اندونزی قصد دارد رابطه جنسی، زندگی مشترک قبل از ازدواج را برای شهروندان و گردشگران جرم انگاری کند

به گفته مقامات دولتی اندونزی در مسیر غیرقانونی کردن رابطه جنسی و زندگی مشترک خارج از ازدواج با مجازات تا یک سال زندان قرار دارد.

شینتا ویجاجا سوکامدانی، معاون رئیس انجمن کارفرمایان اندونزی، به رویترز گفت: «برای بخش تجاری، اجرای این قانون عرفی باعث ایجاد عدم اطمینان قانونی می‌شود و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند سرمایه‌گذاری در اندونزی را دوباره بررسی کنند. او افزود که بندهای مربوط به اخلاق “بیشتر ضرر می کنند تا فایده.”

بر اساس این قانون، کسانی که قبل از ازدواج رابطه جنسی دارند ممکن است تا یک سال زندانی شوند، در حالی که کسانی که خارج از ازدواج با هم زندگی می کنند تا شش ماه پشت میله های زندان محکوم می شوند.

گروه های تجاری همچنین نگرانی هایی را در مورد تأثیر بالقوه این قانون بر گردشگری و سرمایه گذاری مطرح کرده اند. به عنوان مثال، بالی به طور مداوم به عنوان یک مقصد برتر در این کشور قرار گرفته است لیست های مختلف امسال.

«کمترین وجود دارد [sic] نورینا ساویتری، مدیر کمپین عفو ​​بین‌الملل اندونزی، گفت: 88 ماده حاوی مفاد گسترده‌ای است که ممکن است هم توسط مقامات و هم از سوی مردم برای جرم‌انگاری کسانی که به‌طور مسالمت‌آمیز عقاید خود را ابراز می‌کنند یا از حقوق خود برای اجتماعات و انجمن‌های مسالمت‌آمیز استفاده می‌کنند سوء استفاده و تفسیر نادرست شوند. روزنامه گاردین. او گفت که در میان آنها ماده ای است که “تظاهرات عمومی غیرمجاز” را جرم می داند، که می تواند برای ممنوعیت تجمع مسالمت آمیز استفاده شود.

اطلاعات بیشتر از NextShark: شهردار نیویورک آدامز جنایات نفرت ضد هندو را پس از تخریب مجسمه گاندی محکوم کرد

طبق قوانین جدید، والدین افراد مجردی که درگیر رابطه جنسی هستند، می توانند فرزندان خود را گزارش کنند، در حالی که شکایت زنا فقط توسط زن یا شوهر قابل طرح است.

«دولت نمی تواند اخلاق را مدیریت کند. سوسانتی گفت: وظیفه دولت به عنوان داور بین اندونزی محافظه کار و لیبرال نیست.

اطلاعات بیشتر از NextShark: مشتری به دلیل نپوشیدن شلوار اخراج شد و پنجره ها و درهای رستوران چینی در کوئینز را شکست

طبق گزارش ها، این قانون ده ها سال در حال ساخت بوده است. پیش‌نویس قبلی قرار بود در سال 2019 تصویب شود اما با اعتراضات گسترده در شهرهای سراسر این کشور با اکثریت مسلمان مواجه شد. بی بی سی.

تصویر ویژه از طریق پیکسابای

قانون کیفری همچنین حاوی مقرراتی علیه توهین به رئیس جمهور و نهادهای دولتی و همچنین پخش دیدگاه هایی است که از ایدئولوژی دولتی اندونزی منحرف می شود. گروه های حقوق مدنی زنگ خطر را در مورد احتمال سوء تعبیر به صدا در آورده اند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: مرد چینی متهم به قتل دوست دختر سابق نیجریه ای به دلیل طرد او شد



منبع

به نظر می رسد قوانین جدید به قوانین موجود در بخش های خاصی از کشور، مانند استان آچه، که قوانین سختگیرانه اسلامی را اجرا می کند، توجه دارد. بیویتری سوسانتی، کارشناس حقوقی از دانشکده حقوق جنترای اندونزی، قانون کیفری را “شکست بزرگ” برای کشور خواند.

به گفته مقامات، قانون جدید جنایی که هم برای شهروندان و هم برای خارجی ها اعمال می شود، انتظار می رود در 15 دسامبر یا اوایل این هفته تصویب شود. رویترز.

اطلاعات بیشتر از NextShark: پلیس نیویورک برای یافتن 3 مرد متهم به 19 حمله در کمتر از 1 ماه، از جمله افسر خارج از وظیفه که جمجمه اش شکسته بود، جستجو می کند.