بایدن، ترامپ، اوباما و دیگران برای مرگ او عزادارند

ملکه الیزابت به رئیس جمهور بایدن و بانوی اول جیل بایدن در قلعه ویندزور، 13 ژوئن 2021 سلام می کند. (عکس از کریس جکسون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

ترامپ نوشت: ملانیا و من از اطلاع از دست دادن والاحضرت ملکه الیزابت دوم بسیار متأسفیم. “ما همراه با خانواده و هموطنان آمریکایی خود، صمیمانه تسلیت خود را به خانواده سلطنتی و مردم بریتانیا در این دوران غم و اندوه بزرگ ارسال می کنیم. سلطنت تاریخی و قابل توجه ملکه الیزابت میراث عظیمی از صلح و رفاه را برای گریت به جا گذاشت. بریتانیا.”

اوباما که در طول دو دوره ریاست جمهوری خود چهار بار با ملکه دیدار کرد، از “گرمی” ملکه نیز یاد کرد.

او افزود: «ملکه الیزابت با اعتماد به مردمش و چشم‌اندازش برای فردای روشن‌تر، انگلیس را با مهارت در لحظات تاریک هدایت کرد. “جهان ما از عزم همیشگی او بهره مند شد و ما به خاطر چندین دهه خدمت او به عنوان حاکمیت سپاسگزاریم. به ویژه آمریکایی ها از دوستی قوی و استوار او قدردانی می کنند. من و لورا به همشهریان خود در ارسال تسلیت صمیمانه خود به خانواده سلطنتی و بریتانیا می پیوندیم. مردم.”

پرزیدنت بیل کلینتون در طول عکس رسمی گروهی قبل از شام در گیلدهال در 4 ژوئن با ملکه الیزابت دوم صحبت می کند.  رویترز/ کوین کومبز

دیگر رهبران فعلی و سابق ایالات متحده نیز به ملکه ادای احترام کردند، از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، که دستور داد پرچم‌ها در ساختمان کنگره آمریکا به افتخار درگذشت وی نیمه افراشته شود.

بایدن که سال گذشته در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور با ملکه در قلعه ویندزور دیدار کرد، در بیانیه ای طولانی که توسط کاخ سفید منتشر شد، درگذشت وی را عزادار کرد.

ملکه الیزابت به رئیس جمهور بایدن و بانوی اول جیل بایدن در قلعه ویندزور، 13 ژوئن 2021 سلام می کند. (عکس از کریس جکسون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

بوش گفت: “لورا و من مفتخر بودیم که والاحضرت ملکه الیزابت دوم را می شناختیم. او زنی با هوش، جذابیت و شوخ طبعی بود.” گذراندن وقت در کاخ باکینگهام و نوشیدن چای با اعلیحضرت – و کورگیس – یکی از بهترین خاطرات ما از دوران ریاست جمهوری است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز بیانیه‌ای طولانی درباره درگذشت او منتشر کرد.

بایدن همچنین اعلامیه‌ای صادر کرد و دستور داد که تمام پرچم‌های آمریکا «به نشانه احترام» به یاد ملکه تا غروب آفتاب در روز بازداشت ملکه به اهتزاز درآید.

ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور باراک اوباما در یک ضیافت دولتی در کاخ باکینگهام لندن، 24 مه 2011 شرکت کردند. (AP Photo/Lewis Whyld, Pool, File)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، که در طول یک دوره ریاست‌جمهوری خود دو بار با ملکه دیدار کرد، پیام‌های متعددی را در مورد او در Truth Social، پلتفرم رسانه اجتماعی خود منتشر کرد.

رؤسای جمهور سابق جورج بوش، بیل کلینتون و جیمی کارتر نیز بیانیه هایی در سوگ درگذشت ملکه منتشر کردند.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا بعدازظهر پنجشنبه در «قلعه باالمورال»، ملک او در ارتفاعات اسکاتلند، جایی که توسط خانواده‌اش محاصره شده بود، «در آرامش» درگذشت. او 96 بود.

بایدن ادامه داد: «او اولین پادشاه بریتانیا بود که مردم در سراسر جهان می‌توانستند ارتباط شخصی و فوری با او احساس کنند، چه او را به عنوان یک شاهزاده خانم جوان از رادیو شنیدند که با بچه‌های بریتانیا صحبت می‌کرد، یا دور هم جمع شدند. تلویزیون های آنها برای تاج گذاری او، یا آخرین سخنرانی کریسمس یا جشن پلاتینی او را با تلفن هایشان تماشا کردند. و او نیز به نوبه خود تمام زندگی خود را وقف خدمت به آنها کرد.”

پرسنل روز پنجشنبه تابلویی مبنی بر مرگ ملکه الیزابت را روی حصاری در خارج از کاخ باکینگهام در لندن قرار دادند. (هنری نیکولز/رویترز)





منبع

رئیس جمهور جورج دبلیو بوش با ملکه الیزابت بریتانیا در قلعه ویندزور قدم می زند، 15 ژوئن 2008. (دومینیک لیپلینسکی/ رویترز)

یک بیانیه قاب شده و چاپ شده که مرگ او را اعلام می کرد به دروازه های کاخ چسبانده شده بود.

پرسنل روز پنجشنبه تابلویی مبنی بر مرگ ملکه الیزابت را روی حصاری در خارج از کاخ باکینگهام در لندن قرار دادند.  (هنری نیکولز/رویترز)

وی افزود: “او همیشه به خاطر وفاداری به کشورش و فداکاری بی دریغش به هموطنان و زنانش در یادها خواهد ماند.” ملانیا و من همیشه وقت خود را با ملکه گرامی می داریم و هرگز دوستی سخاوتمندانه اعلیحضرت، خرد عالی و حس شوخ طبعی فوق العاده را فراموش نمی کنیم.

رئیس جمهور جورج دبلیو بوش با ملکه الیزابت بریتانیا در قلعه ویندزور قدم می زند، 15 ژوئن 2008. (دومینیک لیپلینسکی/ رویترز)

پرزیدنت بایدن و پنج سلف زنده اش در سوگ مرگ ملکه الیزابت دوم به رهبران جهان پیوستند.

کتابخانه و موزه جیمی کارتر عکسی از ملکه و کارتر در کنار هم در لندن در سال 1977 منتشر کرد.

«والاحضرت ملکه الیزابت دوم فراتر از یک پادشاه بود. او یک دوره را تعریف کرد. او گفت: «در دنیایی که دائماً تغییر می‌کند، او حضوری پایدار و مایه آرامش و افتخار برای نسل‌های بریتانیایی بود، از جمله بسیاری از کسانی که هرگز کشورشان را بدون او نشناخته‌اند. تحسین پایدار ملکه الیزابت دوم، مردم را در سراسر کشورهای مشترک المنافع متحد کرد. هفت دهه سلطنت تاریخ ساز او شاهد دوران پیشرفت بی سابقه بشری و حرکت رو به جلو کرامت انسانی بود.

با انتشار اخبار بدتر شدن وضعیت سلامتی ملکه، مردم در خارج از کاخ باکینگهام جمع شدند تا از وضعیت او مطلع شوند، زیرا اعضای خانواده سلطنتی، از جمله شاهزاده چارلز، وارث تاج و تخت، به بالمورال شتافتند تا در کنار او باشند.

هیلاری و من در سوگ درگذشت اعلیحضرت ملکه الیزابت دوم سوگواری می‌کنیم و با مردم در سراسر بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع و سراسر جهان برای تشکر از زندگی خارق‌العاده او همراهی می‌کنیم.» کلینتون در بیانیه ای گفت. او در طول سلطنت 70 ساله‌اش، بریتانیا را از طریق دگرگونی‌های بزرگ با لطف، عزت و مراقبت واقعی برای رفاه همه مردمش هدایت کرد. در آفتاب یا طوفان، او منبع ثبات، آرامش و قدرت بود.

مرگ ملکه یک روز پس از آن اتفاق افتاد که او جلسه مجازی با اعضای شورای خصوصی خود را به توصیه پزشکانش که نگران وضعیت او بودند لغو کرد.

وی افزود: ملکه الیزابت دوم یک دولتمرد با عزت و پایداری بی بدیل بود که ائتلاف بین بریتانیا و ایالات متحده را عمیق تر کرد. “او کمک کرد تا رابطه ما خاص شود.”

ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در رویدادی برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد D-Day در پورتسموث، بریتانیا، 5 ژوئن 2019 شرکت کردند. (کریس جکسون/پول از طریق رویترز)

او گفت: “من و میشل به اندازه کافی خوش شانس بودیم که با اعلیحضرت آشنا شدیم و او برای ما ارزش زیادی داشت.” زمانی که ما به عنوان رئیس جمهور و بانوی اول زندگی را شروع کرده بودیم، او با آغوش باز و سخاوت فوق العاده ای از ما در صحنه جهانی استقبال کرد. بارها و بارها از گرمای او، روشی که مردم را راحت می کرد و اینکه چگونه طنز و جذابیت قابل توجه خود را به لحظاتی با شکوه و عظمت می آورد، شگفت زده می شدیم.”

ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در رویدادی برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد D-Day در پورتسموث، بریتانیا، 5 ژوئن 2019 شرکت کردند. (کریس جکسون/پول از طریق رویترز)

پرزیدنت بیل کلینتون در طول عکس رسمی گروهی قبل از شام در گیلدهال در 4 ژوئن با ملکه الیزابت دوم صحبت می کند. رویترز/ کوین کومبز

بایدن در بیانیه خود خاطرنشان کرد که ملکه الیزابت در طول 70 سال سلطنت خود با 14 رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کرد.

او افزود: «ما همیشه قدردان محبتی که او در طول سال‌ها به ما نشان داد، به‌ویژه در بازدیدهایمان از کاخ باکینگهام در سال‌های 1995 و 2000، و برای همه کارهایی که او برای تعمیق روابط ویژه انجام داد، خواهیم بود.» افکار و دعاهای ما با خانواده سلطنتی و همه افرادی است که اعلیحضرت در طول عمر خدمتشان الهام گرفته اند.

ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور باراک اوباما در یک ضیافت دولتی در کاخ باکینگهام لندن، 24 مه 2011 شرکت کردند. (AP Photo/Lewis Whyld, Pool, File)

اوباما گفت: «از روز تاجگذاری او در 70 سال پیش – اولین موردی که در تلویزیون پخش شد – تا این لحظه که ادای احترام بی‌شماری به افتخار او در فضای مجازی منتشر می‌شود، اعلیحضرت ملکه الیزابت دوم جهان را مجذوب خود کرده است. «اعلیحضرت فقط 25 سال داشت که وظیفه عظیم رهبری یکی از دموکراسی های بزرگ جهان را بر عهده گرفت. در دهه‌های بعد، او نقش ملکه را از آن خود کرد – با سلطنتی که با ظرافت، ظرافت، و اخلاق کاری خستگی‌ناپذیر تعریف می‌شد و از شانس‌ها و انتظاراتی که برای زنان هم نسلش وجود داشت سرپیچی کرد.