باردار و متاهل در 13 سالگی، “عروس کودک” سابق با این عمل هنوز در 43 ایالت قانونی مبارزه می کند.

اندونزی ازدواج کودکان را در سال 2019 غیرقانونی اعلام کرد. در عراق، اردن، مراکش و الجزایر، حداقل سن برای ازدواج قانونی 18 سال است.

داون تایری، امروز.  (با احترام دان تایری)

داون تایری در 13 سالگی مادر و همسر شد. (با احترام دان تایری)

نشاهیبی به TODAY.com می‌گوید: «وقتی آن‌ها به یک پناهگاه زنان مورد آزار و اذیت می‌روند، به دلیل زیر سن قانونی و مسئولیت پذیرفته می‌شوند. “آنها نمی توانند به یک پناهگاه فراری بروند زیرا متاهل هستند و بچه دارند. بنابراین برخی از آنها در خیابان قرار می گیرند.”

تایری می‌گوید در 16 سالگی بی‌خانمان بود و جایی برای برگشتن نداشت.

این مرد در 13 سالگی او را با اولین فرزندش باردار کرد. او 32 ساله بود.

کشورهای سرتاسر جهان، از جمله ایالات متحده، متعهد شده اند تا سال 2030 به عنوان بخشی از 17 هدف جدید توسعه پایدار سازمان ملل، به ازدواج کودکان پایان دهند.

در سال 1985، تایری کلاس ششم را به پایان رساند. آن تابستان، او ازدواج کرده بود.

داون تایری، تصویر در سن 13 سالگی.

تایری می‌گوید تا زمانی که فرزندانش در 20 سالگی بودند، بالاخره توانست نفس راحتی بکشد.

او می افزاید: «این یک قرارداد قانونی الزام آور بود. اساساً شوهرم صاحب من بود.»

“من بدون برنامه فرار کردم”

داون تایری، در تصویر با اولین فرزندش. (با احترام دان تایری)

او می افزاید: “نه به این دلیل که کسی به من گفته بود که این یک احتمال است.”

تایری با یک بچه 2 ساله و یک ساله به یک پناهگاه زنان رفت – او می گوید که به دلیل خردسالی او را رد کردند.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، کودکانی که به دنیا می‌آیند با خطر بیشتری از اکلامپسی، اندومتریت نفاس و عفونت‌های سیستمیک روبرو هستند. آکادمی اطفال آمریکا ازدواج کودکان را محکوم کرده و به افزایش خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی، بارداری زودرس و خشونت شریک جنسی اشاره کرده است.

او توضیح می‌دهد: «دادگاه‌ها، حتی در این ازدواج‌های وحشتناک، این رفتارهای فاحش نسبت به کودکان، به نفع بزرگسالان است. “اولین کار واقعی من مونتاژ دوچرخه در Toys R Us بود. به این ترتیب اجاره یک اتاق خواب خود را در یک خانه کوچک پرداخت کردم.”

تصویر داون تری با دو فرزندش در اولین آپارتمانشان.  او 17 ساله بود.  (با احترام دان تایری)

“قانون پیشگیری از ازدواج کودکان” در 19 ژانویه 2018 در کنگره معرفی شد، اما رای نیاورد و در کنگره 115 درگذشت.

تایری به TODAY.com می گوید: «راه حل ازدواج بود. “ازدواج تجاوز جنسی، سوء استفاده جنسی و به خطر افتادن کودک را می پوشاند.”

نشهیبی می گوید: «مردم باید درگیر شوند. و ما باید صدای بازماندگان را تقویت کنیم.»

تایری در 16 سالگی متوجه شد که برای سومین بار باردار است. او می گوید این بار همه چیز متفاوت بود.

این مقاله در ابتدا در سایت TODAY.com منتشر شده است



منبع

تایری می‌گوید: «خیلی خوب می‌شد، اگر از 30 بزرگسال زندگی من، یک بزرگسال جرأت ایستادن و گفتن چیزی را داشت.» “نسلی که به کسب و کار خود فکر می کنید متعلق به گذشته است – ما بیشتر برای فرزندانمان می خواهیم.”

“من واقعا از زایمان می ترسیدم”

مسائل دیگری که طرفداران با آن مواجه هستند، بحث های «آزادی دین» و آموزش مردم در مورد خود مشکل است. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2020، تقریبا نیمی از آمریکایی ها معتقدند که ازدواج کودکان در حال حاضر در ایالات متحده غیرقانونی است.

اگر شما یا شخصی که می شناسید قربانی خشونت شریک صمیمی یا سوء استفاده جنسی شده اید، به سایت مراجعه کنید وب سایت ملی خشونت خانگی یا با خط تلفن 1.800.799.SAFE (7233)، همه 988 تماس بگیرید تا به خط زندگی خودکشی و بحران برسید، یا منابع اضطراری را برای افراد زیر سن قانونی که تحت فشار برای ازدواج هستند یا در حال حاضر در دام ازدواج گیر افتاده اند، بیابید. preventforcedmarriage.org.

او می‌گوید: «من می‌توانم این زمان‌های مختلف را در دوران ازدواج دوران کودکی‌ام به یاد بیاورم که آرزو می‌کردم کسی که واقعاً نگران به نظر می‌رسید می‌پرسید که آیا حالم خوب است یا نه. “کاش کسی ما را نجات می داد. ای کاش تلفن را برمی داشت. اما حقیقت این است که حتی اگر می خواستند، بعد از ازدواج هیچ کاری نمی توانستند انجام دهند.”

او می‌گوید در ۱۱ سالگی توسط پدر و نامادری‌اش تشویق شد تا با مردی ۱۹ سال از او بزرگ‌تر بگذراند.

داون تایری، تصویر در سن 13 سالگی.

تایری توضیح می‌دهد: «هنگامی که اولین فرزندم را به دنیا می‌آوردم، هوشیاری نداشتم. “اکنون متوجه شدم که احتمالاً زندگی من است بود در خطر.”

داون تایری، در تصویر با اولین فرزندش.  (با احترام دان تایری)

در حالی که تایری به کار خود برای ریشه کن کردن نوع ازدواجی که دوران کودکی او را از او ربوده است، ادامه می دهد، او می گوید که پیامی برای قربانیانی دارد که در حال حاضر با این واقعیت زندگی می کنند:

او توضیح می دهد: “من نگران سوء استفاده جنسی علیه فرزندانم شدم.” “بنابراین پس از به دنیا آمدن دخترم، شروع به برنامه ریزی برای راه حل کردم. وقتی دوباره باردار شدم، احساس می کردم به شدت گرفتار شده ام، بنابراین تصمیم به خاتمه بارداری گرفتم و بدون برنامه فرار کردم.”

داون تایری در 13 سالگی مادر و همسر شد.  (با احترام دان تایری)

او می افزاید: «یک مددکار اجتماعی به من گفت که پیش پدر و مادرم برگردم، زیرا آنها «مسئول من هستند»، اما من رهایی یافتم. اما اگر من آزاد شده بودم، چرا شوهرم مرا به عنوان فراری گزارش می‌داد؟

تایری که اکنون مادر دو فرزند است می‌گوید در یک برزخ عجیب و غریب زندگی می‌کرد که در آن بزرگسالان زندگی‌اش نمی‌خواستند با او درگیر شوند، اما همچنین به صراحت گفتند که «نمی‌خواستند من با فرزندانشان تعامل داشته باشم».

ریما نشاشیبی، رئیس گلوبال هوپ 365، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر پایان دادن به ازدواج کودکان و قاچاق انسان، می گوید: دور انداختن جوانان بی خانمان از پناهگاه های بزرگسالان رایج است.

نشاهیبی می‌گوید که علاوه بر راه‌اندازی یک کمپین دیجیتالی نامه‌نویسی و درخواست تصمیم‌گیری شخصی‌شده برای یک شهر یا شهرستان خاص، مهم است که والدین با فرزندان خود به طور آشکار صحبت کنند.

با این حال، مدافعانی مانند تایری و نشاشیبی می گویند که در هر دو سطح ایالتی و فدرال، عقب نشینی قابل توجهی را تجربه کرده اند.

نشاهیبی توضیح می دهد: «مقامات منتخب فدرال خواهند گفت که این یک موضوع دولتی است. “بنابراین ما با مقامات منتخب در سطح ایالتی ملاقات می کنیم. ما هنوز 43 ایالت در پیش داریم، به همین دلیل است که قانون فدرال که می گوید “ازدواج کودکان زیر 18 سال، بدون استثنا” – باید مالک آن باشیم. برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی باید در همه جنبه ها مانند یک رهبر عمل کنیم.”

او می گوید: «من دیگر در ترس از دست دادن فرزندانم زندگی نمی کنم. “من این کار را انجام دادم – ما را ایمن نگه داشتم. آنها اکنون بالغ هستند.”

“من برای کسانی صحبت می کنم که ساکت شده اند”

تایری توضیح می دهد: “به عنوان خردسال، نمی توانیم کاری در مورد آن انجام دهیم.” زمان گیج‌کننده‌ای بود. این یک شستشوی مغزی است – اسمش را بگذارید.

تایری در 13 سالگی می‌گوید که «از مرگ در حین زایمان می‌ترسید».

او می گوید: «در 14 سالگی فهمیدم که دوباره باردار شده ام. “این قرص سختی بود که می‌توانستم قورت دهم. توده‌ای کوچک در گلویم ایجاد کرد. اما من در اولین زایمان زندگی کردم، بنابراین به خودم اطمینان دادم: “حالت خوب است. می‌توانی این کار را انجام دهی.” سپس من دخترم را به دنیا آوردم.”

او می گوید: «این دیگر به من مربوط نیست. “من می توانم تمام آسیب هایم را از بین ببرم و برای عروس های 13 ساله دیگر حاضر شوم. من برای کسانی صحبت می کنم که ساکت شده اند – برای کسانی که صدایی ندارند.”

او می‌گوید که مرد شروع به «آرایش» او کرد و به او مسئولیت‌های بزرگسالی مانند رانندگی ماشین داد تا او را بزرگ‌تر کند.

داون تایری، 51 ساله، دوران کودکی زیادی نداشت.

او می‌گوید: «والدین نمی‌توانند سرشان را زیر خاک بگذارند و بگویند این اتفاق برای بچه‌های ما نمی‌افتد». “در مورد مذهب، پرهیز یا رابطه جنسی ایمن خود بحثی صادقانه داشته باشید. در مورد اینکه یک رابطه سالم چیست، چه چیزی مجاز است و چه چیزی مجاز نیست، و چگونه به بدن خود احترام بگذارید صحبت کنید.”

در حال حاضر، تنها هفت ایالت این عمل را بدون استثنا ممنوع می کنند. یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که بین سال های 2000 تا 2018، 300000 خردسال زیر 18 سال به طور قانونی در ایالات متحده ازدواج کرده اند.

او می افزاید: «این ازدواج او را از مجازات زندان نجات داد و اساساً مرا در زندان انداخت».

او توضیح می دهد: “من مجبور شدم خانواده خود را جدا کنم، زیرا فرزندانم مستحق خانه داری و تغذیه هستند، بنابراین آنها با پدربزرگ و مادربزرگ پدری خود رفتند و من سعی کردم پاهایم را روی زمین بگذارم.” وقتی موقعیت هم اتاقی پیدا کردم، بچه هایم را پس گرفتم.»

تصویر داون تری با دو فرزندش در اولین آپارتمانشان. او 17 ساله بود. (با احترام دان تایری)

تایری اکنون زندگی خود را وقف پایان دادن به ازدواج کودکان در ایالات متحده می کند و در کمیته های ایالتی در سراسر کشور شهادت می دهد، زیرا او برای لایحه های ایالتی و فدرال فشار می آورد که این عمل را غیرقانونی می کند.

تایری می گوید که 13 ساله بودن با یک شوهر و یک فرزند “تمام آنچه او می دانست” بود، بنابراین سعی کرد “از شرایط من حداکثر استفاده را ببرد.”

او می‌گوید: «کسانی هستند که از این شرایط آگاه هستند و احساس تنهایی و انزوا می‌کنند. “ما برای تو می جنگیم. صبر کن. صبر کن.”

داون تایری، امروز. (با احترام دان تایری)

طبق گفته Unchained At Last تا سال 2017، ازدواج کودکان – آنچه Child USA و یونیسف به عنوان “هر گونه ازدواج رسمی یا اتحادیه غیررسمی بین یک کودک زیر 18 سال و یک بزرگسال یا یک کودک دیگر” تعریف می کنند – در تمام 50 ایالت قانونی بود. ، سازمانی که به پایان دادن به ازدواج اجباری و کودکان اختصاص دارد.

تایری می گوید که باید تا 18 سالگی صبر می کرد تا طلاق خود را نهایی کند، حضانت فرزندانش را به دست آورد و شروع به بازسازی زندگی خود کند.