استیناف می گوید پیشنهاد ترامپ مبنی بر اینکه ای. جین کارول «بیش از حد زشت برای تجاوز به عنف است» شخصی بود و نمی توانست رسمی باشد.

وقتی ترامپ با صدای بلند ادعای کارول را رد کرد – گفت که او را نمی‌شناسد، او “نوع” او نیست، و اینکه او این اتهام را برای فروش خاطراتش مطرح کرد – کارول از او به دلیل افترا شکایت کرد.

دومین ادعای او مبنی بر افترا بر انکار بیشتر ترامپ در مورد تجاوز به عنف در بیانیه‌های شبکه Truth social در ماه اکتبر متمرکز است. از آنجایی که او این اظهارات را در زمانی که دیگر در سمت خود نبود، بیان کرد، در آن صورت نمی‌تواند ادعای قانون Westfall را داشته باشد.

قانون نیویورک که در روز شکرگزاری اجرایی شد، به کارول اجازه می‌دهد تا از ترامپ به دلیل تجاوز جنسی ادعایی شکایت کند، حتی اگر محدودیت‌های قانونی منقضی شده باشد.

در روز شکرگزاری، کارول شکایت دومی را علیه ترامپ تنظیم کرد و مدعی شد که جنایتکار و دومین اقدام توهین آمیز.

وکلای کارول استدلال می‌کنند که نحوه بمب‌گذاری ترامپ در رد اتهامات کارول در بیانیه‌های مطبوعاتی، شواهدی است که نشان می‌دهد او با انگیزه شخصی و نه در نقش خود به عنوان رئیس‌جمهور عمل می‌کرد.

وکلای کارول ادامه می‌دهند که حکم به نفع ترامپ مغایر با ارزش‌های قانون اساسی است و سابقه خطرناکی برای ریاست‌جمهوری ایجاد می‌کند و می‌گویند: «یک شغل در کاخ سفید وعده اختیارات نامحدود برای وحشیانه کردن قربانیان تخلفات قبلی از طریق شرارت‌آمیز و شخصی نیست. وکلای کارول نوشتند، این قانون نیست – و این دادگاه نباید چنین کند.”

ترامپ پس از اینکه کارول فاش کرد که چند دهه پیش به او تجاوز کرده است، به دنبال تخریب و تحقیر او بود. مختصر اضافه می کند.

وکلای ترامپ استدلال می کنند که او از نظر قانونی از شکایت به خاطر اظهاراتی که به عنوان رئیس جمهور بیان کرد محافظت می شود.

  • وکلای کارول می خواهند این دو پرونده همزمان محاکمه شوند. در حال حاضر، اولین پرونده افترا در ماه آوریل برای محاکمه تعیین شده است.

    دادگاه استیناف دی سی در حال تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توان از ترامپ به دلیل اظهار نظر در مورد ای. جین کارول شکایت کرد یا خیر.

  • اینکه آیا می توان از ترامپ در این پرونده شکایت کرد یا نه، به تصمیم دادگاه تجدیدنظر دی سی بستگی دارد، اما حتی اگر دادگاه به نفع او رای دهد، او به سختی از اتهامات کارول فرار خواهد کرد.

    دونالد ترامپ و ای جین کارولگتی/گتی

    • تیم کارول استدلال می‌کند که انکار ترامپ از اتهام تجاوز جنسی خارج از محدوده کار او بود.

    هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2019 در بیانیه های مطبوعاتی به شدت ادعای تجاوز چند دهه ای جان کارول را تکذیب کرد، سخنان او به قدری “بدخواهانه” و “تحقیرآمیز” بود که نمی توان آن را به عنوان بخشی از شغلش تفسیر کرد. وکلای کارول در اسناد دادگاهی که روز پنجشنبه ثبت شد، استدلال کردند.

    در حالی که قاضی دادگاه لوئیس کاپلان از کارول حمایت کرد و گفت قانون وست فال اعمال نمی شود، دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم 2-1 به نفع ترامپ تقسیم شد – اما در نهایت پرونده را به دادگاه استیناف دی سی فرستاد. موضوع مربوط به قانون DC است. دادگاه استیناف دی سی قرار است در ژانویه به استدلال های شفاهی این پرونده رسیدگی کند و قبل از آن جلسه، هر دو طرف خلاصه ای از استدلال های خود را ارائه کردند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    ترامپ “به سادگی ادعای کارول را رد نکرد… او سه بار در طول چهار روز به او حمله کرد. او به طور ضمنی گفت که او زشت تر از آن است که تجاوز کند. او او را به جعل تجربیات تجاوز جنسی توسط مردان دیگر متهم کرد. او نقشه های تاریک و انگیزه های پلید را ساخت. وکلای کارول در این خلاصه نوشتند.

    همانطور که این دادگاه مکرراً اعلام کرده است، این واقعیت که یک کارمند در حال انجام وظیفه است (یا در حال انجام نوع کاری است که برای انجام آن استخدام شده است) هرگز پایان تحقیق نیست. در این خلاصه آمده است: تجزیه و تحلیل اشتغال.

    در مقاله‌ای در ژوئن ۲۰۱۹ برای مجله نیویورک، کارول ترامپ را به تجاوز به او در رختکن برگدورف گودمن در اواسط دهه ۱۹۹۰ متهم کرد.

    وکلای ترامپ استدلال می‌کنند که از آنجایی که او با مطبوعات صحبت می‌کرد، که بخشی از وظایف هر رئیس‌جمهوری است، نظرات او درباره کارول تحت قانون Westfall محافظت می‌شود.

    این پرونده در حال حاضر پس از مداخله وزارت دادگستری در تلاش برای حذف ترامپ از شکایت با این استدلال که او تحت پوشش یک قانون فدرال – قانون Westfall – قرار دارد، در هاله ای از ابهام قرار دارد که از کارمندان فدرال در برابر شکایت شخصی برای اقدامات انجام شده در این دوره محافظت می کند. از مشاغل آنها

    یک وکیل ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر در روز جمعه پاسخ نداد.

    اما وکلای کارول در گزارش خود که روز پنجشنبه ارائه شد، استدلال می‌کنند که احکام دادگاه قبلی نشان می‌دهد که قانون ظریف‌تر است.

    دونالد ترامپ و ای جین کارول