بیش از 100 سند محرمانه ترامپ در ژانویه بازیابی شد.

آرشیو از وزارت دادگستری درخواست کرده بود که پس از اینکه گفته بود مواد طبقه بندی شده را در میان 15 جعبه پرونده ای که از مار-آ-لاگو بازیابی کرده بود، پیدا کرده است که باید توسط ترامپ در پایان دوره مسئولیتش در کاخ سفید تحویل داده می شد، تحقیق کند.

____

طبق این نامه، کورکوران هفته‌ها قبل از آن درخواست زمان بیشتری برای بررسی مواد موجود در جعبه‌ها قبل از اینکه آرشیو آن‌ها را به اف‌بی‌آی تحویل دهد، کرده بود تا بتواند تعیین کند که آیا برخی از آنها مشمول امتیاز اجرایی هستند و بنابراین از افشای آن معاف هستند.

اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات مربوط به دونالد ترامپ: https://apnews.com/hub/donald-trump



منبع

این نامه روز سه شنبه در وب سایت سازمان اسناد و مدارک ملی منتشر شد. پیش از این دوشنبه شب در وب‌سایتی که توسط جان سولومون راه‌اندازی شده بود، منتشر شد که ترامپ در ماه ژوئن به عنوان یکی از نمایندگان منتخب او در آرشیو منصوب شد و از متحدان ترامپ و روزنامه‌نگار محافظه‌کار است.

___

در نامه بایگانی آمده است که وزارت دادگستری «هیچ سابقه‌ای برای اظهار امتیاز اجرایی توسط رئیس‌جمهور سابق علیه رئیس‌جمهور فعلی به منظور جلوگیری از دستیابی رئیس‌جمهور فعلی» از آرشیو اسناد ریاست‌جمهوری که متعلق به دولت فدرال است و برای امور فعلی مورد نیاز است، پیدا نکرده است. در نتیجه، در نامه آمده است که ادعاهای مربوط به امتیازات اجرایی مورد توجه قرار نخواهند گرفت و اف بی آی در عرض چند روز به اسناد دسترسی پیدا خواهد کرد.

این گزارش می‌گوید که این سوابق شامل 100 سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده، «شامل بیش از 700 صفحه» است و به گزیده‌ای از مکاتبات جداگانه از بخش امنیت ملی وزارت دادگستری استناد می‌کند که می‌گوید «دسترسی به مواد تنها برای اهداف تحقیقات جنایی در حال انجام ما ضروری نیست. و همچنین برای «ارزیابی آسیب احتمالی» ناشی از روش‌های حمل و نگهداری اسناد.

کورکوران فوراً پیام‌هایی را که خواستار اظهارنظر در مورد این نامه بودند، ارسال نکرد.

اعداد و ارقام حجم زیادی از اسناد مخفی دولتی را که ماه ها پیش از املاک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا به دست آمد، کاملاً قبل از بازگشت مقامات FBI با حکم بازرسی در 8 اوت و حذف 11 مجموعه دیگر از سوابق طبقه بندی شده، به وضوح نشان می دهد. این حکم همچنین تحقیقات FBI را در مورد نگهداری غیرقانونی بالقوه سوابق و همچنین ممانعت از اجرای عدالت نشان می دهد.

واشنگتن (AP) – بر اساس مکاتبات جدید دولتی با تیم حقوقی ترامپ، آرشیو ملی 100 سند دارای علامت های طبقه بندی شده، در مجموع بیش از 700 صفحه، را از یک دسته اولیه 15 جعبه بازیابی شده از مار-آ-لاگو در اوایل سال جاری بازیابی کرد. .

در این نامه، بایگانی وال می نویسد که در آن جعبه ها، آرشیو مواردی را که به عنوان طبقه بندی شده در سطح فوق محرمانه علامت گذاری شده بودند و همچنین اطلاعات مربوط به برنامه های دسترسی ویژه را شناسایی کرده بود.

فرنوش امیری، نویسنده آسوشیتدپرس در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشت.

ارقام مربوط به اسناد در نامه ای در 10 می گنجانده شد که در آن دبرا استایدل وال، کارشناس بایگانی، به وکیل ترامپ، ایوان کورکوران، گفت که دولت بایدن به ادعاهای رئیس جمهور سابق مبنی بر امتیاز اجرایی نسبت به اسناد احترام نخواهد گذاشت.