بایدن برای ارزیابی تلاش‌های بهبود فیونا به این کشور سفر خواهد کرد

خیلی زیاد؟: آیا پورتوریکویی ها پس از طوفان فیونا به سرزمین اصلی ایالات متحده خواهند رفت؟

مردی پس از آسیب طوفان فیونا به منابع آب در توآ باجا، پورتوریکو، سه شنبه، 20 سپتامبر 2022، بطری های آب اهدایی را برای نوشیدن جمع آوری می کند.

انتظار می رود بایدن در جریان سفر خود اعلام کند که پورتوریکو بیش از 60 میلیون دلار از بسته زیرساختی مصوب سال گذشته دریافت می کند. این پول برای تقویت سیلاب ها، تقویت دیوارهای سیل و ایجاد یک سیستم هشدار سیل جدید است.

در حالی که فیونا در مقایسه با رده 4 ایان یک طوفان رده 1 بود، پورتوریکو هرگز به طور کامل از طوفان ماریا که سیستم الکتریکی را نابود کرد و تقریباً 3000 نفر را در سال 2017 کشته بود، بهبود نیافته بود.

رئیس جمهور جو بایدن در روز دوشنبه قصد دارد به پورتوریکویی ها نشان دهد که آنها فراموش نشده اند زیرا آنها در تلاش برای بهبودی از طوفان فیونا هستند که یک هفته قبل از هجوم طوفان ایان به فلوریدا به جزیره رسید.

نام ها: فهرست اسامی طوفان ها و طوفان های گرمسیری برای سال 2022 را ببینید

پس از قطع برق در سراسر جزیره توسط فیونا، بیش از 90 درصد از مشتریان با برق بازسازی شدند. اما بر اساس وب سایت ردیابی PowerOutage، حدود 130000 نفر همچنان روز یکشنبه فاقد برق بودند.

  • رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در حالی که وسایل را در نمازخانه کالواری، سه‌شنبه، 3 اکتبر 2017، در گواینابو، پورتوریکو تحویل می‌دهد، دستمال‌های کاغذی را به میان جمعیت می‌اندازد.

  • بایدن و فیونا، ترامپ و ماریا

    مردی پس از آسیب طوفان فیونا به منابع آب در توآ باجا، پورتوریکو، سه شنبه، 20 سپتامبر 2022، بطری های آب اهدایی را برای نوشیدن جمع آوری می کند.

    قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

    بعدش چی؟: ایان، فیونا امیدها برای یک فصل طوفان آرام را از بین برد. بعدش چی؟

    بایدن اولین سفر خود را به عنوان رئیس جمهور به پورتوریکو انجام می دهد و در آنجا با خانواده ها و رهبران جامعه دیدار خواهد کرد. او در مورد تلاش‌های مداوم بهبودی و کمک به بسته‌بندی چمدان‌ها با غذا و سایر اقلام ضروری توضیح داده می‌شود.

    جیل بایدن، بانوی اول و دین کریسول، رئیس آژانس مدیریت اضطراری فدرال، او را همراهی خواهند کرد.

    “من مطمئن هستم که هم در فلوریدا و هم در پورتوریکو از این فاجعه باز خواهیم گشت و به عنوان آمریکایی همه باید به شیوه ای دو حزبی در کنار هم بایستیم تا مطمئن شویم که بازسازی به طور آشکار و سریع اتفاق می افتد.” جنیفر گونزالس کولون توییت کرد، نماینده پورتوریکو در کنگره

    میخواهی بیشتر بدانی؟

    پس از طوفان ایان سیل آمد. این افراد برای نجات ساکنان، اسب ها، گاوها تجمع کردند

    بایدن و دیگر مقامات دولت گفته اند که پورتوریکو بیش از آنچه که دریافت کرده است بدهکار است و باید قوی تر از گذشته بازگردد.

    دولت فدرال همچنین به طور موقت از یک قانون فدرال چشم پوشی کرده است که به تحویل دیزل خارجی برای کمک به ژنراتورهای برق اجازه می دهد.

  • برخورد بایدن با طوفان فیونا ممکن است با رفتارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با پورتوریکو پس از طوفان ماریا مقایسه شود. ترامپ مقامات جزیره را به رهبری ضعیف، هزینه های بیهوده و عدم قدردانی از تلاش های دولت خود برای کمک متهم کرد. شهردار سان خوان که رهبری او مورد انتقاد ترامپ قرار گرفت، به نوبه خود به دلیل پرتاب کردن رول های دستمال کاغذی به میان جمعیت هنگام بازدید از جزیره پس از حمله ماریا، ترامپ را تعقیب کرد.

    بایدن روز شنبه در مراسم اهدای جوایز فینیکس بنیاد سیاهپوستان کنگره گفت: «ما خیلی بیشتر از آنچه قبلاً به پورتوریکو رسیده است مدیون پورتوریکو هستیم.

  • خانه‌ها در ساحل سالیناس پس از عبور طوفان فیونا در سالیناس، پورتوریکو، دوشنبه، 19 سپتامبر 2022، زیر آب می‌روند.

    آخرین

    • با این حال، دولت بایدن انتقاداتی را برای فیونا وارد کرده است. پولیتیکو گزارش داده است که برخی از رهبران جامعه و غیرانتفاعی این سوال را مطرح کردند که چرا اعلامیه فاجعه بایدن در ابتدا تمام پورتوریکو را پوشش نمی‌دهد و از کمک‌های کند شکایت داشتند.

      بایدن هنگام خروج از کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «من به پورتوریکو می روم زیرا از آنها خیلی مراقبت نشده است. “آنها مثل جهنم تلاش کرده اند تا از آخرین طوفان عقب بیایند.”

      خانه‌ها در ساحل سالیناس پس از عبور طوفان فیونا در سالیناس، پورتوریکو، دوشنبه، 19 سپتامبر 2022، زیر آب می‌روند.

      دولت فدرال برای اقدامات بازیابی 30 روزه، از جمله حذف آوار، تلاش های جستجو و نجات، غذا و سرپناه اضطراری، و احیای برق و آب پرداخت می کند.

    • پورتوریکویی ها همچنین نگران هستند که نیازهای آنها تحت الشعاع فلوریدا قرار گیرد.

      نلسون سیرینو اتاق خواب خود را پس از آنکه بادهای طوفان فیونا سقف خانه او را در لویزا، پورتوریکو، یکشنبه، 18 سپتامبر 2022 شکسته، می بیند.

      این اولویت اساسی ما این است که به پورتوریکو کمک کنیم نه تنها بهبود یابد، بلکه در واقع پیشرفت کند. کامالا هریس معاون رئیس جمهور گفت.

    • FEMA و سایر آژانس های فدرال بیش از 1000 کارگر را به پورتوریکو اعزام کرده اند تا به 700 کارمند مستقر در جزیره کمک کنند. این پرسنل شامل تیم های جستجو و نجات، تیم های دوزبانه کمک به بازمانده از بلایا و کارشناسان بازسازی برق بودند.

      رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در حالی که وسایل را در نمازخانه کالواری، سه‌شنبه، 3 اکتبر 2017، در گواینابو، پورتوریکو تحویل می‌دهد، دستمال‌های کاغذی را به میان جمعیت می‌اندازد.

      کریسول هفته گذشته به خبرنگاران گفت: «ما متعهد به ادامه همکاری با فرماندار پورتوریکو در تلاش‌های او هستیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم این شبکه را به گونه‌ای بازسازی کنیم که در واقع برای تأثیرات آینده انعطاف‌پذیرتر باشد».

    • توقعات کم: پس از برخورد طوفان ایان به فورت مایرز، ساکنان محله سیاه‌پوستان می‌گویند که روی کمک زیادی حساب نمی‌کنند.

      نلسون سیرینو اتاق خواب خود را پس از آنکه بادهای طوفان فیونا سقف خانه او را در لویزا، پورتوریکو، یکشنبه، 18 سپتامبر 2022 شکسته، می بیند.

      چیزی که آنها می گویند

      • این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن از پورتوریکو که به شدت توسط طوفان فیونا آسیب دیده است بازدید کرد.





  • منبع

    “ما می بینیم که شما چه می کنید و با شما هستیم.” بایدن یکشنبه توییت کرد.

    اگرچه بادهای فیونا به شدت بادهای ماریا نبود، اما این طوفان در مقایسه با طوفان های قبلی خسارات آبی زیادی به بار آورد. پورتوریکو با رانش زمین گسترده، خانه‌های آسیب‌دیده، پل‌های شسته شده و خطوط برق سقوط کرد، زیرا باران‌های سیل آسا در جزیره جاری شد.

  • بایدن دو روز قبل از سفر به فلوریدا برای ارزیابی اقدامات نجات و بازیابی در آنجا از قلمرو ایالات متحده بازدید می کند.