این پیشخدمت فلوریدا می‌گوید سعی کرده کاری را که دوست دارد انجام دهد، اما توانایی مالی برای زندگی را نداشته است

این پیشخدمت فلوریدا می‌گوید سعی کرده کاری را که دوست دارد انجام دهد، اما توانایی مالی برای زندگی را نداشته است

“این کار نمی کند”: این پیشخدمت فلوریدا می گوید سعی کرده کاری را که دوست دارد انجام دهد اما توان مالی زندگی را نداشته است.

میزهای انتظار روشی متداول برای دانش آموزان است تا هنگام تحصیل در کالج مقداری تغییر جیب اضافی انجام دهند. اما اکنون، بسیاری از آنها پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به خدمت ادامه می دهند.

Genevieve Sleboda، که توسط @genevieve.show در TikTok استفاده می کند، در یک ویدیوی ویروسی فاش کرد که او یکی از این افراد است. او پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش، متوجه شد که هیچ یک از مشاغل در رشته او به اندازه کافی کفاف اجاره او را نمی دهد.

از دست نده

ساکن فورت لادردیل، فلوریدا، به جای این کار، در یک بار مشغول به کار شد – که به گفته او از شغل تحصیلی بهتر است.

اسلبودا می‌گوید: «در این اقتصاد، به‌عنوان یک ژنرال Z پس از فارغ‌التحصیلی، نمی‌توانم با حقوق سال اول شغلی را شروع کنم.

“من سعی کردم کاری را که دوست دارم انجام دهم – برای من نتیجه ای نداشت.”

آموزش در مقابل خدمت

مشاغل در زمینه تحصیلی Sleboda حقوق مناسبی دارند. طبق دفتر آمار کار (BLS) معلمان میانگین حقوق 61250 دلاری دارند. این مقدار کمی بالاتر از میانگین درآمد ملی سالانه 59540 دلار است.

اما اسلبودا می گوید که وقتی او دارد در آموزش و پرورش کار می کرد، این خبر بدی برای کیف پول او بود: “من مجبور شدم از پس اندازم پول بگیرم تا اجاره خانه ام را بپردازم.”

Rent.com میانگین اجاره فلوریدا را 2099 دلار در ماه گزارش می دهد که معادل بیش از 25000 دلار در طول یک سال است. این بدان معناست که اسلبودا تقریباً نیمی (41٪) از حقوق 61250 دلاری تحصیلی خود را صرف اجاره خواهد کرد.

اگرچه سرورها معمولاً درآمد کمتری در سال نسبت به معلمان دارند – BLS میانگین سالانه 29,120 دلار را گزارش می دهد – آنها می توانند نکات زیادی را به دست آورند. پلتفرم پرسنل Adia تقریباً 100 دلار انعام در هر شب از سرورها دریافت می کند. و هیچ یک از این درآمدها مشمول مالیات نمی شوند.

اگر پنج شیفت در هفته کار می کنید، می توانید 500 دلار اضافی در هفته داشته باشید. تا پایان سال، شما 24000 دلار اضافی خواهید داشت که تقریباً دو برابر حقوق شما به 53000 دلار می شود – تقریباً به اندازه یک معلم.

نه تنها می‌توانید درآمد مشابهی را از طریق خدمت برای یک معلم به ارمغان بیاورید، بلکه از تمام بخش‌های بدون دستمزد حرفه‌ی آموزش نیز اجتناب خواهید کرد: علامت‌گذاری، برنامه‌ریزی درس و تماس‌های والدین. به صورت ساعتی، حتی ممکن است مانند اسلبودا، خودتان را جلوتر بیاورید.

بیشتر بخوانید: دلار آمریکا از سال 1971 87 درصد از قدرت خرید خود را از دست داده است – قبل از اینکه صندوق بازنشستگی خود را از دست بدهید، در این دارایی پایدار سرمایه گذاری کنید.

هزینه مدرک پیشرفته

برای نسل‌ها، گرفتن مدرک بهترین راه برای متمایز کردن خود در بازار کار بود. حتی داده‌ها نشان می‌دهند که هرچه مدرک تحصیلی افراد بیشتر باشد، درآمد مادام‌العمر بالاتر است.

اما هزینه مدرک پیشرفته می تواند مانع از این درآمد شود. ابتکار داده‌های آموزش (EDI) گزارش می‌دهد که دارندگان مدرک کارشناسی ارشد به طور متوسط ​​53,470 تا 88,680 دلار بدهی وام دانشجویی دارند، بسته به اینکه به یک کالج دولتی یا خصوصی رفته‌اند.

EDI اضافه می کند که 86400 دلار متوسط ​​حقوق برای یک فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد است. این حقوق خوبی است، اما در چند سال اول پس از فارغ التحصیلی، به جای پس انداز، تمام درآمد اضافی خود را می گیرید و آن را به دولت یا وام دهنده خصوصی خود باز می گردانید.

آیا مدارک پیشرفته ارزشش را دارد؟

مدارک پیشرفته برای مشاغل خاصی مانند پزشکان و وکلا مورد نیاز است. حتی صنایعی که به تحصیلات عالی نیاز ندارند، ممکن است در صورت داشتن مدرک ارزشمند، مانند زمین شناسی یا تجارت، هزینه بیشتری بپردازند.

اگر مطمئن نیستید که مدرک شما ارزشش را دارد یا خیر، ایده بدی نیست که هنگام ثبت نام در یک برنامه تحصیلات تکمیلی، تجزیه و تحلیل هزینه و فایده را انجام دهید. بررسی اینکه آیا مدرک تحصیلی شما احتمالاً حقوق شما را به اندازه کافی افزایش می دهد که پرداخت بدهی های دانشجویی یا شهریه ارزش آن را داشته باشد، ضرری ندارد.

به عنوان مثال، EDI گزارش می دهد که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً 42010 دلار است.

حالا گزینه های خود را پس از فارغ التحصیلی در نظر بگیرید. از آنجایی که BLS می گوید که اکثر مدارس فقط به مدرک لیسانس نیاز دارند، ممکن است مدرک کارشناسی ارشد به شما در آموزش کمکی نکند. دانشگاه پپردین می گوید که برخی از مدارس در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد حقوق شما را 10 تا 15 درصد افزایش می دهند، اما این بستگی به قوانین منطقه مدرسه دارد.

بنابراین، Sleboda ممکن است چندان دور از انتظار نباشد: مدرک کارشناسی ارشد به منزله تضمین نیست.

بعدش چی بخونم

این مقاله فقط اطلاعاتی را ارائه می دهد و نباید به عنوان توصیه تلقی شود. بدون هیچ گونه گارانتی ارائه می شود.

منبع