غلاف‌های خواب شاتل فضایی به اندازه کافی بزرگ برای یک تخت در ملبورن 600 دلار در ماه فروخته می‌شود که نشان‌دهنده کمبود مسکن در این شهر است.

از آنجایی که شهرها با کمبود مسکن و افزایش اجاره بها مواجه هستند، غلاف ها همچنان به عنوان یک راه حل مطرح می شوند.

غلاف خواب سفید با چراغ های چند رنگ داخل

چان به اینسایدر نوشت: “از اینکه ملبورن آن را ندارد تعجب کردم، بنابراین از آنجایی که من یک پانسیون با مجوز برای اقامت تا 12 نفر دارم، تصمیم گرفتم آنها را نصب کنم تا شکاف موجود در بازار را پر کنم.”

چان به اینسایدر گفت که از او الهام گرفته است که پس از سفر در آسیا، غلاف‌های «آینده‌نگر و جذاب» را نصب کند، جایی که به گفته او غلاف‌های خواب پرطرفدار هستند.

یک کارشناس به گاردین گفت که نرخ مشاغل در ملبورن به “کمترین رکورد” رسیده است.

  • غلاف خواب در عمارت چارلز ابوتسفورد شماره 15با حسن نیت از فرانک چان

    • غلاف های خواب به عنوان راه حلی برای کمبود مسکن در شهرهایی مانند سانفرانسیسکو معرفی شده اند.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    یکی از صاحبخانه‌های ملبورن، شش “غلاف فضایی” را فهرست کرد که برای یک تخت یک نفره با قیمت 600 دلار در ماه مناسب است.

  • تیم لاولس، مدیر تحقیقات CoreLogic، به گاردین گفت که ملبورن با نرخ 1.3 درصدی جای خالی را تجربه می کند که او آن را “کمترین رکورد” توصیف کرد.

    غلاف‌های سفید و آینده‌نگر که در فیس‌بوک در عمارت چارلز ابوتسفورد 15 تبلیغ می‌شوند، روی هم چیده شده‌اند و می‌توانند در هر غلاف دو عدد یا در مجموع 12 عدد بخوابند. مستاجرها مجبور نیستند هزینه برق یا مبلمان را بپردازند و مجبور نیستند اجاره نامه امضا کنند. خانه دار هم دارند.

    چان گفت: «من فکر می‌کنم وقتی افراد بیشتری با مفهوم کپسول آشنا و راحت باشند و امکان‌سنجی نظارتی پشت آن را بررسی کنند، باید شاهد ظهور کپسول‌های بیشتری در ملبورن باشیم، همانطور که در سیدنی، تاسمانی و بریزبن بوده است.»

    چان گفت، با این حال، تجربه با مستاجرانش تاکنون مثبت بوده است.

    غلاف خواب پدیده جدیدی نیست – شهرهایی مانند پکن، چین و کیوتو، ژاپن، سال ها به مسافران و مستاجران مقرون به صرفه کپسول ارائه می دهند.

    هر غلاف کپسول دارای یک تخت یک نفره است و مجهز به آینه، پنکه تهویه، پورت‌های USB، پنل‌های کنترل دیجیتال، چراغ‌های رنگی قابل تنظیم، کمد، رخت آویز و درب پرده برای حفظ حریم خصوصی است.

    یک تخت دو نفره در داخل غلاف خواب

    در کالیفرنیا، توسعه دهندگان املاک و مستغلات غلاف هایی به سبک تختخواب دوطبقه پیشنهاد و توسعه داده اند که می تواند ده ها نفر را در زیرزمین سانفرانسیسکو بخواباند. در پالو آلتو و بیکرزفیلد، توسعه‌دهندگان غلاف‌های تخت دوطبقه ساخته‌اند که به ۱۴ نفر اجازه می‌دهد در یک خانه مشترک باشند. اجاره 800 دلار با امکانات آب و برق.

    در ملبورن، استرالیا، یک صاحبخانه با اجاره کپسول هایی که هر کدام برای یک تخت یک نفره قرار می گیرند، رویکرد منحصر به فردی را برای اسکان هرچه بیشتر افراد در یک خانه در پیش گرفته است.

    یک تخت دو نفره در داخل یک غلاف خواب در عمارت چارلز ابوتسفورد 15 در ملبورنبا حسن نیت از فرانک چان

    چان به Insider گفت این غلاف ها در اصل برای اقامت های کوتاه مدت در نظر گرفته شده اند، اما می توانند با ارائه تخت های اضافی با هزینه کم و کاهش قیمت اجاره به بازار اجاره کمک کنند. چان گفت که امیدوار است نصب غلاف ها آسان تر شود، زیرا او تنها اجاره کننده غلاف در شهر است.

    چان به Insider گفت که از توجهی که به غلاف هایش می شود خوشحال است، اما واکنش ها به غلاف ها به عنوان یک راه حل مسکن متفاوت بود. چان گفت، برخی صاحبخانه را به “استثمار از مردم مستاصل و وضعیت وخیم مسکن” متهم کردند.

    فرانک چان به گاردین گفت که این شش غلاف که شبیه به «شاتل‌های فضایی» هستند، حدود 171 دلار در هفته – یا 617 دلار در ماه – قیمت دارند و همه غلاف‌ها پر هستند. این خانه همچنین دارای سه اتاق خواب معمولی برای اجاره در طبقه بالا با مبلغ 1500 دلار در ماه است، در حالی که غلاف های خواب در طبقه پایین نصب شده اند.