تاخیر در اجرای عدالت منجر به بازنشستگی قاضی کالیفرنیا شد

این کمیسیون می گوید: «در برخی موارد به دلیل گذشت زمان، تجدیدنظرخواهی ها مطرح شده است. برخی از متهمان پرونده‌های جنایی مدتی را سپری کرده‌اند که اگر تصمیم تجدیدنظر در تاریخ قبلی صادر می‌شد، اجرا نمی‌شد، و برخی دیگر تمام دوران آزمایشی خود را سپری کرده بودند، مشروط به شرایطی که در نهایت نامناسب تشخیص داده شد.»

یک وکیل برای Raye بلافاصله پیامی برای درخواست نظر نداد.

رای با یافته های کمیسیون موافقت کرد و طبق دستور اخطار عمومی انضباط را رعایت کرد. او موافقت کرد که دیگر وظایف ضابط قضایی را انجام ندهد.

کمیسیون گفت که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه رای عمداً وظیفه خود را نادیده گرفته است وجود ندارد.

دوکمجیان، یک جمهوری خواه، ری را در سال 1989 به دادگاه عالی ساکرامنتو و سپس دو سال بعد به دادگاه تجدیدنظر منصوب کرد. فرماندار آرنولد شوارتزنگر، همچنین یک جمهوری خواه، در سال 2010 ری را به عنوان رئیس جمهور دادگستری منصوب کرد.

قانون کالیفرنیا مستلزم آن است که در صورت صدور تصمیم بیش از 90 روز پس از شنیدن استدلال، از حقوق قاضی خودداری شود. اما هیچ محدودیت زمانی مشخص دیگری در مورد مدت زمان دوام دادگاه های استیناف وجود ندارد و هیچ قاعده ای در مورد مدت زمان طولانی شدن پرونده ها قبل از طرح یک پرونده پس از استدلال شفاهی وجود ندارد.

اگرچه حجم بالایی از پرونده ها در دادگاه وجود داشت، کمیسیون گفت که این به تنهایی نمی تواند تأخیرها را توضیح دهد زیرا همه قاضی ها یکسان نیستند.

رای یک سال پیش یک نظر متفق القول نوشت و استفاده فرماندار گاوین نیوسام از اختیارات اضطراری برای ایجاد سیاست‌های گسترده در طول همه‌گیری کووید-19 را تأیید کرد. این رای دادگاه بدوی را باطل کرد که دموکرات به طور یکجانبه کارهای زیادی انجام داده است.

کمیسیون عملکرد قضایی گفت که قاضی ونس ری با استعفای خود از دادگاه تجدیدنظر ناحیه سوم در یک توبیخ عمومی به دلیل تأخیرهای ناروا که سال ها در برخی موارد ادامه داشت، موافقت کرد.

نیوسام که امسال مجدداً انتخاب می شود، می تواند جانشین ری را معرفی کند.



Source link

رای، اهل اوکلاهاما، پیش از پیوستن به دفتر دادستان کل کالیفرنیا، دادستان نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه نیروی هوایی بیل در نزدیکی مریسویل بود. او به عنوان معاون وزیر قانونگذاری و منشی حقوقی فرماندار جورج دوکمجیان خدمت کرد.

کمیسیون گفت: «قاضی ری درگیر الگویی بود که رسیدگی به تعداد قابل توجهی از پرونده‌های استیناف را در یک دوره زمانی طولانی به تأخیر انداخت». او در تشویق و اتخاذ رویه‌های معقول برای اطمینان از تصمیم‌گیری در مورد اولویت‌ها و موارد قدیمی‌تر، شکست خورد.»

رای هرگز قانونی را که می‌توانست حقوقش را دریغ می‌کرد، زیر پا گذاشت، اما تأخیر قبل از مشاجره تقریباً هشت سال در یک پرونده مدنی و بیش از 8.5 سال در یک پرونده جنایی مربوط به یک خردسال به طول انجامید.

رای به عنوان قاضی اداری دیوان، مسئولیت اداره دادگاه، تعیین خط مشی ها، نظارت بر کارکنان، ارتقای دسترسی به عدالت و فراهم کردن یک انجمن برای “حل و فصل به موقع و عادلانه اختلافات” را بر اساس قوانین دادگاه های کالیفرنیا بر عهده داشت.

لس آنجلس (AP) – قاضی دادگاه استیناف کالیفرنیا در ساکرامنتو به عنوان بخشی از مجازاتی که روز چهارشنبه به دلیل تأخیر در تصمیم گیری در مورد 200 پرونده در طول یک دهه اعلام شد، بازنشسته شد که برای اصحاب دعوا و برخی از متهمان آزادی آنها هزینه داشت.