با نزدیک شدن به سال 2024، پرزیدنت بایدن تا کی می تواند در مورد اتهامات ترامپ سکوت کند؟

آسوشیتدپرس به نقل از دو نفر از افراد آشنا گزارش داد که ترامپ که قرار است روز سه‌شنبه در دادگاه نیویورک حاضر شود، با اتهامات متعددی به جعل سوابق تجاری، از جمله حداقل یک جنایت جنایت روبرو است.

البته، کیفرخواست ترامپ در نیویورک ممکن است تنها اتهام علیه نامزد جمهوری خواه سال 2024 نباشد که بایدن باید چگونگی مقابله با آن را بیابد.

ترامپ فوراً این کیفرخواست را محور کاندیداتوری خود در سال 2024 قرار داد و آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن را به “آزار و اذیت سیاسی و دخالت در انتخابات” و استفاده از کیفرخواست در ایمیل‌های مکرر برای جمع‌آوری کمک مالی به اهداکنندگان متهم کرد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن تا کی می تواند قبل از سال 2024 در مورد اتهامات ترامپ سکوت کند؟



منبع

اما همچنین می تواند پیام بایدن برای انتخابات عمومی را تقویت کند. کیفرخواست ترامپ به تبلور تقابلی که بایدن امیدوار است در سال 2024 بین کاخ سفید ایجاد کند که او می‌خواهد صلاحیت احیا شده در مقابل هرج و مرج ترامپ را استدلال کند، کمک می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در حالی که پیش از خروج از چمنزار جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی، 31 مارس 2023، به سمت مارین وان می‌رود، در حالی که به می‌سی‌سی‌پی سفر می‌کند تا خسارات گردباد را پیش از رفتن به دلاور برای دیدن خسارت‌های گردباد، با رسانه‌ها صحبت می‌کند. تعطیلات آخر هفته. (عکس از SAUL LOEB / AFP) (عکس از SAUL LOEB/AFP از طریق Getty Images) شناسه فایل ORIG: AFP_33CE6CA.jpg

جمهوری خواهان پس از اعلام جرم در اطراف ترامپ تجمع کردند

بیشتر: بزرگترین دشمن کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ؟ مجموعه ای از تحقیقات – و کیفرخواست های احتمالی

واشنگتن – جو بایدن معمولاً کسی نیست که جلوی احساسات خود را بگیرد. اما هنگامی که خبرنگاران روز جمعه از رئیس جمهور در مورد کیفرخواست سلف خود پرسیدند، او چیزی برای گفتن نداشت.

اما این محاسبه زمانی مورد آزمایش قرار می گیرد که بایدن به طور رسمی پیشنهاد خود را برای انتخاب مجدد در سال 2024 اعلام کند، کاری که به طور گسترده انتظار می رود در هفته ها یا ماه های آینده انجام دهد. در حالی که ترامپ به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور سابقی که با یک کیفرخواست جنایی مواجه شده است، این تمایز را دارد، بایدن می‌تواند تاریخ متفاوتی را بسازد: اولین رئیس‌جمهور در مقابل رقیب تحت کیفرخواست قرار گرفت.

اما الان وقتش نیست

بایدن با بحث نکردن در مورد مسائل حقوقی ترامپ، به رویکرد سنتی کاخ سفید احترام می‌گذارد که بر روی تحقیقات معلق و تحت تأثیر قرار ندادن بر اجرای قانون، به ویژه در یک ایالت یا حوزه قضایی محلی، اهمیت می‌دهد.

مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور که در حال بررسی یک نامزدی ریاست جمهوری است، در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: کیفرخواست بی سابقه رئیس جمهور سابق ایالات متحده در مورد یک موضوع مالی مبارزات انتخاباتی، خشمگین است.

بایدن گفت: «من هیچ نظری در این مورد ندارم. «نه. من قصد ندارم در مورد اتهامات ترامپ صحبت کنم.» او بار دیگر گفت: «در مورد ترامپ نظری ندارم.

تاد بلت، استاد و مدیر برنامه مدیریت سیاسی دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «او نمی‌خواهد به جمهوری‌خواهان چیزی برای همکاری بدهد. آنها نسبت به هر چیزی که شبیه سیاسی شدن قوه قضائیه باشد، حساس هستند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در حالی که پیش از خروج از چمنزار جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی، 31 مارس 2023، به سمت مارین وان می‌رود، در حالی که به می‌سی‌سی‌پی سفر می‌کند تا خسارات گردباد را پیش از رفتن به دلاور برای دیدن خسارت‌های گردباد، با رسانه‌ها صحبت می‌کند. تعطیلات آخر هفته.  (عکس از SAUL LOEB / AFP) (عکس از SAUL LOEB/AFP از طریق Getty Images) شناسه فایل ORIG: AFP_33CE6CA.jpg

ساباتو گفت بایدن و دموکرات‌ها می‌توانند از مسائل حقوقی ترامپ علیه سایر جمهوری‌خواهانی که از نظر سیاسی خود را نزدیک به رئیس‌جمهور سابق می‌دانند، استفاده کنند.

لری ساباتو، مدیر مرکز سیاسی دانشگاه ویرجینیا، گفت: «البته که او ساکت نخواهد ماند.

کیفرخواست ترامپ می‌تواند جایگاه او را در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان با حامیان اصلی‌اش که ممکن است او را یک شهید ببینند، تثبیت کند. نظرسنجی‌های متعدد قبل از صدور کیفرخواست نشان می‌دهد که ترامپ در حال افزایش برتری نسبت به نزدیک‌ترین رقیب بعدی، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا است.

بیشتر: نه. قرار نیست درباره کیفرخواست ترامپ صحبت کنم

هیئت منصفه بزرگ در جورجیا در حال بررسی فشارهایی است که ترامپ بر مقامات انتخاباتی گرجستان وارد کرده است تا شکست خود را نسبت به بایدن لغو کنند. و در واشنگتن، وزارت دادگستری در حال تحقیق در مورد رفتار ترامپ با اسناد طبقه بندی شده پس از ترک کاخ سفید و تلاش برای براندازی شکست او در انتخابات 2020 است.

چرا بایدن ساکت می ماند

زلیزر گفت: «در برخی مواقع، او مجبور خواهد شد، در محدوده‌های محدود، کلمات محکمی را بیان کند که این یک روند قانونی است که در حال انجام است، این یک روند سیاسی نیست. او باید مسیر انتشار این پیام را طی کند، به خصوص با شروع کمپین، بدون اینکه داستان را تحت تأثیر قرار دهد و در مرکز توجه قرار گیرد.»

کمپین 2024 می تواند محاسبات بایدن را تغییر دهد

اگر بایدن سکوت کند، ادعاهای ترامپ در مورد سیستم قضایی تقلبی – تقریباً مطمئناً تا سال 2024 افزایش خواهد یافت – توسط پرچمدار احتمالی دموکرات کنترل نمی شود.

کاخ سفید که متقاعد شده بهترین استراتژی دور ماندن از مشکلات حقوقی دونالد ترامپ است، از کیفرخواست ترامپ توسط هیئت منصفه بزرگ منهتن در مورد پرداخت‌های بی‌حساب به استورمی دنیلز بازیگر فیلم بزرگسال در طول مبارزات انتخاباتی 2016 دوری می‌کند.

لیس اسمیت، استراتژیست مبارزات انتخاباتی دموکرات، می گوید: «جو بایدن می تواند خود را به عنوان یک رئیس جمهور مطیع قانون در مقابل دونالد ترامپ قرار دهد که رئیس جمهور نسبتاً بی قانون و فردی بی قانون بود، اما او در این مرحله نیازی به گفتارهای داغ ندارد.» نیازی نیست که جو بایدن جلوی قطاری که در حال حرکت است بپرد.»

تازه اولشه؟