بریتانیا می‌گوید حملات به پایگاه‌های بمب‌افکن روسیه می‌تواند «مهم‌ترین شکست» حفاظت نیرو در جنگ اوکراین باشد

رایان افزود: «این حمله به یک هدف نظامی در اعماق روسیه باعث ایجاد حیرت در میان مردمی خواهد شد که فکر می‌کردند از جنگ در امان هستند.» اظهارات او منعکس کننده آرزوهای اعلام شده اوکراین با حملات قبلی در کریمه تحت اشغال روسیه است – جنگ را به مردم روسیه نزدیکتر می کند.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی گزارش داد پهپادهای شرکت کننده در حملات روز دوشنبه به دو پایگاه روسیه از خاک اوکراین پرتاب شدند. این مقام همچنین به تایمز گفت که نیروهای ویژه حداقل در یکی از حملات کمک کردند.

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین (R) و وزیر دفاع سرگئی شویگو (L) در رژه روز نیروی دریایی در سن پترزبورگ روسیه در 31 ژوئیه 2022 دیده شدند.مشارکت کننده/گتی ایماژ

  • ISW افزود: «نیروهای اوکراینی احتمالاً به دنبال مختل کردن حملات روسیه علیه زیرساخت‌های حیاتی اوکراین و نشان دادن توانایی اوکراین در هدف قرار دادن دارایی‌های استراتژیک روسیه بودند».

    روسیه روز دوشنبه بار دیگر موشکی به زیرساخت های انرژی در سراسر اوکراین شلیک کرد.

    این حملات صدها مایل در خاک روسیه و دور از خطوط مقدم رخ داد.

شویگو پوتین

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، در توئیتی مرموز گفت که کرملین باید بداند «اگر چیزی به حریم هوایی کشورهای دیگر پرتاب شود، دیر یا زود اشیاء پرنده ناشناخته به نقطه عزیمت بازخواهند گشت».

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

دفاع روسیه گفت: «رژیم کیف برای از کار انداختن هواپیماهای دوربرد روسیه، تلاش کرد با هواپیماهای بدون سرنشین ساخت شوروی به فرودگاه‌های نظامی دیاگیلوو در منطقه ریازان و انگلس در منطقه ساراتوف حمله کند. این وزارتخانه به نقل از رویترز گفت.

چرا پدافند هوایی روسیه اهداف را در عمق این کشور ردیابی و شناسایی نکرد؟ بنت در گفتگو با چارلز دیویس از Insider گفت.

اوکراین از زمان شروع جنگ تا حد زیادی از حمله به اهداف در داخل روسیه اجتناب کرده است، به استثنای خاک اوکراین که روسیه به طور غیرقانونی آن را ضمیمه کرده است. به نظر می رسد حملات به پایگاه های هوایی روسیه فصل جدیدی از درگیری را نشان می دهد.

دو پایگاه هوایی در روسیه روز دوشنبه در حوادثی مورد حمله قرار گرفتند که به دنبال آن حمله هواپیمای بدون سرنشین در روز سه‌شنبه به تأسیسات نفتی نزدیک یک فرودگاه در کورسک – واقع در مرز با اوکراین- انجام شد. حملات پهپادی روز دوشنبه در پایگاه هوایی انگلس-2 در ساراتوف، تقریباً 315 مایلی از خاک اوکراین، و پایگاه هوایی دیاگیلوو در ریازان، تقریباً 285 مایلی از خاک اوکراین و تقریباً 130 مایلی از مسکو رخ داد. در این پایگاه های هوایی بمب افکن های استراتژیک روسیه قرار دارند.

پایگاه های هوایی روسیه با حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین که گمان می رود توسط اوکراین انجام شده است، مواجه شده اند.

  • وزارت دفاع بریتانیا گفت که حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه‌های هوایی روسیه – دور از خط مقدم در جنگ اوکراین – می‌تواند از نظر مسکو به‌عنوان آشکارترین شکست حفاظتی نیرو از زمان حمله به اوکراین در اواخر فوریه تلقی شود.

    بر اساس ارزیابی مؤسسه مطالعاتی، «نیروهای اوکراینی احتمالاً در 5 دسامبر به دو پایگاه هوایی استراتژیک روسیه حمله کردند و در عین حال توانایی اوکراین برای حمله به مناطق عقب روسیه را نشان دادند و احتمالاً حملات روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراینی را مختل کردند». جنگ (ISW)، که از نزدیک درگیری در اوکراین را دنبال کرده است.

    مسکو گفت که سه پرسنل نظامی روسیه در حملات روز دوشنبه کشته شدند و هواپیماها نیز آسیب دیدند. اوکراین مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است، اما روسیه حملات روز دوشنبه را به کیف متهم کرد.

    ساموئل بندت، کارشناس نظامی مرکز تحلیل دریایی، یک اندیشکده واشنگتن، به اینسایدر گفت که ناتوانی روسیه در حفاظت از پایگاه های هوایی خود “گیج کننده” است.

    میک رایان، ژنرال بازنشسته ارتش استرالیا، توییت کرد حملات پهپادها “یک حمله روانی علیه روسیه” بود.

    وزارت دفاع انگلیس گفت: “علت انفجارها تایید نشده است. با این حال، اگر روسیه این حوادث را حملات عمدی ارزیابی کند، احتمالا آنها را به عنوان برخی از مهم ترین شکست های استراتژیک حفاظت نیرو از زمان تهاجم خود به اوکراین در نظر خواهد گرفت.” سه شنبه گفتوی افزود: «سلسله فرماندهی روسیه احتمالاً به دنبال شناسایی و اعمال تحریم‌های شدید علیه افسران روسی خواهد بود که مسئول اجازه وقوع این حادثه هستند».

    وزارت دفاع بریتانیا گفت که این حملات می‌تواند بدترین شکست‌های حفاظتی نیرو در جنگ را نشان دهد.