افشاگر توییتر از این ادعا که یک عامل اطلاعاتی چین در این شرکت کار می کرد شگفت زده نشد

در حالی که شنیدن آن آزاردهنده بود، من و بسیاری دیگر، با شناخت وضعیت محیط در توییتر، ما واقعاً به این فکر می کنیم که اگر عوامل خارجی را در داخل توییتر قرار ندهید، زیرا شناسایی آنها بسیار دشوار است، بسیار ارزشمند است که یک عامل خارجی در آنجا حضور داشته باشد. به عنوان یک شرکت اطلاعاتی خارجی، به احتمال زیاد کار خود را انجام نمی دهید.



منبع

در جلسه استماع کمیته قضایی سنا در روز سه شنبه، یکی از کارمندان سابق توییتر، پیتر «ماج» زاتکو، به سؤالی از سناتور چاک گراسلی از ایالت آیووا در پاسخ به این سوال که چگونه از این ادعا شنیده است که FBI به شرکت هشدار داده است که یک چینی مامور اطلاعات در آنجا استخدام شده بود.

رونوشت ویدیویی

چاک گراسلی: در افشای خود، اشاره کردید که FBI به توییتر اطلاع داده است که یکی از کارمندان آنها مظنون به داشتن دارایی خارجی چین است. آیا شما و سایرین در توییتر از این موضوع شگفت زده شدید؟

پیتر زاتکو: شاید یک هفته قبل از اینکه غافلگیر شدم و به طور خلاصه اخراج شدم، این موضوع به من اطلاع داده شد. به من گفته شده بود زیرا با تیم امنیت فیزیکی شرکت تماس گرفته شده بود و گفته شده بود که حداقل یک مامور MSS که یکی از سرویس های اطلاعاتی چین است در لیست حقوق و دستمزد داخل توییتر وجود دارد.