به گفته کارشناسان، گونه جدیدی از عنکبوت غول پیکر در زیر زمین در استرالیا کشف شد

به گفته مسئولان موزه، محققان عنکبوت Euoplos dignitas را نامگذاری کردند، نامی به معنای «شأن یا عظمت» که در نظر گرفته شده تا منعکس کننده «اندازه و ماهیت چشمگیر عنکبوت» باشد.

عکس‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده در فیس‌بوک توسط Threatened Treasures حفره‌ای دایره‌ای شکل و تقریباً لوله‌مانند حیوان را با یک «در» از ابریشم و خاک نشان می‌دهد.

گاردین گزارش داد که دانشمندان از اندازه جمعیت یا محدوده توزیع این عنکبوت ها اطلاعی ندارند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ریکس به گاردین گفت که عنکبوت های ماده بیشتر عمر خود را در لانه های زیرزمینی خود می گذرانند. عنکبوت‌های نر هر پنج تا هفت سال یک بار از جفتی به جفت دیگر حرکت می‌کنند و هر 5 تا 7 سال یک بار از آن نقب می‌زنند.

موزه کوئینزلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که محققان در کوئینزلند تصمیم گرفتند تا به طور رسمی یک عنکبوت «نادر و غول‌پیکر» را ثبت کنند و مشخص کردند که این یک گونه جدید است. دانشمندان عنکبوت دریچه ای را پیدا کردند که در خاک مناطق جنگلی پنهان شده بود.

ریکس به گاردین گفت که عنکبوت از سم روی طعمه خود استفاده می کند اما برای انسان مضر نیست. او گفت: «نیش ممکن است به دلیل اندازه آنها از نظر جسمی دردناک باشد، اما خطرناک نیستند.

یک عنکبوت نر Euoplos dignitas trapdoor.

موجودی «گریزان و مرموز» در باتلاق برای اولین بار در سنگاپور مشاهده شد

موزه گفت که تا کنون، Euoplos dignitas تنها در چند منطقه مرکزی کوئینزلند پیدا شده است. محققان این گونه را در Eidsvold و Monto، یک جفت شهر در حدود 700 مایلی شمال سیدنی، پیدا کردند.

این موزه گفت که عملیات پاکسازی زمین در مرکز کوئینزلند بر زیستگاه عنکبوت تأثیر منفی گذاشته است. نویسندگان مطالعه این گونه را به احتمال زیاد در معرض خطر توصیف کردند.

به گفته محققان فرانسوی، موجود اساطیر جزیره واقعی است – و یک گونه جدید

مطالعه نشان می دهد که نهنگ تازه متولد شده با مادر یک گونه معمولاً متضاد در ایسلند دیده شده است



منبع

تحقیقات ژنتیکی و بیولوژیکی روی گونه جدید در 15 مارس در مجله Archnology منتشر شد.

عنکبوت Euoplos Dignitas Trapdoor ماده.

مایکل ریکس، یکی از نویسندگان این مطالعه، به شرکت پخش استرالیایی گفت که عنکبوت Euoplos dignitas “درهای بسیار مرموزی در این زیستگاه های جنگلی روی زمین دارد.” “بیشتر مردم حتی متوجه نیستند که آنجا هستند.”

ریکس به شرکت پخش استرالیایی گفت: «نرهای این گونه چیزی هستند که ما آن را رنگ واقعاً قرمز عسلی می نامیم – آنها واقعاً بسیار خیره کننده هستند.

عنکبوت Euoplos Dignitas Trapdoor ماده.

عنکبوت‌های نر Euoplos Dignitas دارای رنگ‌آمیزی قرمز روشن، پاهای دوکی بلند و بدنی تقریبا براق هستند، عکس‌هایی که موزه در 17 مارس در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد. ماده های این گونه بیشتر رنگ قرمز خاموش و فرم بدنی فشرده دارند.

یک عنکبوت نر Euoplos dignitas trapdoor.

یک موجود خزنده خزنده در جنگل های استرالیا که در زیر زمین پنهان شده بود و فقط در شب ظاهر می شد، کشف نشد. دیگر نه.