تحقیقات اسناد بایدن به این معنی است که ایالات متحده همزمان 3 بازپرس ویژه دارد. آنها چه هستند؟

هدف دادستان های ویژه ارائه تحقیقات جنایی مستقل از وزارت دادگستری است. اما نحوه انتصاب دادستان ها در 45 سال گذشته به دلیل شکایات در مورد دامنه و هزینه پست های باز تغییر کرده است.

اما کاندیداتوری ترامپ پیامدهای سیاسی تحقیقات وزارت دادگستری رئیس جمهور در مورد رقیب سیاسی او را برجسته کرد.

اما مایکل ساسمن، وکیل امنیت سایبری و ایگور دانچنکو، تحلیلگر اتاق فکر، در محاکمه از اتهام دروغ گفتن به اف بی آی تبرئه شدند.

رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه کاخ سفید را ترک می کند تا به کالیفرنیا سفر کند و در آنجا خسارات ناشی از طوفان های اخیر را مشاهده کرد.

کار دورهام اساساً تحقیق در مورد بازرسان بود. راد روزنشتاین، معاون دادستان کل، مولر، مدیر سابق اف‌بی‌آی را به عنوان بازرس ویژه برای تحقیق در مورد تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روس‌ها برای پیروزی در انتخابات 2016 منصوب کرده بود.

واشنگتن – اگر به نظر می رسد که امروزه بازرسان ویژه بیشتری در حال تحقیق درباره دولت هستند، به این دلیل است که وجود دارد.

مشاوران ویژه از چپ به راست: جک اسمیت، جان دورهام، و رابرت هور.

اما ابتدا، مشاوره های ویژه چیست؟

در اینجا خلاصه ای از آنچه که هر یک از مشاوران ویژه در حال بررسی هستند آورده شده است:

مشاوران ویژه از چپ به راست: جک اسمیت، جان دورهام، و رابرت هور.

این وزارتخانه نزدیک به دو سال در مورد حمله 6 ژانویه 2021 تحقیق می کرد. جستجوی Mar-a-Lago برای یافتن شواهدی مبنی بر انسداد یا نقض احتمالی قانون جاسوسی ماه‌ها قبل انجام شده بود.

شرایطی که یک وکیل ویژه را توجیه می کند به اندازه کافی نادر بوده است که آنها تمایل داشتند برای تحقیقات نسبتاً پرمخاطب یکی یکی عمل کنند. اما اکنون سه مستشار ویژه به طور همزمان فعالیت می کنند. این علاوه بر این است که دادستان ها برای تحقیقات ویژه به عنوان بخشی از مشاغل عادی خود مورد بررسی قرار می گیرند. مشاوران ویژه عبارتند از:

اسناد بایدن و ترامپ مشکلات گسترده تری را آشکار می کند: از دست دادن سوابق طبقه بندی شده غیر معمول نیست

سپس وزارت دادگستری مقرراتی را برای دادستان کل تدوین کرد تا در صورت مواجهه با تضاد منافع احتمالی، یک مشاور ویژه تعیین کند.

دورهام تاکنون سه نفر را به دروغگویی به FBI یا برای FBI متهم کرده است. کوین کلینزمیت، وکیل سابق اف‌بی‌آی، به جعل ایمیلی که برای حمایت از جاسوسی پیج استفاده شده بود، اعتراف کرد.

رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه کاخ سفید را ترک می کند تا به کالیفرنیا سفر کند و در آنجا خسارات ناشی از طوفان های اخیر را مشاهده کرد.

اسناد بایدن: عمیق تر کنکاش کنید

گارلند گفت که انتصاب خود را بر اساس توصیه لاوش استوار کرده است و گفت که این امر بر تعهد وزارتخانه به “استقلال و پاسخگویی در موارد خاص حساس” تاکید دارد.

گارلند در پرونده اسناد بایدن مشاور ویژه ای منصوب می کند: مریک گارلند، دادستان کل، بازرس ویژه ای را برای تحقیق درباره اسناد محرمانه بایدن منصوب کرد.

تحقیقات نسبتاً ساده دورهام که منجر به اعتراف به گناه و دو تبرئه در دادگاه شد، از اکتبر 2020 تقریباً 7 میلیون دلار هزینه داشت.

کنگره اجازه انتصاب مشاوران مستقل را بر اساس قانون اخلاق در دولت در سال 1978 داد. این قانون در واکنش به رسوایی واترگیت، زمانی که رئیس جمهور وقت ریچارد نیکسون به وزارت دادگستری دستور داد تا یک دادستان ویژه به نام آرچیبالد کاکس را که در حال تحقیق از او بود، اخراج کند.

ترامپ مدعی تبرئه شدن از گزارش نهایی مولر شد. بار به دورهام مأموریت داد تا در مورد نظارت اف بی آی از کمپین ترامپ و تحقیقات مولر تحقیق کند.

وکلای خصوصی بایدن اسناد مربوط به زمانی که او معاون رئیس جمهور بود را در حین بسته بندی دفتر سابق در 2 نوامبر در مرکز پن بایدن کشف کردند. سپس یک جستجوی گسترده‌تر، اسنادی را در 20 دسامبر در گاراژ و یک اتاق مجاور در خانه او نشان داد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: اسناد بایدن: تحقیقات بازپرس ویژه در سال‌های گذشته میلیون‌ها هزینه داشته است



منبع

جان دورهام در حال بررسی ریشه های تحقیقات FBI در مورد دخالت روسیه در انتخابات است.

در 29 آوریل 1974، رئیس جمهور ریچارد ام. نیکسون به رونوشت نوارهای کاخ سفید اشاره می کند، پس از اینکه طی یک سخنرانی تلویزیونی ملی اعلام کرد که متن رونوشت ها را به بازرسان استیضاح مجلس نمایندگان خواهد داد.

تحقیقات بازپرس ویژه بدون پایان است و میلیون ها دلار هزینه دارد

5 سوال طولانی درباره اسناد بایدن: 5 سوال کلیدی که هنوز درباره اسناد بایدن نمی دانیم

تکلیف هور چیست؟

رابرت هور، دادستان ایالات متحده، مرکز ناحیه مریلند، طی یک کنفرانس خبری در سال 2019 در گرین‌بلت، مریلند صحبت می‌کند.

بررسی واقعیت: بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور این اختیار را داشت که اسناد را از حالت طبقه بندی خارج کند

در 29 آوریل 1974، رئیس جمهور ریچارد ام. نیکسون به رونوشت نوارهای کاخ سفید اشاره می کند، پس از اینکه طی یک سخنرانی تلویزیونی ملی اعلام کرد که متن رونوشت ها را به بازرسان استیضاح مجلس نمایندگان خواهد داد.

رابرت هور کیست؟: رابرت هور توسط مریک گارلند برای هدایت تحقیقات اسناد بایدن انتخاب شد. او کیست؟

تکلیف اسمیت چیست؟

جک اسمیت

گارلند در نوامبر، چند روز پس از اعلام نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری در سال 2024، اسمیت را منصوب کرد.

بیل بار، دادستان کل وقت، در ماه مه 2019 از دورهام خواست تا اجرای قانون و جمع آوری اطلاعات در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 را بررسی کند. بار از دورهام خواست تا تحقیقات مربوط به تحقیقات بازپرس ویژه را در اکتبر 2020 گسترش دهد.

جک اسمیت

رابرت هور، دادستان ایالات متحده، مرکز ناحیه مریلند، طی یک کنفرانس خبری در سال 2019 در گرین‌بلت، مریلند صحبت می‌کند.

شورش 6 ژانویه 2 سال بعد در کاپیتول: ترامپ همچنان درگیر تحقیقات متعدد است

تکلیف دورهمی چیست؟

جان دورهام در حال بررسی ریشه های تحقیقات FBI در مورد دخالت روسیه در انتخابات است.

مشاوران ویژه – یا اسلاف آنها، وکلای مستقل – دادستان هایی هستند که معمولاً موضوعی را برای بررسی تعیین می کنند که مستقل از وزارت دادگستری برای تحقیق در مورد مقامات قوه مجریه فعالیت می کنند. پرس و جوها بی پایان هستند، اغلب سال ها طول می کشند و میلیون ها دلار هزینه دارند.

سخنرانی بایدن در مورد وضعیت اتحادیه: پرزیدنت بایدن در 7 فوریه سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه را ایراد خواهد کرد

گارلند گفت که فکر می‌کند این وزارتخانه می‌تواند تمام تحقیقات را با صداقت انجام دهد، اما شرایط فوق‌العاده مستلزم یک مشاور ویژه است.

تحقیقات بازپرس ویژه رابرت مولر در مورد مداخله روسیه در انتخابات 2016، 34 نفر و سه شرکت را متهم کرد که هشت نفر به اتهام جنایت محکوم شدند. استعلام او حدود 16 میلیون دلار هزینه داشت.

مایکل هوروویتز، بازرس کل وزارت دادگستری، در دسامبر 2019 گزارشی تند منتشر کرد که در آن انتقاد کرد که چگونه اف‌بی‌آی احکام دادگاه را برای استراق سمع کارتر پیج، مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ، به دست آورد.

بر اساس قانون اخلاق، دادستان کل می تواند از یک هیئت سه قاضی بخواهد تا یک وکیل مستقل را تعیین کند. اما این ماده در سال 1999 پس از بحث درباره قدرت و استقلال دادستان‌هایی که در مورد پرونده ایران-کنترا در دولت ریگان و وایت‌واتر در دولت کلینتون تحقیق می‌کردند، منقضی شد.

پرس و جوهای مشاور ویژه می تواند پرهزینه و طولانی باشد.

گزارش نهایی مولر نشان می‌دهد که روسیه از ترامپ در برابر رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون حمایت می‌کند، اما نه اینکه کمپین او با روسیه تبانی کرده است. مولر چندین اقدام ترامپ مبنی بر مانع تراشی احتمالی در تحقیقات را مستند کرد، اما تصمیم گرفت که آیا او را متهم کند یا نه، زیرا وزارت دادگستری سیاستی علیه اتهام زدن به روسای جمهور مستقر دارد.

مریک گارلند، دادستان کل، هور را در 12 ژانویه بر اساس توصیه جان لاوش، دادستان ایالات متحده در شیکاگو، که بررسی اولیه اسناد طبقه بندی شده بایدن را انجام داد، منصوب کرد.