به نظر می رسد پادشاه چارلز سوم پایان فعالیت های تغییرات آب و هوایی را نشان می دهد

برای بیش از 40 سال، چارلز از دلایل زیست محیطی، از جمله نیاز به انتقال اقتصاد جهانی از سوخت های فسیلی به منظور جلوگیری از یک فاجعه آب و هوایی حمایت می کرد. در ماه نوامبر، در آغاز COP 26، کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسکو، اسکاتلند، چارلز گفت که تغییرات آب و هوایی یک “تهدید وجودی تا حدی است که ما باید خود را در جایی قرار دهیم که ممکن است به عنوان یک پایگاه جنگی نامیده شود.” و از دولت‌های جهان خواست تا «تبدیل اساسی اقتصاد مبتنی بر سوخت‌های فسیلی کنونی ما را به اقتصادی که واقعاً تجدیدپذیر و پایدار باشد» آغاز کنند.

نیازی به گفتن نیست که اتکای مداوم به نفت دقیقاً آن چیزی نبود که چارلز در ذهن داشت. شاه به عنوان یک شخصیت نمادین که انتخاب نمی شود، کنترلی بر سیاست های دولت ندارد.

در سال 2020، چارلز در مجمع جهانی اقتصاد سخنرانی کرد و خواستار “تغییر مدل اقتصادی ما شد که طبیعت و انتقال جهان به صفر خالص را در قلب نحوه عملکرد ما قرار می دهد.”

در طول سال‌ها، چارلز قهرمان انرژی خورشیدی بوده و در سال 2021 تاییدیه نصب پانل‌ها را در بالای خانه کلارنس لندن، محل سکونت سابق خود، به دست آورد و از گسترش ظرفیت خورشیدی هند تمجید کرد.

شاه چارلز سوم پشت میزی نشسته است که روی آن گل ها و عکس ملکه الیزابت قرار گرفته است.

پادشاه جدید در سخنرانی جمعه خود به واژه “تغییر آب و هوا” اشاره ای نکرد و این به خودی خود حرف زیادی می زد.



منبع

با قطع روسیه تحویل گاز طبیعی، این قاره در حال آماده شدن برای یک بحران انرژی است که باعث افزایش سرسام آور قیمت انرژی در ماه های سرد زمستان می شود و باعث می شود که دولت ها اکتشاف نفت و استفاده از زغال سنگ را از سر بگیرند در زمانی که دانشمندان آب و هوا هشدار داده اند که بشر باید به فوراً به منابع تجدیدپذیر انرژی منتقل شود یا با پیامدهای وحشتناکی مانند آنچه در تابستان امسال در مناطقی مانند پاکستان، شاخ آفریقا، اروپا و غرب آمریکا شاهد بودیم، مواجه شوید.

پادشاه چارلز سوم، با صراحتا در مورد تهدید «وجودی» ناشی از تغییرات آب و هوایی در زمانی که شاهزاده ولز بود، پایانی مؤثر برای دهه‌ها حمایت عمومی او برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، که باعث گرم شدن دمای کره زمین می‌شود، نشان داد.

با این حال، سه ماه بعد، روسیه جنگ خود را علیه اوکراین آغاز کرد و در این روند، عرضه نفت و گاز اروپا و بریتانیا را مختل کرد و تعهد دولت بریتانیا برای رسیدن به انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر تا سال 2050 را زیر سوال برد.

روز پنج‌شنبه، نخست‌وزیر تازه منصوب شده لیز تراس، اقداماتی را برای کاهش تأثیر افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی طی ماه‌های آینده، از جمله لغو ممنوعیت فرکینگ هیدرولیک و حفاری جدید نفت و گاز در دریای شمال با چراغ سبز اعلام کرد. او همچنین جاکوب ریس موگ را که فعالان محیط زیست او را منکر علم آب و هوا می نامند، به عنوان نظارت بر بخش انرژی کشور منصوب کرده است.

پادشاه چارلز سوم در روز جمعه از کاخ باکینگهام لندن سخنرانی می کند. (Yui Mok/Pool از طریق رویترز)

تغییر اقلیم.  جدیدترین ها را دریافت کنید.

چارلز در اولین سخنرانی خود به عنوان پادشاه، متعهد شد که از اصول قانون اساسی که حاکمیت، از جمله مادر فقیدش، ملکه الیزابت دوم، را از پرداختن به آنچه می‌توان به عنوان مسائل سیاسی تلقی می‌کرد، باز داشت.

چارلز در سخنرانی ضبط شده خود گفت: «البته زندگی من با به عهده گرفتن مسئولیت های جدیدم تغییر خواهد کرد. دیگر نمی‌توان این همه وقت و انرژی خود را به خیریه‌ها و مسائلی اختصاص داد که به آن‌ها بسیار اهمیت می‌دادم، اما می‌دانم که این کار مهم در دستان مورد اعتماد دیگران ادامه خواهد داشت.»

چارلز سخنرانی‌های بی‌شماری در مورد تغییرات آب‌وهوایی ایراد کرده بود، کتاب‌هایی در این زمینه نوشته بود و این موضوع را در نقش خود به‌عنوان شاهزاده ولز محور قرار داده بود. این تصمیم همچنین انتقادات زیادی را از سوی کسانی که فعالیت او را فراتر از مرزهای سلطنت می دانستند، به همراه داشت.

تراس همچنین رانیل جایواردنا را که مخالف نصب مزارع خورشیدی در زمین های کشاورزی است، به عنوان وزیر محیط زیست معرفی کرد.