بایدن برای بررسی خسارات ناشی از طوفان های شدید به کالیفرنیا می رود

باران شدید کالیفرنیا را در روز دوشنبه تحت تاثیر قرار داد و پیش‌بینی‌کنندگان نسبت به وقوع سیل هشدار دادند که رژه طوفان‌هایی که منجر به کشته شدن 12 نفر در غرب ایالات متحده شده است. (جاش ادلسون / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ)

سفر بایدن به کالیفرنیا پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید اعلام کرد که او اعلامیه فاجعه ای را برای این ایالت تأیید کرده است که کمک های فدرال را بر سه شهرستان سخت آسیب دیده متمرکز می کند: مرسدس، ساکرامنتو و سانتا کروز. این اعلامیه حمایت فدرال را برای حذف آوار، اقدامات حفاظتی اضطراری و کمک های فردی برای خانه هایی که در اثر طوفان آسیب دیده اند، ارائه می کند. ژان پیر گفت که بیش از 500 پرسنل FEMA و سایر پرسنل فدرال برای کمک به عملیات واکنش و بازیابی مستقر شده اند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

پرزیدنت جو بایدن روز پنجشنبه از بخش هایی از کالیفرنیا بازدید خواهد کرد تا مناطق آسیب دیده از طوفان های شدید را مشاهده کند و حمایت های اضافی فدرال مورد نیاز برای تلاش های بازیابی را ارزیابی کند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که بایدن در هفته‌های اخیر از نزدیک وضعیت کالیفرنیا را زیر نظر داشته است و به طور منظم توسط تیم امنیت داخلی خود در جریان قرار می‌گیرد. او با نیوسام و دیگر مقامات محلی در تماس بوده است.

باران شدید کالیفرنیا را در روز دوشنبه تحت تاثیر قرار داد و پیش‌بینی‌کنندگان نسبت به وقوع سیل هشدار دادند که رژه طوفان‌هایی که منجر به کشته شدن 12 نفر در غرب ایالات متحده شده است.  (جاش ادلسون / خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ)

بر اساس گزارش ان‌بی‌سی نیوز، کالیفرنیا از اواخر دسامبر درگیر طوفان‌های زنجیره‌ای شد که حداقل 21 کشته برجای گذاشت.

رئیس جمهور مناطقی از شهرستان های سانتا کلارا و سانتا کروز در امتداد سواحل مرکزی ایالت را بررسی خواهد کرد، جایی که طوفان های اخیر باعث سیل و رانش زمین شده است.

او قرار است با اولین پاسخ دهندگان، مقامات ایالتی و محلی و جوامعی که تحت تاثیر این ویرانی قرار گرفته اند، دیدار کند. دین کریسول، مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال، به همراه بایدن سفر خواهد کرد که با فرماندار گاوین نیوسام نیز دیدار خواهد کرد.