بایدن برای کاهش قیمت بنزین باید با دشمنان آمریکا کار کند، اما او مجبور نیست با عربستان سعودی خوب بازی کند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و جو بایدن رئیس جمهور.استخر از طریق رویترز/کوین لامارک؛ رویترز/ آندری ایساکوویچ

  • دولت بایدن همچنین به جنگ اقتصادی خود با ایران و ونزوئلا ادامه داده است و همچنین متحدان ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است تا علیه دو تا از بزرگترین تولیدکنندگان نفت از این توافق پیروی کنند. این انزوا و عدم اطمینان تولید نفت را در هر دو کشور محدود می‌کند و آنها را مجبور می‌کند تا به دنبال تعامل با رقبایی مانند روسیه و چین باشند.

    جو بایدن، رئیس‌جمهور عربستان سعودی ظاهراً برای ایجاد ثبات در بازارهای نفت و بهبود امنیت منطقه‌ای به عربستان سعودی سفر می‌کند.

  • قیمت بنزین در یک ایستگاه اکسون در هیوستون در 9 ژوئن 2022.براندون بل/گتی ایماژ

    اگر دولت بایدن می‌خواهد قیمت نفت را پایین بیاورد و درگیری‌های منطقه‌ای را تثبیت کند، احیای مجدد روابط با محرک کلیدی راه اشتباهی است. در عوض، باید روابط خود را متنوع کند و تحریم های کشورهای منزوی از جمله ایران و ونزوئلا را لغو کند. انجام این کار نه تنها قیمت گاز را کاهش می دهد، بلکه توانایی مشتریان فعلی را برای بهره برداری از حمایت واشنگتن کاهش می دهد.

    قیمت بنزین در تابلوی پمپ بنزین اکسون موبیل در 9 ژوئن 2022 در هیوستون، تگزاس مشاهده می شود.  با افزایش تقاضا و عدم تامین عرضه، قیمت گاز به بالاترین حد خود می رسد.  اکنون بیش از 10 ایالت وجود دارد که میانگین قیمت بنزین در آنها 5 دلار در هر گالن یا بالاتر است.

    همچنین هنجارهای بین المللی را بیشتر از بین می برد و رانندگی بی احتیاطی را افزایش می دهد. تسلیم اهرم به این معنی است که افزایش تولید موقت می تواند بعداً معکوس شود. و این «آرامش» کوچک به قیمت نگاه کردن به ترور عمومی فراقانونی تمام خواهد شد. هنجارهای بین المللی زمانی ضعیف تر می شوند که کشورهای برجسته نقض ضمنی خود را تأیید می کنند. ایالت های سرکش تا حدودی شبیه کارآفرینان هستند: آنها با دیدن یک فرصت می شناسند.

    اما تعامل مجدد پیشنهادی تنها کدی است برای ارائه تعهدات امنیتی بیشتر و منابع اضافی آمریکایی به سعودی ها. این سازمان مجدداً تاکید می‌کند که دولت سعودی می‌تواند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد و انتظار حمایت مستمر از سوی ایالات متحده را داشته باشد، که به سختی می‌تواند آنها را تشویق کند تا در منافع آمریکا نقش داشته باشند.

    قیمت نفت آشکارا یک معامله بزرگ است. آنها تا ماه گذشته به بشکه‌ای 111 دلار رسیده‌اند که هم درد کوتاه‌مدت و هم ضرر بلندمدت ایجاد کرده است. از آنجایی که هزینه های حمل و نقل در همه چیز نقش دارد، قیمت بالای بنزین قیمت هر چیز دیگری را افزایش می دهد و آمریکایی ها را در شرایط واقعی فقیرتر می کند زیرا دستمزد آنها کالاهای کمتری می خرند.

    محمد بن سلمان بایدن MBS

    رئیس جمهور جو بایدن در این ماه به عربستان سعودی سفر می کند تا روابط را بازسازی کند، ظاهراً برای ثبات بازارهای نفت و بهبود امنیت منطقه.

    این اصلاحات نه تنها تورم را مهار می کند، بلکه به دور کردن دو کشور از مدار روسیه و بهبود توانایی چانه زنی واشنگتن با مشتریان فعلی کمک می کند. کشورهایی مانند عربستان سعودی برای انحصار توجه دولت بایدن کار سخت تری خواهند داشت.

    Yameen Huq یک رهبر حرفه ای و استراتژیک امنیت سایبری در انجمن جان کوئینسی آدامز است.

در نهایت، دولت بایدن باید مذاکرات دوجانبه را به طور منظم برنامه ریزی کند تا ارتباطات را بهبود بخشد و یک رابطه سازنده ایجاد کند. هدف از این گفت‌وگوها رفع تدریجی سایر تحریم‌ها مانند بانک‌ها، تجارت بین‌الملل و کشتیرانی خواهد بود. حتی تحریم‌های غیرمرتبط تأثیر مخربی بر تجارت دارند: اگر کسب‌وکارها می‌دانند کشوری هدف بالقوه تحریم‌ها است، چرا باید در چنین محیط بی‌ثباتی سرمایه‌گذاری کنند؟

پس از لغو تحریم‌های نفتی، بایدن می‌تواند برای تثبیت تجارت و بهبود تولید بلندمدت، مقدار مشخصی از نفت را از قبل خریداری کند. این نشان دهنده تعهد مجدد به احیای روابط اقتصادی با هر دو کشور است.

دولت بایدن به جای تعمیق روابط با بازیگران بد ایمان، باید روابط واشنگتن را متنوع کند تا هیچ بازیگری به تنهایی از حمایت ایالات متحده استفاده نکند. اتفاقاً ایران و ونزوئلا نیز اعضای موسس اوپک و تولیدکنندگان بزرگ نفت هستند. اگر آنها نفت را با ظرفیت کامل تولید کنند، قیمت نفت می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بایدن برای تشویق تولید بیشتر نفت به آنها تسکین دهد.

دود از سالن اجتماعات در صنعا، یمن، جایی که هواپیماهای جنگی به رهبری عربستان سعودی مراسم تشییع جنازه را بمباران کردند، بلند می شود، 9 اکتبر 2016.خالد عبدالله/ رویترز

گسترش تعهدات ایالات متحده در قبال عربستان سعودی همچنین مشارکت آمریکا با یک نیروی بی ثبات کننده تاریخی را عمیق تر می کند. این کشوری است که اخیراً با همسایه فقیر خود یمن در جنگ بود و از موشک هایی که واشنگتن برای بمباران از مراسم خاکسپاری تا عروسی تهیه می کرد استفاده می کرد.

روابط بین الملل، مانند اقتصاد، مبادله است. بایدن با لغو تحریم‌های ایران و ونزوئلا می‌تواند گام‌هایی برای بازگرداندن استانداردهای زندگی این کشور بردارد. ساختن جهانی که در آن آمریکا روابط بیشتری داشته باشد و آنها را به شیوه ای تجاری دنبال کند، جهانی است که در آن ایالات متحده بتواند منافع خود را با وضوح بیشتری ببیند و دنبال کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

Yameen Huq یک متخصص امنیت سایبری و همکار رهبران استراتژیک در انجمن جان کوئینسی آدامز است. او قبلاً یک مشاور متخصص در تجزیه و تحلیل، امنیت سایبری و استراتژی برای مشتریان بخش دولتی و خصوصی بود. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در امنیت سایبری با تمرکز بر سیاست فناوری است. نوشته قبلی او در نشریات The National Interest، American Affairs و Exponents منتشر شده است. نظرات بیان شده در این پست مربوط به خود او است و به نظرات کارفرمای او منعکس نمی شود. او را در توییتر دنبال کنید اینجا.

بهای فوری این تعامل پایان دادن به توقف دیپلماتیک است که با ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست و مقیم ایالات متحده توسط دولت سعودی آغاز شد. قیمت بلندمدت دوباره با مشتری بی پروا درگیر می شود، مشتری که به نابودی کشورهای اطراف و بی ثبات کردن خاورمیانه ادامه می دهد.

پیشنهاد همکاری مجدد بایدن فقط کدی برای دادن تعهدات امنیتی بیشتر به ریاض و منابع آمریکایی است.

  • رهبری و نهادهای عربستان سعودی همچنان همان است. ایالت ها هم مثل بقیه محاسبات هزینه و فایده را انجام می دهند. زمانی که ایالات متحده پیشنهاد تعامل – پول و تسلیحات با وجود رفتار بی ثبات کننده – را ارائه می دهد، انتظارات عربستان را از آنچه می توانند و نمی توانند انجام دهند تغییر می دهد. دانستن اینکه حمایت آمریکا تضمین شده است تنها رفتار بد بیشتری را تشویق می کند.

    یمن