استیو بنن مشاور سابق ترامپ به کلاهبرداری از اهداکنندگان دیوار مرزی متهم شد

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، که دفترش در تحقیقات شرکت داشت، گفت: “آقای بنن از دیدگاه های سیاسی اهداکنندگان خود سوء استفاده کرد تا میلیون ها دلار را که پس از آن اختلاس کرد. آقای بنن به اهداکنندگان خود دروغ گفت تا خود و دوستش ثروتمند شود.” ، در بیانیه ای گفته شده است.

بر اساس کیفرخواست، کورسون، در سال 2015، به طور مخفیانه نرم افزارهای جاسوسی را روی رایانه همسر سابقش از رایانه محل کارش در آبزرور در سال 2015 نصب کرد.

استیو بنن مشاور سابق ترامپ متهم به کلاهبرداری از اهداکنندگان دیوار مرزی در ابتدا در abcnews.go.com ظاهر شد.



منبع

“بعد از اینکه آن مبلغ هنگفت پول را برای خود نگه داشتید، به سازمان امور مالیاتی نگفتید که پول را دریافت کرده اید. درست است؟” تورس پرسید.

پل مانافورت، رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ، متهم به اجرای یک طرح دو ساله برای دریافت بیش از 19 میلیون دلار وام مسکن مسکونی بر اساس اظهارات متقلبانه به بانک‌های مختلف شد. دادگاه استیناف نیویورک در نهایت این پرونده را رد کرد و آن را بسیار شبیه به محکومیت فدرال مانافورت و در نتیجه خطر مضاعف دانست.

براگ دادستان منطقه منهتن افزود: “این یک جرم است که از طریق دروغ گفتن به اهداکنندگان سود کسب کنید و در نیویورک، شما پاسخگو خواهید بود.” همانطور که گفته می شود، استفان بنن به عنوان معمار یک طرح چند میلیون دلاری برای کلاهبرداری از هزاران کمک کننده در سراسر کشور – از جمله صدها نفر از ساکنان منهتن- عمل کرد.

“و شما قول دادید که 100 درصد پول برای ساخت آن دیوار مصرف شود؟ آیا این درست است؟” قاضی آنالیسا تورس پرسید.

بیشتر: استیو بنن انتظار می رود روز پنجشنبه تسلیم دادستان نیویورک شود: منابع

استیو بنن، مشاور سیاسی زمانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، از سوی مقامات نیویورک به کلاهبرداری از کمک‌کنندگان به کمپین جمع‌آوری کمک مالی «ما دیوار را می‌سازیم» برای دیواری در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک متهم کرده است.

کولفاژ به قاضی پرونده فدرال گفت: «تنها هدف من جمع آوری وجوه و اهدای آن به دولت فدرال بود.

بیشتر: محاکمه توهین بنن: پس از حکم مجرمیت، بنن اعضای کمیته 6 ژانویه را پاره می کند

عفو ترامپ فقط در مورد پرونده فدرال اعمال می شود و مانع از اتهامات ایالتی نمی شود.

عکس: استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در 8 سپتامبر 2022 وارد دفتر دادستانی منطقه منهتن در نیویورک شد. (اندرو کلی/ رویترز)

آدری اشتراوس، دادستان وقت ایالات متحده، گفت: «متهمان از صدها هزار کمک کننده کلاهبرداری کردند و از منافع آنها در تأمین مالی دیوار مرزی برای جمع آوری میلیون ها دلار سرمایه استفاده کردند، به این بهانه واهی که تمام این پول صرف ساخت و ساز می شود. اتهامات در سال 2020 اعلام شد.

دو مرد فلوریدا، یک کهنه سرباز نیروی هوایی و یک سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز، به همراه بنن در پرونده فدرال متهم شدند و در ماه آوریل در ارتباط با نقششان در طرح ادعایی کلاهبرداری از اهداکنندگان «ما دیوار را می‌سازیم» به جرم خود اعتراف کردند.

نام کولفاژ و بدولاتو در کیفرخواست ایالتی ذکر نشده است، اما به عنوان همدستان 1 و 2 اشاره شده است، نشانه ای که آنها می توانستند به دادستان های منهتن کمک کنند تا پرونده خود را علیه بنن بسازند.

برایان کولفاژ و اندرو بادولاتو در این طرح با بنن متهم شدند. متهم چهارم، تیموتی شی، در محاکمه ایستاد که با یک محاکمه نامشروع به پایان رسید.

عکس: استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در 8 سپتامبر 2022 وارد دفتر دادستانی منطقه منهتن در نیویورک شد. (اندرو کلی/ رویترز)

بنن با اشاره به یک هیئت حقیقت یاب در نیویورک گفت: “این یک طنز است، درست در روزی که شهردار این شهر یک هیئت در مرز دارد، آنها در اینجا افرادی را که سعی می کنند آنها را در مرز متوقف کنند تحت تعقیب قرار می دهند.” اریک آدامز، شهردار شهر، به دنبال تصمیم فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، به تگزاس فرستاده است تا مهاجران را با اتوبوس به نیویورک برساند.

بنن روز پنجشنبه در منهتن تسلیم مقامات شد.

اتهامات ایالتی که توسط دادستانی منطقه منهتن مطرح شده است، شبیه اتهامات فدرال است که بنن برای آنها عفو ترامپ را دریافت کرد و ادعا می کند که بنن و “ما دیوار را می سازیم” از 33600 دلار از 430 اهدا کننده مستقر در منهتن کلاهبرداری کرده اند. بر اساس کیفرخواست، در سراسر ایالت نیویورک، بیش از 11000 اهداکننده از بیش از 730000 دلار کلاهبرداری شدند.

ترامپ در آخرین لحظات ریاست جمهوری کورسون را عفو کرد، اما سی ونس، دادستان منطقه منهتن، هفت ماه بعد کیفرخواستی را اعلام کرد که کورسون را به استراق سمع و تجاوز به رایانه متهم کرد.

کورسون قرار است هفته آینده به دادگاه بازگردد تا قاضی بتواند مطمئن شود که او از خدمات اجتماعی خود پیروی می کند.

کولفاژ پاسخ داد: “بله، افتخار شما.”

بیشتر: ترامپ در آخرین شب ریاست جمهوری، بنن و دیگر متحدانش را عفو کرد

کن کورسون، سردبیر سابق نیویورک آبزرور، دستیار جرد کوشنر و نویسنده سخنرانی رودی جولیانی، در یک پرونده سایبری فدرال توسط ترامپ عفو شد. کورسون در نهایت به دو جنایت در سطح ایالتی که او را به جاسوسی از رایانه همسر سابقش متهم می‌کرد، اعتراف کرد.

در پرونده ایالتی علیه بنن، انتظار نمی رود که خطر مضاعف اعمال شود، زیرا هیئت منصفه هرگز برای بررسی اتهامات کلاهبرداری فدرال در مورد “ما دیوار را می سازیم” تشکیل نشد.

بیشتر: قاضی فدرال دفاع استیو بنن را به دلیل رعایت نکردن احضاریه مجلس تضعیف می کند

او پس از ورود برای تسلیم خود با خبرنگاران صحبت کرد و گفت که این اتهامات “همه حدود 60 روز مانده به انتخابات”.

این کیفرخواست، بنن و خود «دیوار را می‌سازیم» را به دو فقره پولشویی متهم می‌کند که حداکثر پنج تا ۱۵ سال حبس دارد. جرایم دیگری نیز در مورد توطئه و طرح کلاهبرداری به همراه یک مورد جنحه توطئه برای کلاهبرداری وجود دارد.

ونس در زمان اعلام اتهامات علیه کورسون در سال 2021 در بیانیه‌ای گفت: «ما عفو ریاست‌جمهوری را به‌عنوان کارت‌های خروج از زندان برای افرادی که در نیویورک با هم ارتباط خوبی دارند، نمی‌پذیریم.

تسلیم شدن بنن در روز پنجشنبه، او را به سومین متهمی تبدیل می‌کند که توسط ترامپ مورد عفو قرار می‌گیرد و متعاقباً با اتهاماتی از سوی دادستانی منطقه منهتن مواجه می‌شود.

کولفاژ پاسخ داد: بله، افتخار شماست.

در کیفرخواست فدرال آمده است که گروه چهارجانبه برخی از ۲۵ میلیون دلاری که از طریق «ما دیوار را می‌سازیم» جمع‌آوری کرده بود، برای هزینه‌های شخصی، از جمله یک SUV لوکس، یک چرخ دستی گلف، و جراحی زیبایی استفاده کرده است.