بایدن و رهبران کنگره احتمالا روز سه شنبه برای گفتگو در مورد افزایش سقف بدهی ملاقات کنند

و نماینده مایکل مک کال، از تگزاس، به “این هفته” از ABC گفت: “من فکر می کنم که قصور راه درستی برای ادامه دادن نیست. بنابراین من یک خوش بین ابدی هستم.”

رهاوبوت بیچ، دل. (AP) – رئیس جمهور روز یکشنبه گفت، رئیس جمهور آمریکا گفت، جو بایدن، رئیس جمهور و رهبران کنگره، مذاکرات را در کاخ سفید در مورد محدودیت بدهی از سر خواهند گرفت، زیرا کشور همچنان بدون توافق به اختیارات قانونی خود برای استقراض نزدیک می شود. بینش، بصیرت، درون بینی.

این نشست ابتدا قرار بود روز جمعه برگزار شود، اما به طور ناگهانی به تعویق افتاد تا مذاکرات در سطح کارکنان قبل از اینکه بایدن و چهار رهبر کنگره برای بار دوم دور هم جمع شوند ادامه یابد. مقامات دولت و کنگره روز یکشنبه گفتند که جلسه ای نهایی نشده است، اگرچه روز سه شنبه محتمل ترین گزینه بود زیرا بایدن روز دوشنبه به واشنگتن بازگردد و قرار است روز چهارشنبه برای اجلاس گروه 7 در ژاپن حرکت کند.

اما برآوردهای فدرال هنوز در جریان هستند.

افزایش در حد بدهی اجازه هزینه های جدید فدرال را نمی دهد. این فقط به وام گرفتن اجازه می دهد تا برای آنچه کنگره قبلاً تصویب کرده است، پرداخت کند.

دستیاران گفتند که مذاکرات در طول آخر هفته ادامه داشته است. اما حداقل به طور علنی، نشانه کمی وجود داشت که کاخ سفید یا جمهوری خواهان مجلس از مواضع اولیه خود عقب نشینی کرده باشند. بایدن از قانونگذاران خواسته است تا سقف بدهی را بدون پیش‌شرط لغو کنند و هشدار داده است که نباید از اختیارات وام‌گیری کشور برای تحمیل کاهش شدید هزینه‌ها و سایر خواسته‌های سیاست محافظه‌کارانه استفاده شود.

«کارکنان بسیار متعهد هستند. لائل برینارد، رئیس شورای اقتصاد ملی کاخ سفید، در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس «Face the Nation» گفت: من این تعامل را جدی و سازنده توصیف می‌کنم.

وزارت خزانه داری گفته است که دولت می تواند توانایی پرداخت صورت حساب های خود را از اول ژوئن تمام کند. دفتر بودجه غیرحزبی کنگره نیز روز جمعه هشدار مشابهی داد و گفت که “خطر قابل توجهی” نکول در دو هفته اول سال آینده وجود دارد. ماه

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری روز یکشنبه در برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه سی ان ان گفت: «در نهایت خطر این است که ایالات متحده هرگز بدهی خود را نکول نکرده است». “و ما نمی توانیم.”

مک کارتی با این استدلال که دولت فدرال نمی‌تواند با سرعت فعلی به خرج کردن پول خود ادامه دهد، بر استفاده از تهدید عدم پرداخت بدهی‌های کشور برای بحث در مورد تغییرات هزینه‌ها تاکید کرده است. بدهی ملی اکنون 31.4 تریلیون دلار است.

روز یکشنبه، مقامات ارشد دولت گفتند که مذاکرات میان کارمندان پس از بایدن و رهبران – رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، کالیفرنیا، حکیم جفریس رهبر دموکرات مجلس نمایندگان از نیویورک، چاک شومر رهبر اکثریت سنا از نیویورک و رهبر اکثریت سنا، تا کنون مفید بوده است. میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواه سنا از کنتاکی – اولین جلسه خود را سه شنبه گذشته بدون پیشرفت به پایان رساند.

بایدن روز شنبه قبل از پرواز به خانه ساحلی خود برای آخر هفته به خبرنگاران گفت: «ما هنوز به نقطه بحران نرسیده‌ایم. بحث واقعی درباره برخی تغییرات وجود دارد که همه ما می توانیم ایجاد کنیم. ما هنوز آنجا نیستیم.»

او افزود: «این بازی همیشه است که ما انجام می‌دهیم، می‌دانید هر کنگره‌ای در جرأت دادن یکدیگر به پریدن از صخره انجام می‌دهیم. این یک بازی خطرناک است.»



منبع

رئیس جمهور آن جلسه دفتر بیضی شکل را «مولد» توصیف کرد، اگرچه مک کارتی بعداً گفت که «هیچ حرکت جدیدی برای حل این بن بست نمی بیند». کاخ سفید و دستیاران کنگره از روز چهارشنبه در حال مذاکره هستند.

بایدن در حالی که برای دوچرخه سواری در ساحل Rehoboth، دلاور خارج شده بود، به خبرنگاران گفت: “من همچنان خوش بین هستم زیرا یک خوش بین مادرزادی هستم.” اما من واقعاً فکر می‌کنم که تمایل آنها و ما برای دستیابی به توافق وجود دارد. فکر می‌کنم ما بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

CBO روز جمعه خاطرنشان کرد که اگر جریان نقدی در خزانه داری و “اقدامات فوق العاده” که این وزارتخانه اکنون استفاده می کند بتواند تا 15 ژوئن به پرداخت قبوض ادامه دهد، دولت احتمالا می تواند تا پایان جولای عملیات خود را تامین مالی کند. به این دلیل که درآمدهای مالیاتی مورد انتظار که در اواسط ژوئن خواهد آمد و سایر اقدامات به دولت فدرال پول نقد کافی برای حداقل چند هفته دیگر می دهد.

بایدن جزئیات زیادی از پیشرفت مذاکرات را ارائه نکرد، اما گفت که امیدوار است با جمهوری‌خواهان به توافقی دست یابد تا از نکول بدهی بی‌سابقه‌ای که می‌تواند منجر به فاجعه مالی شود جلوگیری شود.