برندان فریزر بازگشته است. اما به او، “من هرگز دور نبودم”

برای فریزر، که بیشتر دوران اوج قبلی خود را در هالیوود گذرانده و بر روی تاک‌ها و دویدن در میان اهرام می‌چرخد، بازی در نقش چارلی در «نهنگ» دارای تقارن کیهانی است. فریزر می‌گوید که او می‌توانست با او همذات پنداری کند، “به روشی که ممکن است شما را شگفت زده کند.” زمانی که فریزر در اواخر دهه 20 زندگی‌اش تلاش می‌کرد تا آنجایی که می‌توانست برای «جورج جنگل» تناسب داشته باشد، فریزر با مشکلات مربوط به تصویر بدن خود مواجه شد.

“خرس صمغی برای جاده؟” فریزر می پرسد. من آناناس را توصیه می کنم.

تنها چیزی که می‌دانستم این بود که هرگز احساس نکردم کافی است. خودم را زیر سوال بردم. فریزر می‌گوید: من احساس می‌کردم مورد بررسی دقیق، قضاوت، عینیت یافتن، اغلب تحقیر شده‌ام. با سرم بازی کرد. با اعتماد به نفس من بازی کرد.”

آرونوفسکی، کارگردان «پی»، «مرثیه‌ای برای یک رویا» و «قوی سیاه» پس از دیدن این نمایش 10 سال پیش در نمایشنامه‌نویسان افق، سال‌ها به فکر بازیگران مختلفی بود که می‌توانستند نقش قهرمان «نهنگ» را بدون هیچ موفقیتی بازی کنند. . سپس از فریزر خواست وارد شود و قسمت را بخواند.

او می گوید: «اصطلاح «هیمبو» بود. من مطمئن نبودم که از آن قدردانی می کنم یا نه. من می دانم که این بیمبو است، که یک اصطلاح تحقیرآمیز است، به جز اینکه یک شخص است. فقط احساس ناامنی عمیقی در من ایجاد کرد. برای راضی نگه داشتن تو چه باید بکنم؟»

اجرای فریزر به عنوان بازگشت او مورد ستایش قرار گرفت – کلمه ای که او می گوید “به احساسات من آسیب نمی رساند.” اما این کسی نیست که او انتخاب کند.

فریزر در “نهنگ” بسیار نزدیک است. در اقتباس از نمایشنامه ساموئل دی. هانتر، که A24 جمعه در سینماها اکران می شود، فریزر تقریباً در همه صحنه ها حضور دارد. او نقش یک معلم انگلیسی منزوی و چاق به نام چارلی را بازی می کند. پرخوری ناشی از آسیب های گذشته است. از آنجایی که مشکلات سلامتی زمان باقیمانده او را کاهش می دهد، چارلی 600 پوندی تلاش می کند تا خود را دوباره با دختر غریبه اش (سدی سینک) آشنا کند.

ماه گذشته، فریزر اعلام کرد که در مراسم گلدن گلوب در ژانویه شرکت نخواهد کرد، چه نامزد شده باشد یا نه. فریزر گفت: «مادرم منافق تربیت نکرد. با این حال، ماهیت کمپین‌های جوایز احتمالاً فریزر را از طریق اسکار در ماه مارس در معرض دید عموم قرار می‌دهد. آیا او در مورد اینکه دوباره در کانون توجه قرار بگیرد، وحشت دارد؟

بازی فریزر که از زمان نمایش فیلم در جشنواره فیلم ونیز به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفت، دارای دو ویژگی اسکار پسند است: روایت بازگشتی و دگردیسی فیزیکی. برای این نقش، فریزر یک کت و شلوار بدن بزرگ و پروتزهای ساخته شده توسط هنرمند گریم آدریان موروت که هر روز صبح به ساعت‌ها گریم نیاز داشت، پوشید.

چاو در طول فیلمبرداری روی صحنه صدا در نیوبرگ، نیویورک، اغلب تحت تأثیر این قرار می‌گرفت که چگونه فریزر با صد پوند پروتز دست و پا گیر روی او کار می‌کرد و اعضای خدمه قبل از هر برداشت دور او زمزمه می‌کردند.

اطلاعات کمی درباره فیلم یا سفر فریزر با آن اجتناب ناپذیر بود. اولین ملاقات او با آرونوفسکی در فوریه 2020 بود. همه گیری تقریباً منجر به لغو تولید شد.

فریزر هرگز دست از کار نکشید، اما روزهای ستاره سینمای او بیشتر در سال‌های پس از فیلم‌های او در سال 2008 “مومیایی: مقبره امپراتور اژدها” و سه بعدی “سفر به مرکز زمین” پایان یافت. در همان زمان، او و همسرش، افتون اسمیت، که سه پسر از او دارند، طلاق گرفتند.

چاو می‌گوید: «فقط فکر می‌کردم برندان فرشته‌ای بود و در روشی که این کار را مدیریت می‌کرد و همه چیزهایی را که در اطرافش می‌گذشت تقسیم کرد، بسیار مهربان بود. “من به طور طبیعی احساس می کردم که در صحنه فیلمبرداری از او مراقبت کنم. مطمئن شد بطری آب او جایی نزدیک است. دستش را بگیرید و مطمئن شوید که او از روی مبل بلند شده است.»

فریزر، بازیگر 54 ساله، از بسیاری جهات چهره ای بسیار آشناست. در اینجا حضور و ستاره اکشن «مومیایی» و «جرج جنگل» در دهه 90 همه جا حضور داشت، که روحیه گرم و جدی او، هنوز پس از گذشت سال ها، او را محبوب کرده است.

فریزر پاسخ می‌دهد: «فکر می‌کنم این کار برای بقیه دوران حرفه‌ای من باشد. «نه. من موظف به انجام این کار هستم. من وظیفه دارم تا آنجا که می توانم مؤدبانه از این تعصب معمولی برای توصیف این شخصیت استفاده کنم تا به آنها یادآوری کنم که راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد. چاقی آخرین حوزه تعصب پذیرفته شده و اتفاقی است که ما هنوز به آن پایبند هستیم.»

“اکنون هدفم را می دانم. هرچی یاد گرفتم بردار مالک آن بود. فریزر می افزاید، در صورت امکان، اجازه بدهم تا کار پیش روی من را تقویت کنم. ایده خوبی است، اما چه کاری پیش روی من خواهد آمد؟

برخی این سوال را مطرح کرده اند که آیا نقش فریزر در “نهنگ” باید به کسی می رسید که واقعاً سنگین بود. اما فریزر، که با ائتلاف اقدام چاقی در ساخت این اجرا همکاری کرد، می‌گوید که از نزدیک نوع متفاوتی از قضاوت مبتنی بر ظاهر را درک می‌کند.

فریزر می گوید: «اگر چیزی باشد، این یک معرفی مجدد است تا یک بازگشت. «این فرصتی است تا دوباره خودم را به صنعتی معرفی کنم که فکر نمی‌کنم آن‌گونه که مرتکب شده است مرا فراموش کرده است. من فقط هرگز آنقدر دور نبودم.»

آرونوفسکی در عوض به روحیه خود و یک اصل اساسی متکی بود: «یک بار یک ستاره سینما، همیشه یک ستاره سینما». به علاوه، فریزر گرسنه بود. او به شدت این بخش را می خواست و آماده بود که تمام کارها را انجام دهد، تمام مدت روی صندلی گریم. با این حال، آرونوفسکی بعدها با تماشای یک حلقه کلیپ از فریزر در مراسم اهدای جوایز، در کنار هم قرار گرفتن «نهنگ» با فیلم‌هایی مانند «انسینو من»، «بی‌دازل‌شده» و «کله‌های هوایی» شگفت‌زده شد.

فریزر در سال 2018 گفت، در یک ناهار در بورلی هیلز، کالیفرنیا، در سال 2003، فیلیپ برک، عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، فریزر را مورد بازخواست قرار داد. (برک با روایت فریزر مخالفت کرد). از من گرفته شد» و «مرا وادار به عقب نشینی کرد».

نیویورک (AP) – در اتاق تاریک هتل در محله سوهو نیویورک، برندان فریزر با مهربانی با یک خبرنگار در حالی که یک کیسه پلاستیکی باز در دست دارد، احوالپرسی می کند. “آیا شما یک خرس صمغی می خواهید؟”

اما فریزر که در دهه گذشته کمتر روی پرده های بزرگ دیده شده بود، کاملاً آنطور که ممکن است به یاد داشته باشید نیست. صدایش ملایم تر است. او حساس تر است، تقریباً به شدت. به نظر می رسد او از یک زندگی بالا و پایین کبودی هایی دارد. اگر فریزر هم به نظر می رسد که قبلاً بوده است، بلکه فردی کاملاً متفاوت است، مناسب است. در «نهنگ» دارن آرنوفسکی، او اجرای متفاوتی را ارائه می دهد که قبلاً اجرا کرده بود. و ممکن است جایزه اسکار را برای او به ارمغان بیاورد.

«این واقعاً مهم نبود، زیرا زندگی همه چیز را فرا گرفت. کارهای دیگری انجام دادم. اکنون به جایی می‌رسم که روی سکه را می‌بینم.»

در عوض، بازی فریزر فصل جدیدی را برای او به عنوان یک بازیگر باز کرد. او اخیراً در فیلم آینده مارتین اسکورسیزی «قاتلان ماه گل» نقش مکمل را بازی کرده است. با این حال، تامل در آینده باید تا روزی دیگر صبر کرد. وقتی زمان مصاحبه به پایان می رسد، فریزر می ایستد و با مهربانی کیفی را از جیبش بیرون می آورد.

آرونوفسکی می‌گوید: «او نقش یک آدم احمق بسیار حاضر، صادق و بی‌گناه را بازی می‌کند. “سپس آن را با “نهنگ” قطع می کنی. این که این یک انسان است برای من به نوعی افتضاح بود. بین سال‌های زیادی فاصله وجود دارد.»

جیک کویل نویسنده فیلم AP را در توییتر دنبال کنید: http://twitter.com/jakecoyleAP





منبع

“من کمی وقت شخصی گرفتم. فریزر می گوید این مهم بود. “بیشتر با زندگی خود به عنوان یک پدر ارتباط برقرار کردم. این به من قدردانی از ظرفیت دوست داشتنم داد. چیزی که یاد گرفتم به نیمه دوم زندگی حرفه ای من در حال حاضر خبر می دهد.

___

اما صرف نظر از تمام ویژگی‌های دگرگونی نقش، بازی فریزر در چشمان غمگین و روح‌آمیز و تعاملات دلسوزانه‌اش با شخصیت‌هایی که به خانه‌اش می‌آیند و بیرون می‌آیند، قرار دارد. (هونگ چاو نقش یک دوست و پرستار را بازی می‌کند.) این به همدلانه‌ترین بازی فریزر می‌پردازد، نقشی که او را پس از سال‌ها ساختن فیلم‌های فراموش‌شده مانند «مغزهای مو» (2013) و «برک‌آوت» مستقیماً به دی‌وی‌دی در کانون توجه قرار داده است. ” (2013). در صحنه‌هایی که اکنون از لندن تا تورنتو برگزار می‌شود، فریزر – مرد برجسته‌ای که از نو متولد شده است – هر جا که می‌رود، مورد تشویق ایستاده قرار گرفته است.

او می‌گوید: «هر روز هر آنچه داشتم به آن می‌دادم. ما تحت تهدید وجودی کووید زندگی می‌کردیم. کار یک بازیگر این است که به همه چیز مثل اولین بار است نزدیک شود. این کار را کردم، اما انگار شاید آخرین بار باشد.»

آرونوفسکی می‌گوید: «اینطور نبود که من با یک محاسبه وارد این موضوع شوم: اوه، یک گنج فراموش شده آمریکایی-کانادایی. او مرد مناسبی برای نقش مناسب در زمان مناسب بود. اگر هر چیزی، من متعجب بودم که آیا مردم فکر می کنند این یک انتخاب احمقانه یا چیزی شبیه به آن است. هیچ عامل جالبی وجود نداشت که بتوانم ببینم.»