بایدن در سخنانی که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را هدف قرار می دهد، از «طرح اقتصادی MAGA» انتقاد می کند

بایدن پیشنهادهای اقتصادی مجلس نمایندگان را به عنوان “طرح اقتصادی MAGA” توصیف کرد – اشاره ای به شعار تبلیغاتی سال 2016 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم”.

جمهوری خواهان خواستار کاهش هزینه ها در ازای برداشتن سقف بدهی و جلوگیری از نکول بدهی آمریکا هستند. با این حال، رهبران جمهوری خواه طرحی واحد برای کاهش هزینه ها ارائه نکرده اند.

بایدن دستاوردهای قانونی در دوران تصدی خود، از جمله بسته محرک اقتصادی مرتبط با بیماری همه گیر را که در سال 2021 تصویب شد، لایحه هزینه های زیرساختی، لایحه ای با هدف تقویت تولید تراشه های رایانه ای و بسته های آب و هوایی، مراقبت های بهداشتی و مالیاتی سال گذشته را برجسته کرد.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه در اولین اظهارات اقتصادی مهم خود از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان انتقاد کرد و گفت که پیشنهادهای جمهوری خواه منجر به تورم بالاتر می شود.

ما بیش از حد پیش آمده ایم که اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. من اجازه نخواهم داد که این اتفاق بیفتد – نه در حین انجام دادن من.

بایدن همچنین کابینه جدید «سرمایه گذاری در آمریکا» متشکل از وزرای بازرگانی، کار، حمل و نقل، خزانه داری، انرژی و بهداشت و خدمات انسانی را اعلام کرد. مدیر EPA؛ و مشاوران ارشد کاخ سفید. بایدن آنها را موظف می کند تا برنامه های اقتصادی خود را تنظیم کنند.

بایدن علاوه بر حمله به جمهوری‌خواهان در روز پنج‌شنبه، «خبر خوبی درباره اقتصاد آمریکا» را که صبح پنجشنبه منتشر شد و نشان می‌داد در سه ماهه چهارم سال گذشته با نرخ سالانه 2.9 درصد رشد کرده است، تبلیغ کرد.

سخنرانی بایدن یک هفته پس از آن انجام می شود که دولت آمریکا به سقف بدهی قانونی خود رسید. وزارت خزانه داری گفت که شروع به توسل به “اقدامات فوق العاده” برای پرداخت قبوض کرده است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این ابزارهای مالی ویژه برای انجام تعهدات کشور می تواند حداقل تا 5 ژوئن ادامه داشته باشد و مهلتی برای کنگره ایجاد کند تا برای جلوگیری از نکول اقدام کند.

رئیس جمهور همچنین هشدار داد که جمهوری خواهان می خواهد تامین اجتماعی و مدیکر را کاهش دهد.

اولین لایحه ای که اکثریت نمایندگان مجلس نمایندگان جدید به آن رای دادند، با حمایت آدریان اسمیت، نماینده جمهوری خواه، بیش از 70 میلیارد دلار از هزینه های IRS جدید مصوب سال گذشته به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم بایدن، از جمله پول برای استخدام 87000 نفر جدید را حذف می کند. عوامل، هدف مکرر انتقاد جمهوری خواهان. این قانون با رای 221 موافق در مقابل 210 رأی حزبی در مجلس به تصویب رسید. لایحه دومی که مورد انتقاد بایدن قرار گرفت، برای لغو IRS، حذف مالیات بر درآمد و ایجاد مالیات بر مصرف فدرال، در این ماه توسط نماینده بادی کارتر، نماینده R-Ga ارائه شد.

نگاه کنید، آنها این دوره جدید را اینگونه شروع می کنند: کاهش مالیات، میلیاردرها، افزایش مالیات بر خانواده های طبقه متوسط ​​و بدتر کردن تورم.

مشاغل در تاریخ آمریکا بالاترین رتبه را دارند و دستمزدها افزایش می‌یابد و سریع‌تر از تورم پیش می‌رود. طی شش ماه گذشته، تورم هر ماه کاهش یافته است و ان‌شاءالله ما به این کار ادامه خواهیم داد. مشاغل تولیدی رئیس جمهور گفت: به رشد قوی تر از هر زمان دیگری در 40 سال گذشته ادامه دهید.

بایدن در یک سالن اتحادیه کارگران بخار در اسپرینگفیلد، ویرجینیا، حزب جمهوری‌خواه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «این حزب جمهوری‌خواه پدر شما نیست. همانطور که می گویند این یک نژاد متفاوت از گربه است.

آنها در مورد تورم کمپین کردند. آنها نگفتند که اگر انتخاب شوند، قصد دارند اوضاع را بدتر کنند.»

اظهارات روز پنجشنبه اولین باری نیست که بایدن از برنامه های اقتصادی جمهوری خواه در سال جاری پیروی می کند. بایدن در طی یک سخنرانی در روز مارتین لوتر کینگ جونیور، پیشنهادهای مالیاتی جمهوریخواهان مجلس نمایندگان را “از نظر مالی جنون” تلقی کرد و تلاش آنها برای لغو بودجه جدید IRS و لایحه ای را هدف قرار داد که سازمان مالیاتی فدرال را لغو می کند و مالیات بر درآمد را با مالیات فدرال جایگزین می کند. روی مصرف بایدن متعهد شد که لایحه آنها را وتو کند، اما مطمئناً در سنای تحت کنترل دموکرات ها شکست خواهد خورد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع