قانونگذاران کارولینای شمالی لایحه ای را برای محدود کردن آموزه های LGBTQ در مدرسه ارائه می کنند

ممکن است همین هفته به میز فرماندار روی کوپر برسد. کوپر، یک دموکرات، مخالف این لایحه صحبت کرده است و مطمئن است که آن را وتو خواهد کرد.

(رویترز) – قانونگذاران کارولینای شمالی روز چهارشنبه قانونی را تصویب کردند که آموزش در کلاس درس در مورد گرایش جنسی و هویت جنسی را برای برخی از دانش آموزان مدارس دولتی ممنوع می کند، اقدامی که مخالفان آن را به عنوان مضر برای جوانان LGBTQ محکوم کردند.

اقدام کارولینای شمالی ذکر گرایش جنسی یا هویت جنسی را در برنامه های درسی برای دانش آموزان از مهدکودک تا کلاس سوم ممنوع می کند. در صورتی که دانش آموزی بخواهد با نام یا ضمیر دیگری خطاب شود، مدارس باید به والدین اطلاع دهند.

نوشته ماریا کاسپانی

(گزارش توسط ماریا کاسپانی، ویرایش توسط آرورا الیس)



Source link

حامیان طرح حمایت شده از سوی جمهوری خواهان می گویند که این امکان مشارکت بیشتر والدین را در آموزش و رفاه فرزندانشان فراهم می کند.

لایحه “نگو همجنسگرا” فلوریدا در ماه مارس به تصویب رسید. در آوریل، فرماندار آلاباما لایحه‌ای را امضا کرد که بحث در کلاس درس درباره گرایش جنسی یا هویت جنسی در مقاطع خاص را ممنوع می‌کرد و اقدامات مشابهی در لوئیزیانا و اوهایو در حال بررسی است.

کسانی که با این قانون مخالف بودند هشدار دادند که این می تواند منجر به بیرون راندن جوانان به خانواده هایشان شود. به گفته منتقدان، در صورت تصویب، بار غیرضروری بر دوش معلمان وارد می‌کند و محیط مدرسه خصمانه‌تری برای کودکان LGBTQ ایجاد می‌کند که در حال حاضر با حاشیه‌نشینی مواجه هستند و در معرض خطر بیشتری برای خودکشی هستند.

“منشور حقوق والدین”، یک قطعه قانونی گسترده که مخالفان می گویند منعکس کننده لایحه موسوم به “لایحه همجنس گرایان نگو” فلوریدا است، مجلس سنای این ایالت را به رهبری جمهوری خواهان پاک کرد و به مجلس نمایندگان خواهد رفت. اکثریت جمهوری خواه

اندکی پس از آن که سناتورها رای خود را به صندوق انداختند، مخالفان این اقدام در گالری شعارهای «ما اینجاییم، ما عجیب و غریب هستیم، هیچ جا نمی‌رویم» سر دادند.

بخش ACLU کارولینای شمالی در توییتر نوشت: “ما ناامید شدیم اما تعجب نکردیم. و به مبارزه برای حقوق جوانان LGBTQ ادامه خواهیم داد.”

مدافعان و گروه های حقوق مدنی صدها لایحه را در سال جاری در سراسر مجالس ایالتی در مورد افراد لزبین، همجنس گرا، دوجنسه و تراجنسیتی دنبال کرده اند، از جمله بسیاری از آنها که به طور خاص جوانان ترنس را هدف قرار می دهند.