بایدن در ضیافت شام رسمی از مکرون به نشانه اتحاد مجدد ایالات متحده با فرانسه استقبال می کند

اتحاد بین فرانسه و ایالات متحده به جنگ انقلابی بازمی‌گردد، نکته‌ای که هر دو کشور در پیش از شام بر آن تاکید کردند. بایدن و ماکون برای همسویی مواضع خود در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین و بیان دیدگاه های خود در مورد رویکرد ایالات متحده در رقابت با چین و تجارت با کشورهای اروپایی تلاش خواهند کرد.

دومین شام دولتی ماکرون در زمان بسیاری از روسای جمهور آمریکا نیز گواهی بر اقتدار فرانسه در اروپا تحت رهبری وی است. در بحبوحه بی ثباتی سیاسی در بریتانیا، برگزیت و تغییرات رهبری در کشورهای ثروتمند اروپایی ایتالیا و آلمان، مکرون به عنوان یک بازیگر قدرت جهانی ظاهر شده است و خود را به عنوان مجرای بین غرب و رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین می سازد.

هر دو کشور می توانند تنش زدایی را تا حد زیادی به جنگ روسیه علیه اوکراین نسبت دهند.

کوپچان گفت: «و این تا حدی به خاطر مکرون است که یک رهبر غیرمعمول جسور و متمایل به جلو در زمینه اروپایی است، و تا حدی به این دلیل است که دیگر شرکای بالقوه به اندازه گذشته مفید نیستند.»

به گفته او، سوال این است که دولت بایدن چقدر مایل است به اروپا خودمختاری بدهد.

واشنگتن – امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پاییز سال گذشته به دلیل انکار یک زیردریایی از دولت بایدن به قدری عصبانی بود که به سفیر خود در آمریکا دستور داد به پاریس بازگردد.

“یک شریک حیاتی جهانی”: بایدن پنج شنبه میزبان ماکرون برای اولین شام دولتی رئیس جمهور بود. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

رئیس جمهور جو بایدن و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در مراسم استقبال از مکرون در چمن جنوبی کاخ سفید با یکدیگر دست می دهند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن برای جشن گرفتن از مکرون، اتحاد ایالات متحده با فرانسه در شام دولتی



منبع

ماکرون فرانسه را موظف کرده است تا آنچه را که او به عنوان «تعادل پویا» بین ایالات متحده و چین در نبرد آنها برای تسلط جهانی توصیف می کند، ایجاد کند.

جرارد آرو، یکی از اعضای سابق این سازمان گفت: چالش های فراملی مانند جنگ در اوکراین، بحران انرژی در اروپا، تهدید رکود جهانی و تنش بین ایالات متحده و چین بسیار بزرگتر از مناقشه دیپلماتیک است که منشأ اصطکاک سال گذشته بود. دیپلمات فرانسوی که در زمان مکرون به عنوان سفیر در ایالات متحده خدمت می کرد.

ماکرون در مورد نیاز به توسعه یک صنعت دفاعی قوی‌تر اروپایی صحبت کرده است و فرانسوی‌ها مایلند از چنین اقدامی حمایت کند و استدلال می‌کنند که دفاع قوی‌تر اروپایی به نفع ایالات متحده است.

او گفت: “همیشه سطحی از بی اعتمادی و رقابت متقابل بین ایالات متحده و فرانسه وجود داشته است و بوروکراسی های ما همیشه به خوبی با یکدیگر کار نکرده اند یا به یکدیگر اعتماد نکرده اند.” و من فکر می‌کنم امید این است که شما بتوانید از یک شام دولتی مانند این استفاده کنید تا واقعاً مسیر اعتمادسازی گسترده‌تر بین دو دولت ما را تعیین کنید، و سپس گلوله‌های برفی و آن منجر به ابتکارات و همکاری‌های دیگری شود، چه در مورد چین و چه هند و اقیانوسیه، چه در مورد آب و هوا، چه در مورد تجارت، چه در مورد انواع ابتکارات دیگر.

اوکراین محور اصلی مذاکرات است

تنش سال گذشته زمانی به وجود آمد که استرالیا قرارداد زیردریایی با ایالات متحده و بریتانیا را قطع کرد و خرید زیردریایی از فرانسه را لغو کرد.

از بحران کانال سوئز در سال 1956 تا خشم “سیب زمینی سرخ کرده آزادی” در طول جنگ با عراق نیم قرن بعد، آمریکایی ها و فرانسوی ها به آزمایش صبر یکدیگر ادامه دادند. بلین گفت، اما سفر دولتی ماکرون به واشنگتن نشان دهنده انعطاف پذیری روابط فرانسه و آمریکاست.

آرود گفت: «مسائل امروز آنقدر مهم هستند، آنچه در خطر است آنقدر مهم است که تجارت زیردریایی های استرالیا فراموش نمی شود و بخشیده نمی شود، اما به یک معنا کمی در پس زمینه است.

یک روز پس از دیدار بایدن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در بالی، اندونزی، در حاشیه اجلاس اقتصادی گروه 20، مکرون با شی دیدار کرد. او پس از این دیدار گفت که معتقد است چین می تواند “نقش میانجی مهمتری” در درگیری بین روسیه و اوکراین ایفا کند و او قصد دارد در اوایل سال آینده به پکن سفر کند.

هزاران سرباز فرانسوی در طول جنگ انقلاب در کنار آمریکایی ها جنگیدند. اما حتی جورج واشنگتن، که دوستی طولانی با افسر نظامی فرانسوی مارکی دو لافایت برقرار می کرد، به سربازان فرانسوی که برای پیوستن به تلاش های جنگی به آمریکای شمالی آمده بودند، مشکوک بود.

اصطکاک بین ایالات متحده و فرانسه به قدمت انقلاب آمریکا است. تحقیر سال گذشته در مورد زیردریایی ها تنها آخرین نمونه است.

موضوع دیگری که انتظار می‌رود در دیدار دوجانبه بین دو رهبر مطرح شود، استدلال مارکون است مبنی بر اینکه اروپا به جای اتکای شدید به آمریکا، به قدرت نظامی بیشتری نیاز دارد.

یک مقام فرانسوی گفت: پیگیری منابع انرژی پاک دو کشور نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت، از جمله نقشی که تولید هسته‌ای می‌تواند در تلاش‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای ایفا کند، و تمایل پاریس برای همکاری اقتصادی هماهنگ‌تر در پی دموکرات‌ها. قانون کاهش تورم

یک سال بعد، خود ماکرون در واشنگتن به سر می‌برد تا در یک شام دولتی پر زرق و برق – اولین دعوت در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن و دومین دعوت از رهبر فرانسه- از او پذیرایی شود. مکرون همچنین اولین رهبر خارجی بود که در دوره دولت ترامپ این افتخار را به دست آورد.

بلین، کارشناس پاریسی در روابط ایالات متحده و فرانسه و عضو غیر مقیم موسسه بروکینگز، یک اندیشکده در واشنگتن، می گوید: «اوکراین در حال نشان دادن انعطاف پذیری است، اروپا نشان می دهد که انعطاف پذیر است، و پیوند ترانس آتلانتیک از همیشه به هم نزدیکتر است.

رئیس جمهور جو بایدن و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در مراسم استقبال از مکرون در چمن جنوبی کاخ سفید با یکدیگر دست می دهند.

اوریکیو که دعوت نامه ای را برای مراسم ورود ماکرون به کاخ سفید و ضیافت ناهار وزارت امور خارجه با معاون رئیس جمهور کامالا هریس در مراسم بزرگداشت رهبر فرانسه در روز پنجشنبه به ثمر رساند، به نامه ای اشاره می کند که واشنگتن در 27 ژوئیه 1777 به سرلشکر ویلیام هیث نوشت. که در آن او از تعداد زیادی از غریبه‌هایی که به خاک آمریکا رسیده‌اند «بدون آشنایی با نبوغ، زبان و آداب و رسوم ما» گلایه می‌کرد.

سلیا بلین، مشاور سابق وزارت خارجه فرانسه، گفت: تهاجم بی‌دلیل روسیه به اوکراین بر اهمیت اتحاد فراآتلانتیکی و نیاز به همبستگی بین ایالات متحده و قدیمی‌ترین متحدش تأکید کرد.

«در حالی که مناطق خاصی وجود دارد که ما پیش‌بینی می‌کنیم در این دیدار پیشرفت کنیم، می‌خواهم تاکید کنم که این دیدار واقعاً تا حد زیادی به عنوان تجلیل از پایه قوی این رابطه عمل می‌کند – رابطه‌ای که از همان ابتدا در تاریخ ما ریشه دارد. جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی، طی یک نشست توجیهی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: آغاز کشور ما، در حالی که مستقیماً به آینده گرایش دارد. “و این یک آینده بسیار پویا و هیجان انگیز است که ما مشتاقانه منتظر آن هستیم.”

او گفت: «اما اگر تاریخ طولانی را در نظر بگیرید، آن دو متحد بسیار نزدیک هستند، خیلی خیلی اوقات در کنار هم ایستاده اند.»

لورا آئوریکیو، رئیس کالج فوردهام در مرکز لینکلن در نیویورک و کارشناس فرانسه قرن هجدهم، می گوید: «تقریباً مثل این است که ما خواهر و برادر هستیم، فرانسه خواهر و برادر بزرگتر و ایالات متحده کوچکتر است.

اختلاف بین دوستان: آیا ایالات متحده و فرانسه می‌توانند تنش‌های ناشی از معامله زیردریایی را پشت سر بگذارند؟ ممکنه

کوپچان گفت که دولت بایدن احتمالاً «احساسات متفاوتی در مورد فعالیت دیپلماتیک ماکرون دارد، اما در کل آن را به عنوان یک دارایی می‌داند، تا حدی به این دلیل که فرصتی برای پلیس خوب و پلیس بد ایجاد می‌کند، جایی که فرانسه کانالی را برای پوتین باز نگه می‌دارد در حالی که ایالات متحده روابط خود را با مسکو به حداقل می رساند».

بلین گفت: «آنها نمی خواهند ببینند که آمریکایی ها در حال مبارزه با تقویت صنعت دفاعی اروپا هستند. آنها سال‌ها و سال‌ها و سال‌ها ادعا کرده‌اند که متحد قوی‌تر و توانمندتر، متحدی خواهد بود که دارای ظرفیت خودمختار برای انجام مأموریت‌ها، دارای ظرفیت اطلاعاتی خودمختار است، و اگر ایالات متحده در آن حضور داشته باشد، می‌تواند دو برابر کارآمدتر خواهد بود.»

مقامات آمریکایی گفتند در حالی که سفر ماکرون به واشنگتن یک سفر کاری است، اما این امر رسمی عمدتاً اعتلای تاریخ مشترک کشورها و تعمیق مشارکت است.

در نارضایتی ای که رهبران آینده آمریکا آن را به خوبی درک خواهند کرد، واشنگتن از «انتظارات نامتعادل» فرانسوی ها ناراحت شد و شکایت کرد که برآورده کردن آنها غیرممکن است.

فرانچسکا چمبرز و مایکل کالینز کاخ سفید را پوشش می دهند. چمبرز را در توییتر @fran_chambers و کالینز @mcollinsNEWS دنبال کنید.

بایدن و ماکرون فهرست طولانی از موضوعاتی را برای گفتگو در هنگام گفتگوهای رسمی در طول سفر دولتی دارند. مهمترین آنها اقدامات اقتصادی و نظامی غرب برای تقویت اوکراین و تخلیه منابع پوتین خواهد بود.

بیلین گفت که به ناچار دو کشور با هم گفتگو خواهند کرد – و اختلاف نظر دارند.

کشورهای اروپایی و ایالات متحده در حال رقابت برای تعیین سقف قیمت برای فروش نفت روسیه قبل از ضرب الاجل تعیین شده در 5 دسامبر هستند. مکرون همچنین مایل است که بایدن از اهرم های دولت برای اعمال فشار بیشتر بر شرکت های انرژی آمریکایی استفاده کند. مقامات فعلی و سابق فرانسه می گویند که قیمت آنها را کاهش دهید.

چارلز کوپچان، دستیار ارشد سابق شورای امنیت ملی روسای جمهور بیل کلینتون و باراک اوباما، گفت که فرانسه به شریک مورد علاقه ایالات متحده تبدیل شده است.

ما از نظر ارزش‌ها و دیدگاه‌ها اشتراکات زیادی داریم، اما گاهی اوقات اعصاب همدیگر را خراب می‌کنیم.»

تنش زدایی: بایدن در دیدار با مکرون فرانسوی گفت که ایالات متحده در رسیدگی به توافق زیردریایی هسته ای «دست و پا چلفتی» بود

ایالات متحده و فرانسه تاریخ طولانی و گاه متلاطم دارند

ماکس برگمان، یکی از مقامات ارشد سابق وزارت امور خارجه و مدیر برنامه اروپا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، گفت که فرانسه بزرگترین قدرت نظامی در قاره اروپا است و مکرون طولانی ترین رهبر فعلی یک کشور بزرگ اروپایی است.

حمله به رهبر فرانسه: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور آمریکا هنگام بازدید از روستای کوچک به صورتش سیلی زد