باپتیست های جنوبی روابط خود را با کلیسای دوستدار LGBTQ قطع کردند

هیئت اداری ارشد کنوانسیون باپتیست جنوبی روز سه شنبه به قطع روابط با دو جماعت رأی داد – یک کلیسای دوستدار دگرباشان جنسی در کارولینای شمالی که خود چندین دهه پیش این فرقه را ترک کرده بود و یک جماعت نیوجرسی که از آن به دلیل “رفتار تبعیض آمیز ادعایی” یاد کرد.

درخواست‌های نظر هر دو جماعت از طریق تلفن و ایمیل فوراً برگردانده نشدند.

کمیته، در یک رأی جداگانه، اعلام کرد که کلیسای جامع گریس شگفت انگیز فرانکلینویل، نیوجرسی، دیگر در همکاری دوستانه نیست. این سازمان به «عدم همکاری… برای حل نگرانی‌های مربوط به رفتار تبعیض‌آمیز ادعایی» اشاره کرد.

در واقع، کالج پارک در سال 1999 رای داده بود که فرقه را ترک کند، و وب سایت آن به این نکته اشاره می کند که عضو کنوانسیون باپتیست جنوبی نیست، بلکه عضوی از نهادهای باپتیست مترقی است.

ولمن این فکر را تکرار کرد. او گفت: “من فقط برای آنچه آنها تجربه کرده اند اندوهگین و شکسته شده ام.” ما تشخیص می دهیم که راه بسیار طولانی در پیش داریم.»

___

این کنوانسیون در ماه اوت اعلام کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی این کنوانسیون است. وزارت دادگستری این گزارش را تایید نکرد، اما کنوانسیون در بیانیه‌ای پیشنهاد کرد که این گزارش مربوط به سوء استفاده جنسی است. روز سه‌شنبه، کمیته به انتقال 500000 دلار از سرمایه‌گذاری‌ها به بودجه عملیاتی خود رأی داد تا بخشی برای پاسخ به این تحقیقات باشد.

کمیته اجرایی روز سه‌شنبه همچنین «یکشنبه مراقبت خوب» را به تقویم رسمی فعالیت‌های باپتیست جنوبی اضافه کرد که هدف آن گسترش آگاهی و آموزش در مورد سوء استفاده است. کلیساها این اختیار را دارند که آیا چنین تاریخ هایی را رعایت کنند یا خیر. اما ولمن آنها را ترغیب کرد که این کار را انجام دهند: “ما می خواهیم فرهنگی بسازیم که سوء استفاده را مورد توجه قرار دهد و از آن جلوگیری کند، و این یک فرصت آموزشی واقعا عالی است.”

از آنجایی که جماعات باپتیست خودگردان هستند، فرقه نمی‌تواند آنها را مجبور به پیروی از سیاست‌های خود کند، اما می‌تواند با اعلام عدم همکاری دوستانه در صورت عدم انطباق با مواضع فرقه‌ای در مناطق خاص، آنها را به طور مؤثر اخراج کند. برای سیاست های طرفدار LGBTQ، حمایت ادعایی از نژادپرستی یا عدم پاسخگویی مناسب به سوء استفاده جنسی از کودکان، مانند به کارگیری مجرمان به عنوان کشیش.

بلافاصله مشخص نشد که چرا کمیته اجرایی تصمیم گرفت این موضوع را به رای بگذارد. اما جرد ولمن، رئیس کمیته اجرایی، پس از آن گفت که این کنوانسیون هنوز جماعت را تا کنون در فهرست خود داشت.

ویدیوی مرتبط: جامعه ترنس علیه مخالفت با حمایت های LGBTQ+ صحبت می کند

در وب سایت خود، کلیسا خود را به عنوان «کلیسای باپتیست تایید کننده LGBTQIA» توصیف می کند و می گوید که «به طور کامل از همه افراد بدون تمایز از نظر نژاد، قومیت، منشاء ملی، طبقه، گرایش جنسی، هویت جنسیتی یا هر دسته انسانی دیگر استقبال می کند و تأیید می کند. ”

او گفت: “ما چیزی را جشن نمی گیریم.” ما فقط سعی می‌کنیم نشانه‌هایی از پیشرفت داشته باشیم.»

ولمن با اشاره به اصلاحات متعددی که در حال انجام است، گفت: “روی ما … این است که کلیساهای ما برای افراد آسیب پذیر و برای سوء استفاده کنندگان ناامن باشد.” در کلیسای باپتیست جنوبی جایی وجود ندارد، هیچ تحملی برای سوء استفاده وجود ندارد.»

این خبر از گروه ویژه اجرای اصلاحات سوء استفاده منتشر شد – که پس از انتشار گزارش کوبنده مشاور Guidepost Solutions در اوایل سال جاری در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان در محیط‌های SBC و بدرفتاری با بازماندگان توسط کمیته اجرایی ایجاد شد.

کیهبون گفت که او انتقادات را درک می کند و در مقایسه با آنچه که بازماندگان تحمل کردند، “هیچ چیزی نمی توانیم بگوییم یا انجام دهیم که شایسته ستایش باشد.” او گفت که گروه ضربت برای اجرای صحیح اصلاحات هر چه در توان دارد انجام می دهد.

کمیته روز سه‌شنبه بیانیه‌ای را تأیید کرد مبنی بر اینکه کلیسای باپتیست کالج پارک در گرینزبورو، کارولینای شمالی، به دلیل «تأیید، تأیید و تأیید رفتار همجنس‌گرایانه» که با مواضع محافظه‌کار مذهبی فرقه در تضاد است، «همکاری دوستانه» ندارد.

ممکن است جماعت های بیشتری در دسته آخر در خط لوله وجود داشته باشد.

پوشش مذهبی آسوشیتدپرس از طریق همکاری AP با The Conversation US، با کمک مالی از Lilly Endowment Inc پشتیبانی می‌شود. AP تنها مسئول این محتوا است.



منبع

کمیته دریافت که بیش از 200 مورد ارجاع به یک خط تلفن تازه تاسیس شده در مورد سوء مدیریت پرونده های سوء استفاده توسط کلیساها یا سازمان های SBC انجام شده است.

برخی از بازماندگان سوء استفاده، به دنبال این جلسه در رسانه های اجتماعی، اقدامات کمیته را فاقد هرگونه اقدامی دانستند. کریستا براون، وکیل و بازمانده قدیمی، آن را به دلیل صحبت های “تبریک به خود” در توییتر مورد انتقاد قرار داد و گفت که در برداشتن گام های مشخص برای جبران خسارت بازماندگان یا اتخاذ اقدامات انضباطی نسبت به مقامات سابق که در گزارش Guidepost خطا کرده اند، شکست خورده است.

آرای کمیته اجرایی در پایان یک جلسه دو روزه در نشویل، تنسی به دست آمد، حتی در حالی که کمیته با تحقیقات وزارت دادگستری مقابله می کند. بررسی دقیق در سطح فدرال به دنبال گزارش تاولناک یک مشاور در اوایل سال جاری در مورد سوء استفاده جنسی در محیط‌های باپتیست جنوبی و بدرفتاری با بازماندگان توسط مقامات کمیته اجرایی گذشته صورت گرفت.

مایک کیه‌بون، نایب رئیس گروه ضربت، گفت که در حال کار برای استخدام پرسنلی برای دریافت و بررسی گزارش‌های سوءاستفاده و سوءاستفاده در محافل باپتیست جنوبی است.