اغتشاشگر 6 ژانویه که متهم به تشویق اوباش به سرقت اسلحه پلیس بود، قرار است محکوم شود.

واشنگتن – به گفته یک منبع آگاه، قرار بود ساموئل لازار، یکی از حامیان دونالد ترامپ و آشوبگر 6 ژانویه، که متهم به ترغیب همتایانش به سرقت تفنگ افسران و حمله به افسران با اسپری فلفل شده بود، روز جمعه محکوم شد.

احکام مهر و موم شده می تواند به این معنی باشد که یک متهم همکاری قابل توجهی با دولت فدرال ارائه می دهد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

NBC News، ربکا لازار، خواهر لازار را که او را به دی سی در 6 ژانویه همراهی کرد، در دادگاه فدرال واشنگتن دی سی، همراه با اعضای خانواده اش مشاهده کرد. به گفته منبع، پرونده لازار نزد قاضی امی برمن جکسون بود. دفتر دادستانی ایالات متحده در منطقه کلمبیا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

لازار به دلیل حضور در یک رویداد به میزبانی رودی جولیانی با حضور داگ ماستریانو، نامزد سابق فرمانداری پنسیلوانیا، توجه بیشتری را به خود جلب کرد، در حالی که عکس او در وب‌سایت Capitol Violence اف‌بی‌آی نمایش داده می‌شد و به دنبال هویت آشوبگران 6 ژانویه بود.

لازار بیش از یک سال و نیم پیش، در روزی که مأموران برای اولین بار در کمیته 6 ژانویه شهادت دادند، دستگیر شد. به او دستور داده شد که پیش از محاکمه شود. از تابستان 2022 تا اینکه اخیراً یک دادستان فدرال اخطاریه حضور او را وارد کرد، فعالیت بیشتری در مورد پرونده او وجود نداشته است.