان را تصدیق کرد

با این حال، او اصرار داشت که “هر تعاملی” بین طالبان و سایر کشورها انجام شود “رسمی” است.

اظهارات امیرخان متقی بر مبارزاتی که طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت و سرنگونی یک دولت مورد حمایت غرب در آگوست 2021 با آن روبه‌رو بودند، تأکید کرد. آنها از آن زمان در حال تلاش برای گذار از شورش و جنگ به حکومت در بحبوحه رکود اقتصادی هستند که میلیون‌ها نفر را به دنبال داشته است. افغان ها در فقر و حتی گرسنگی.

متقی به خبرنگاران در کابل، پایتخت این کشور گفت: «این درست است که هیچ کشوری به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان را اعلام نکرده است».

اکثر هیئت‌های خارجی که از زمان تسلط طالبان به افغانستان سفر می‌کنند، کمک‌های بشردوستانه آورده‌اند، اما جریان کمک‌های خارجی تا حدی کاهش یافته است.

متقی به شرکت خود در چندین کنفرانس و نشست منطقه‌ای از جمله در پاکستان، مسکو، ترکیه، قطر و چین اشاره کرد و گفت: «هیئت‌های بسیاری از کشورهای دیگر آمده و از افغانستان دیدن کرده‌اند.

خواسته های دیگری نیز وجود دارد، مانند حقوق اقلیت های قومی و ایجاد یک دولت فراگیر – همه مواردی که طالبان علیرغم وعده های اولیه شان بر خلاف آن، به آنها پاسخ نداده اند.

او با اشاره به رفتار طالبان با زنان، اقلیت ها و مسائل دیگر افزود: “شاید آنها مشکلاتی داشته باشند.”

جامعه بین‌المللی که نسبت به حکومت خشن طالبان در آخرین باری که بیش از 20 سال پیش در قدرت بودند، محتاط است، به رسمیت شناختن رسمی خودداری کرده و دارایی‌های افغانستان در خارج از کشور مسدود شده است.

جامعه جهانی از طالبان خواسته است تا از حقوق زنان حمایت کند، به دختران اجازه دهد تا فراتر از صنف ششم به مکتب بروند و ممنوعیت دسترسی کامل زنان به جامعه و حق کار در همه زمینه ها را لغو کنند.

اسلام آباد (AP) – وزیر خارجه منصوب شده از سوی طالبان روز چهارشنبه اعتراف کرد که دولت یک ساله شورشیان سابق در افغانستان منزوی است. اما او ادعا کرد که می‌تواند تجارت و تجارت بین‌المللی انجام دهد، گویی در صحنه جهانی به‌طور رسمی به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: اینها همه سفرهای رسمی بود.



منبع

به نظر می رسد تندروها در تشکیلات طالبان تسلط دارند – یک سال پس از تسلط طالبان، دختران نوجوان هنوز از رفتن به مدرسه محروم هستند و زنان موظفند خود را سر تا پا در اماکن عمومی بپوشانند و فقط چشمانشان نمایان شود.

متقی گفت کشورهای دیگر با ما مانند یک دولت رسمی رفتار می کنند.