به گفته کارشناسان بیماری های عفونی، 3 دلیل که بایدن تا به حال از ابتلا به کووید جلوگیری کند

دکتر مایکل کلمپاس، متخصص بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی هاروارد، با این موضوع موافق است. او به اینسایدر گفت که «آنقدر هم تعجب آور نیست» که بالاخره آزمایش بایدن مثبت شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که بایدن حداقل به مدت پنج روز در انزوا خواهد ماند تا زمانی که آزمایش کووید-19 منفی شود.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، آماده برداشتن ماسک صورت خود در مجتمع کاخ سفید در 23 دسامبر 2021 در واشنگتن دی سی است.

“در حال حاضر نرخ های بسیار بسیار بالایی از انتقال کووید در بسیاری از جوامع در ایالات متحده وجود دارد. و من فکر می کنم که ابتلای او به کووید نشان دهنده این است.”

پس از اینکه آزمایش مثبت بایدن صبح پنجشنبه فاش شد، رئیس‌جمهور عکسی از خود بدون ماسک روی میزش توییت کرد و گفت: “مردم، حالم عالی است.”

او نیز کوهن را تکرار کرد و گفت که آزمایش‌های «تهاجمی» اطرافیان رئیس‌جمهور تا کنون به حفاظت از بایدن کمک کرده است.

عامل افزایش کنونی موارد، زیرشاخه‌های بسیار عفونی BA.4 و BA.5 Omicron هستند که می‌توانند بهتر از محافظت در برابر واکسن‌ها فرار کنند و افراد را راحت‌تر و سریع‌تر از نسخه‌های قبلی ویروس دوباره آلوده کنند.

آ حرف از کوین اوکانر، پزشک بایدن، گفت که آزمایش مثبت رئیس جمهور طی یک “غربالگری معمول” و “علائم خفیف” او شامل آبریزش بینی، خستگی و سرفه های خشک گاه به گاه است.

براساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، کشور به طور میانگین روزانه بیش از 126000 مورد جدید دارد و از اواخر ماه مارس شاهد افزایش مداوم عفونت‌ها بوده است.

کوهن گفت “داده های بسیار بسیار قوی” وجود دارد که نشان می دهد برای جلوگیری از پیامدهای شدید کووید باید به طور کامل تقویت شود. او تاکید کرد که نوع BA.5 در نفوذ به گروه‌های اجتماعی و جستجوی افرادی که آسیب‌پذیر هستند «واقعاً ماهر» است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در 23 دسامبر 2021 آماده برداشتن نقاب خود در کاخ سفید می‌شود.عکس از درو آنگرر/گتی ایماژ

  • بایدن علیرغم برنامه اجتماعی سخت خود، پس از گذشت دو سال از همه‌گیری، مبتلا به کووید-19 شد.

  • کوهن و کلمپاس گفتند که انتظار دارند بیماری بایدن زیاد طول بکشد.

    جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به ویروس کووید-19 مبتلا شد و دومین رئیس جمهور ایالات متحده شد که طی چند سال اخیر به این ویروس مبتلا شده است.

    علیرغم سن بایدن – که او را در برابر عفونت آسیب‌پذیرتر می‌کند – و بسیاری از افرادی که به عنوان بخشی از شغلش با آنها ملاقات می‌کند، کارشناسان می‌گویند که او احتمالاً توانسته است تا بیش از دو سال پس از همه‌گیری از بیماری خود جلوگیری کند، زیرا به طور معمول ماسک می‌پوشید و مکرراً آزمایش می‌شد. و با واکسن هایش به روز ماند.

    BA.4 و BA.5 اجتناب از COVID را اکنون بسیار سخت می کنند

    کوهن گفت: “من فکر می کنم این نشان دهنده این است که ماهیت شغل او – و بسیاری از آمریکایی ها – اجتناب از Omicron را تقریبا غیرممکن می کند، اما به وضوح اقداماتی وجود دارد که مردم می توانند برای کاهش ریسک خود انجام دهند.”

    کلومپاس گفت: «من تمام انتظاراتم را دارم که مانند اکثر افرادی که این روزها به کووید مبتلا هستند – در زمینه واکسیناسیون – شما چند روزی احساس شرمندگی داشته باشید، و پس از آن مشکلی ندارد. “یک فرد سالم و پر جنب و جوش با 4 شات – خطر یک نتیجه بد فوق العاده پایین است.”

    کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به بیماری کووید-19 مبتلا شده است.

  • کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که این مرد 79 ساله – که کاملاً واکسینه شده و دو بار تقویت شده است – “علائم بسیار خفیفی” را تجربه می کند و از داروی ضد ویروسی Paxlovid استفاده می کند.

    دکتر گفت: «او به وضوح در مقایسه با کاری که قبلا انجام می‌داد، اکنون در وضعیت راحت‌تری قرار دارد. به نظر می رسد او اخیراً با افراد زیادی ارتباط برقرار کرده است.

    اما کلمپاس همچنین گفت که “کوویدهای زیادی” در اطراف وجود دارد و بایدن این روزها همیشه “در تعامل با مردم ماسک نمی‌زند”.

    کارشناسان گفتند که او به دلیل استفاده از ماسک، آزمایشات مکرر و به روز بودن در مورد تقویت، از بیماری اجتناب کرد.

دکتر ست کوهن، مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت در دانشگاه واشنگتن، به اینسایدر گفت: «مسلماً ممکن است» استفاده از ماسک و آزمایش‌های مکرر به بایدن برای مدت طولانی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.