بایدن 100 روز پس از رو در مقابل وید، دستورالعمل های جدید ایالات متحده را در مورد حقوق باروری تنظیم می کند

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید و نامه ای که کاخ سفید به اشتراک گذاشته است، این نشست بر روی چگونگی دسترسی میلیون ها زن به خدمات سقط جنین متمرکز خواهد شد و پزشکان و پرستاران برای ارائه چنین خدماتی با مجازات های کیفری روبرو هستند.

در این نشست، رئیس جمهور همچنین در مورد دستورالعمل های جدید وزارت آموزش برای دانشگاه ها برای محافظت از دانشجویان در برابر تبعیض ناشی از بارداری و 6 میلیون دلار کمک هزینه جدید برای محافظت از دسترسی به خدمات بهداشت باروری وزارت بهداشت و خدمات انسانی صحبت خواهد کرد. .

(گزارش توسط ناندیتا بوز در واشنگتن؛ ویرایش توسط راجو گوپالاکریشنان)



منبع

نامه به رئیس جمهور از طرف جن کلاین، رئیس کارگروه بین سازمانی برای دسترسی به سقط جنین بود.

این نامه همچنین به تلاش‌های قانون‌گذاران جمهوری‌خواه مانند سناتور لیندسی گراهام برای صدور ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور اشاره می‌کند.

او در جلسه‌ای از کارگروه حقوق باروری، که با حضور معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس نیز برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد، که 100 روز پس از قضاوت برجسته Roe v. Wade برگزار می‌شود.

واشنگتن (رویترز) – رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، دستورالعمل ها و کمک های مالی جدیدی را برای حمایت از حقوق باروری در روز سه شنبه اعلام خواهد کرد و توضیح می دهد که چگونه حقوق سقط جنین از زمانی که دادگاه عالی حق ختم بارداری را لغو کرد، محدود شده است.

در نامه کلین آمده است که ممنوعیت سقط جنین در بیش از 12 ایالت از زمانی که دادگاه حکم سال 1973 رو علیه وید را در 24 ژوئن لغو کرد، اعمال شده است. نزدیک به 30 میلیون زن در سنین باروری در حال حاضر در ایالتی زندگی می کنند که ممنوعیت دارد. 22 میلیون زن که پس از 6 هفته نمی توانند به خدمات سقط جنین دسترسی داشته باشند، آمده است.

نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در ماه آگوست نشان داد که سقط جنین به عنوان یک اولویت برای رای دهندگان دموکرات افزایش یافته است – از 46 درصد در مارس به 71 درصد.

توسط ناندیتا بوز

دموکرات ها به طور فزاینده ای امیدوارند که تصمیم دادگاه عالی حمایت رای دهندگان را در انتخابات میان دوره ای نوامبر افزایش دهد.