بایدن قصد دارد مکان هایی را که به دلیل استراتژی های اقتصادی قبلی شکسته شده اند، تعمیر کند

میلواکی – پرزیدنت بایدن، روز چهارشنبه در جامعه ای که از آن به عنوان نمونه دردناک سیاست نژادپرستانه شهری یاد کرد، سخنرانی کرد، راهبرد اقتصادی جدیدی را با هدف احیای مکان هایی که برای دهه ها از رونق روزافزون کشور قطع شده اند، برجسته کرد.

بایدن در یک باشگاه پسران و دختران در میلواکی بزرگ در یک محله عمدتاً سیاه‌پوست و لاتین تبار صحبت کرد که در آن 17000 خانه و 1000 کسب و کار در دهه 1960 تخریب شد تا راه را برای یک بزرگراه بین ایالتی باز کند. سفر رئیس جمهور، که شامل توقف در میشیگان در پنج شنبه است، بخشی از تلاش برای محاکمه رای دهندگان اقلیت در ایالت هایی است که برای آینده سیاسی او کلیدی هستند.

برای مهم ترین و جالب ترین داستان های واشنگتن پست در خبرنامه The Post Most مشترک شوید.

در ارتباط با نوسان غرب میانه، کاخ سفید 3.3 میلیارد دلار کمک مالی فدرال برای حذف یا بازسازی بزرگراه هایی که محله های اقلیت در بسیاری از شهرها را از مشاغل، مراکز تفریحی، بیمارستان ها و سایر خدمات جدا می کند، رونمایی کرد.

بایدن گفت: بسیاری از جوامع در سرتاسر آمریکا با از دست دادن زمین، ثروت و امکاناتی مواجه شدند که هنوز هم بازتاب دارد. “امروز ما آن تاریخ را به رسمیت می شناسیم تا تاریخ جدیدی بسازیم.”

مقامات گفتند که میلواکی یکی از 132 جامعه در 40 ایالت است که از برنامه وزارت حمل و نقل، که در میان تعدادی از طرح های جدید فدرال طراحی شده برای کمک به مکان هایی است که از بیماری های اقتصادی طولانی مدت رنج می برند، بهره مند می شود.

بایدن گفت: «برای جوامعی که اغلب پشت سر می‌مانند، ما در حال بازسازی جاده‌ها هستیم، در حال تعمیر ترک‌های پیاده‌رو هستیم». ما در حال ایجاد مکان هایی برای زندگی و بازی ایمن و تنفس هوای پاک هستیم.

استقبال بایدن از استراتژی‌هایی که هدفشان تحریک توسعه در مکان‌های خاص است، تغییر قابل‌توجهی در سیاست ایالات متحده، بخشی از گسترده‌ترین مداخله دولت در اقتصاد حداقل در چهار دهه گذشته و مداخله‌ای با مضامین سیاسی قابل توجه است. ایالت هایی مانند ویسکانسین برای امیدهای دموکرات در ماه نوامبر بسیار حیاتی هستند و درخواست بایدن از تعداد زیادی از رای دهندگان سیاهپوست میلواکی ممکن است سرنوشت او را در آنجا تعیین کند.

رویکرد “مکان محور” دولت با هدف استفاده از ترکیبی از هزینه ها و اعتبارات مالیاتی برای گسترش یکنواخت تر رفاه، بازسازی جوامع ویران شده در اثر از دست دادن مشاغل کارخانه و جلوگیری از آسیب دیدگی در مناطقی است که در غیر این صورت در طول انتقال به منابع انرژی پاک تر آسیب خواهند دید.

اگر موفق شود، این تلاش در تئوری می‌تواند به بهبود شکاف اقتصادی کمک کند که به نارضایتی سیاسی دامن زده و میلیون‌ها آمریکایی را متقاعد کرده است که واشنگتن آنها را به زوال رها کرده است.

سایمون جانسون، اقتصاددان مؤسسه فناوری ماساچوست، گفت: «مردم و سرمایه در مکان‌هایی گرفتار شده‌اند که چشم‌انداز آن چندان خوب نیست. این کشور بزرگی است که فضای زیادی دارد. بیایید توسعه اقتصادی را در جایی که مردم می خواهند داشته باشیم.»

وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، در اوایل هفته، در پیش نمایش این برنامه به خبرنگاران گفت: «این واقعیت که انگلیسی آمریکایی عبارت «سمت اشتباه مسیرها» را دارد، همه چیزهایی را که باید در مورد آگاهی ما در این کشور بدانید که چگونه زیرساخت ها می توانند بدانید، به شما می گوید. تا آنجایی که می تواند به هم متصل شود، تقسیم کنید.”

اما در تلاش برای تمرکز قدرت فدرال بر احیای جوامع تحت ستم، رئیس جمهور در حال قمار روی مجموعه ای از سیاست ها با سابقه متفاوت است. حتی حامیان آن اذعان می‌کنند که واشنگتن ممکن است برای حفظ تلاش‌های چند دهه‌ای که برخی مناطق مضطرب برای بهبود نیاز دارند، مبارزه کند.

«این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. جان لتیری، مدیر اجرایی گروه نوآوری اقتصادی، یک اندیشکده دو حزبی که از جمله موارد دیگر، بر مناطق آسیب دیده اقتصادی تمرکز دارد، گفت: ما باید به این موضوع در یک زمینه چند نسلی فکر کنیم.

خطرات سیاسی برای سفر بایدن به میلواکی نیز مشهود بود. کمپین او این هفته اعلام کرد که عملیات ویسکانسین خود را در میلواکی، نژادی ترین شهر در این ایالت، بخشی از تلاش برای تحکیم ائتلافی است که به بایدن کمک کرد با نزدیک به 21000 رأی در سال 2020 برنده ویسکانسین شود.

بایدن پرداختن به نابرابری نژادی را به یکی از جنبه‌های کلیدی ریاست‌جمهوری خود و اکنون برای انتخاب مجدد خود تبدیل کرده است. او در سال 2020، پس از قتل جورج فلوید، در میان درخواست ها برای اصلاحات عدالت کیفری، آموزش و پلیس انتخاب شد.

بایدن که با مخالفت پرشور جمهوری خواهان مواجه است، نتوانسته است چندین لایحه با اهمیت گسترده برای سیاه پوستان آمریکایی و سایر اقلیت ها را تصویب کند. هیچ اصلاحات گسترده ای در پلیس و عدالت کیفری وجود نداشته است، و تلاش ها برای تدوین حمایت های رأی گیری در قوانین فدرال در کنگره از بین رفت. بایدن در سال 2022 فرمان اجرایی را با هدف جلوگیری و مجازات تخلفات پلیس امضا کرد.

دستیاران او می گویند که دولت دستاوردهای دیگری از جمله انتصابات تاریخی در دادگاه ها، از جمله انتصاب قاضی کتانجی براون جکسون، و انتخاب معاون رئیس جمهور هریس به عنوان اولین سیاه پوست، آسیایی آمریکایی و زن در نقش خود داشته است. بایدن همچنین گفته است که برابری در مقررات فردی قوانین مانند قانون کاهش تورم گنجانده شده است.

روز چهارشنبه، او بر ابتکارات خود تاکید کرد که به طور نامتناسبی به نفع سیاه‌پوستان آمریکایی بوده است، از محدود کردن قیمت انسولین برای دریافت‌کنندگان مدیکر گرفته تا افزایش نرخ اشتغال سیاه‌پوستان. رئیس جمهور گفت که ترامپ و متحدان جمهوری خواهش در تلاش هستند تا بسیاری از پیشرفت هایی را که دولت او در سال های اخیر به دست آورده است، خنثی کنند.

رئیس جمهور حتی در حالی که برای حمایت سیاسی مبارزه می کند، قصد دارد میراث اقتصادی خود را تقویت کند. سیاست‌های صنعتی او، از جمله تلاش‌های مبتنی بر مکان، واشنگتن را به سمت نقش اقتصادی فعال‌تر سوق داده است.

حدود 20 برنامه انفرادی در قانون زیرساخت دو حزبی، قانون کاهش تورم و قانون چیپس و علم احتمالاً ده ها میلیارد دلار در سراسر اقتصاد در نیم دهه آینده پاشیده است، که بزرگترین تلاش متمرکز جغرافیایی در سال های اخیر است.

مارک مورو، یکی از همکاران ارشد موسسه بروکینگز، گفت: «این یک تغییر دریایی است.

بسیاری از برنامه‌ها، به‌ویژه برنامه‌هایی که با هدف ارتقای تولید نیمه‌رساناهای داخلی انجام می‌شوند، از حمایت دو حزبی برخوردار هستند. اما قانونگذاران همیشه به طور کامل بودجه آنها را تامین نکرده اند.

برای مثال، قانون چیپس، 10 میلیارد دلار بودجه را طی پنج سال برای ایجاد 31 مرکز فناوری در جوامع در سراسر کشور، تلاشی برای ارتقای توسعه فناوری خارج از سیلیکون ولی و دیگر مراکز قدیمی صنعتی، مجاز کرد.

اما قانونگذاران در نهایت فقط 500 میلیون دلار برای این مراکز اختصاص دادند. در ماه اکتبر، وزارت بازرگانی سایت هایی را در 32 ایالت به عنوان واجد شرایط برای دریافت اولین کمک های مالی 40 تا 70 میلیون دلاری معرفی کرد.

اقتصاددانان از مدت ها قبل به دنبال هدف قرار دادن مردم به جای مکان هایی برای کمک دولت بودند. اما زمانی که رشد مشترک دوران بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم جای خود را به یک الگوی ناهموارتر داد، این امر شروع به تغییر کرد. برخی از مناطق آسیب دیده – مانند شهرهای سابق معدن زغال سنگ و جوامع کارخانه در غرب میانه – اکنون سال هاست که از نرخ پایین اشتغال و بیماری های مزمن اجتماعی رنج می برند.

دیدار روز چهارشنبه ریاست جمهوری از میلواکی بخشی از تلاش همه جانبه دولت برای ارتقای سیاست های اقتصادی بایدن بود، زیرا رئیس جمهور با فشار برای بهبود تعداد نظرسنجی های خود در ماه های آینده مواجه است. به عنوان مثال، جانت ال. یلن، وزیر خزانه داری، به الیزابت تاون، کی.

مقامات کاخ سفید رویکرد بایدن را از آنچه که آنها سیاست های شکست خورده “ترک کردن” در گذشته می نامند متمایز می کنند. آنها گفتند که تاکید بر نرخ های مالیاتی پایین و مقررات زدایی، در عین اعتماد به بازار برای تخصیص سرمایه به پروژه های ارزشمند، منجر به رشد شد که به طور قابل توجهی کج بود.

به گفته مقامات، رویکردی که در عوض بر استفاده از مزایای جوامع خاص متمرکز شود، شکاف منطقه‌ای در نتایج اقتصادی را کاهش خواهد داد. در طول چند دهه گذشته، از آنجایی که فناوری‌های نوآورانه باعث رشد می‌شوند، مشاغل و ثروت در چند شهر ساحلی متمرکز شده‌اند در حالی که سایر مناطق در حال رکود هستند.

بر اساس گزارش بروکینگز، بین سال‌های 2005 تا 2017، حدود 90 درصد از تمام مشاغل با فناوری پیشرفته در پنج منطقه مترو: بوستون، سان فرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل و سن دیگو رشد کردند.

آمریکایی‌هایی که زمانی به‌طور معمول در جستجوی فرصت نقل مکان می‌کردند، به طور قابل‌توجهی از تحرک کمتری برخوردار بودند، زیرا هزینه‌های بالای مسکن در مکان‌های پر شغل اغلب نقل مکان را بسیار گران می‌کرد.

طبق آمار اداره سرشماری، در سال 2022، تنها 8.7 درصد از آمریکایی ها نقل مکان کردند – نزدیک به پایین ترین سطح تاریخ و نسبت به بیش از 20 درصد در اواسط دهه 1980 کاهش یافت.

یکی از مقامات کاخ سفید که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد تا قبل از اعلام رسمی این ابتکار صحبت کند، گفت: ما فکر می کنیم شکست بازار کاملاً واضح است.

رویکرد بایدن به دنبال کمک به جوامع تحت ستم با بهبود جاده ها، پل ها و ارتباطات مخابراتی قدیمی است. جذب وجوه خصوصی برای سرمایه گذاری در کنار دولت؛ و از بین بردن موانع فیزیکی برای فرصت ها، مانند بزرگراه های بین ایالتی که در دهه های 1950 و 1960 در بسیاری از محله های آمریکایی آفریقایی تبار شخم زده شد.

مقامات می گویند که قصد دارند چندین ابتکار عمل فدرال را در مکان های جداگانه به امید مشکلات ریشه دار “انباشته” یا ترکیب کنند. در سخنرانی اخیر، مدیر شورای اقتصاد ملی، لائل برینارد، از میلواکی و آلن‌تاون، پنسیلوانیا به عنوان شواهد موفقیت اولیه یاد کرد.

این استراتژی‌های مبتنی بر مکان منعکس‌کننده لحظاتی از گذشته کشور هستند، مانند قانون رئیس‌جمهور فرانکلین دی. روزولت در سال 1933 که اداره دره تنسی را تأسیس کرد، که با برق‌رسانی و کنترل سیل باعث توسعه منطقه‌ای شد. در دهه 1960، کمیسیون منطقه ای آپالاچی به ساخت بزرگراه در یکی از فقیرترین مناطق کشور کمک کرد.

TVA و ARC هر دو کار کردند. تیم بارتیک، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقات اشتغال WE Upjohn گفت: البته، آنها مقدار قابل توجهی از منابع بودند.

سایر ابتکارات هدفمند جغرافیایی انتقادهای بیشتری را برانگیخته است. قانون مالیاتی رئیس جمهور دونالد ترامپ در سال 2017 “مناطق فرصت” را ایجاد کرد که در نظر گرفته شده بود به مناطق کم درآمد کمک کند. اما منتقدان گفتند که آنها سرمایه گذاری هایی را تسهیل کردند که بیشتر در هر صورت اتفاق می افتاد.

مطالب مرتبط

طالبان یک بار تلویزیون ها را شکستند. اکنون یوتیوب‌برها را تشویق می‌کند تا تصویر خود را تبلیغ کنند.

این آژانس وظیفه ایمن نگه داشتن هوش مصنوعی را بر عهده دارد. دفاتر آن در حال فروپاشی است.

علیرغم افزایش هشدار نسبت به رفتار جنگ، ایالات متحده سیل اسلحه را به اسرائیل وارد می کند

منبع