بایدن از مراسم تشییع جنازه پاپ «ساده» منع نشد. او به خواسته های پاپ فقید احترام گذاشت

در توضیح ویدیویی از صحبت بایدن در مقابل هلیکوپتر Marine One آمده است: «یکی از آخرین آرزوهای پاپ بندیکت، این است که جو بایدن طرفدار سقط جنین در مراسم تشییع جنازه او شرکت نکند. در این کلیپ، خبرنگاری از بایدن می پرسد که چرا در مراسم خاکسپاری شرکت نمی کند.

این پست در هشت روز بیش از 30 بار به اشتراک گذاشته شد. نسخه های دیگر این ادعا به طور گسترده در اینستاگرام و فیس بوک منتشر شد.

واتیکان، 31 دسامبر 2022، نشانه هایی در مورد دروغگویی در ایالت و تشییع جنازه پاپ بازنشسته بندیکت شانزدهم

  • خبرگزاری کاتولیک، 3 ژانویه، تشییع جنازه بندیکت شانزدهم: هر آنچه که باید بدانید

  • یک پست فیس بوک در تاریخ 5 ژانویه (لینک مستقیم، پیوند بایگانی) ادعا می کند که جو بایدن به صراحت از شرکت در مراسم خاکسپاری پاپ بندیکت شانزدهم منع شده است.

    نه واتیکان و نه کاخ سفید به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. USA TODAY با کاربرانی تماس گرفت که این ادعا را برای نظر دادن به اشتراک گذاشتند.

    بایدن به مراسم تشییع جنازه دعوت نشد، اما تعداد کمی از رهبران جهان دعوت شدند. برخی هنوز در آن شرکت کردند، اما بایدن گفت که او ترجیح داد در این مراسم شرکت نکند، زیرا تدارکات دیدار رئیس جمهور از مراسم تشییع جنازه ساده ای که پاپ سابق می خواست را از بین می برد. بایدن این موضوع را به خبرنگار توضیح می دهد، اما این کلیپ ویرایش شده است و پاسخ کامل او را شامل نمی شود.

    پاپ سابق تشییع جنازه ساده می خواست

    واشنگتن پست، 5 ژانویه، تشییع جنازه پاپ بندیکت شانزدهم ترکیبی از آیین های باستانی و پیشینه های جدید

  • PolitiFact و رویترز نیز این ادعا را رد کردند.

    منابع بررسی حقایق ما:

    • کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

      پس از درگذشت پاپ بندیکت شانزدهم در 31 دسامبر 2022، واتیکان طرح کلی خدمات پاپ را منتشر کرد. این بیانیه خاطرنشان کرد که تنها هیئت های رسمی از آلمان، جایی که پاپ بازنشسته متولد شد، و ایتالیا خواهند بود.

      USA TODAY، 31 دسامبر 2022، واتیکان با یک چالش بی سابقه مواجه است: نحوه برگزاری مراسم تشییع جنازه پاپ بازنشسته بندیکت

    • PolitiFact، 6 ژانویه، پاپ بندیکت یک تشییع جنازه ساده می خواست. هیچ مدرکی وجود ندارد که او درخواست کرده باشد که بایدن در آن شرکت نکند

    USA TODAY، 11 فوریه 2013، استعفای پاپ برای کاتولیک های ایالات متحده غافلگیرکننده بود.

  • USA TODAY اخیراً چندین ادعای مربوط به بندیکت را رد کرده است، از جمله یکی از روایات مربوط به ضربه زدن به سر او با چکش برای تایید مرگ.

    رویترز، 6 ژانویه، بررسی حقایق – هیچ مدرکی وجود ندارد که پاپ بندیکت سابق به طور خاص درخواست حذف جو بایدن از مراسم تشییع جنازه خود را داشته است.

  • این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی واقعیت: پرزیدنت بایدن از مراسم تشییع پاپ بندیکت منع نشد





  • منبع

    طبق گزارش واشنگتن پست، حدود 50000 نفر در مراسم تشییع جنازه بندیکت شرکت کردند که حدود یک پنجم جمعیت مراسم پاپ ژان پل دوم در سال 2005 بود.

    ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز در مورد جدیدترین دیباک های ما به روز باشید

    امتیاز ما: نادرست

    سفیر جو دانلی نماینده ایالات متحده در مراسم تشییع جنازه بود.

    کاخ سفید، 4 ژانویه، سخنان پرزیدنت بایدن قبل از خروج نیروی دریایی

  • کاخ سفید، 3 ژانویه، کنفرانس مطبوعاتی توسط کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی

  • کشیش دیوید کالینز، 6 ژانویه، تبادل ایمیل با USA TODAY

  • با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

    ماتئو برونی، مدیر دفتر مطبوعاتی واتیکان، به خبرنگاران گفت که مراسم تشییع جنازه “با نشانه سادگی” مطابق با خواسته های بندیکت برگزار خواهد شد و افزود که “تدفینی رسمی اما هوشیارانه” خواهد بود.

    در پست فیسبوکی که مدعی ممنوعیت بایدن است، خبرنگاری از رئیس جمهور می پرسد که آیا در مراسم تشییع جنازه شرکت خواهد کرد یا خیر. یک رفت و برگشت کوتاه وجود دارد که در آن بایدن می گوید نه و وقتی از او می پرسند چرا نه، شروع به گفتن «می دانی چرا» می کند.

    ادعا: پرزیدنت بایدن از شرکت در مراسم خاکسپاری پاپ بندیکت شانزدهم منع شد

    بایدن قبل از سوار شدن به مرین وان در 4 ژانویه گفت: «دلیل اینکه من در مراسم تشییع جنازه فردا شرکت نمی‌کنم این است که به هزار نفر نیاز است تا حاضر شوند – نه به معنای واقعی کلمه». راه کج. من در مورد آن پرس و جو کردم. و آنها – مردم اکثراً نمایندگان رسولی خود را می فرستند، خود را – مردم در رم. این کاری است که ما می خواهیم انجام دهیم. ما فقط در مسیر قرار می‌گیریم.”

    USA TODAY، 31 دسامبر 2022، پاپ سابق بندیکت شانزدهم، که اولین بار در 600 سال گذشته از مقام پاپی کناره گیری کرد، در پی بیماری درگذشت.

  • در حالی که صدا محو می‌شود و ویدیو به پایان می‌رسد، رونوشت‌های رسمی نشان می‌دهد که بایدن توضیح داد که دوری‌کردن به آرزوهای بندیکت برای ساده نگه داشتن خدمات احترام می‌گذارد.

    بندیکت در سال 2013 استعفا داد و اولین پاپی در 600 سال گذشته بود که استعفا داد. به گفته کشیش دیوید کالینز، دانشیار تاریخ و مدیر مطالعات کاتولیک در دانشگاه جورج تاون، در نتیجه، قوانین و آداب و رسوم یک پاپ حاکم اعمال نمی شود.