سرطان خون یک زن 41 ساله به دلیل درد سوزش دست، به اشتباه تونل کارپال تشخیص داده شد.

در نهایت، لمپکین دچار نوروپاتی شد، احساس سوزش شدید در دست‌ها و بازوهایش که آنقدر حاد بود که «در نیمه‌شب با جیغ از خواب بیدار شدم». این زمانی بود که او شروع به مراجعه به بخش اورژانس و اورژانس کرد، در حالی که ناامید برای پاسخ بود.

او می‌گوید که پزشکان اولین نشانه‌های مولتیپل میلوما را که سال‌ها قبل در ادرار او ظاهر می‌شد، از دست ندادند.

  • لمپکین گفت: “من به این فکر می کردم که “چی؟ من برای کلیه هایم اینجا نیستم.” “من برای دستان و زبانم اینجا هستم.”

    یک بازیکن سابق فوتبال لیگ لباس زیر زنانه در سن 41 سالگی به سرطان خون نهایی مبتلا شد.

  • اولین چیزی که روبان لمپکین متوجه شد حباب ها بود. صورت های فلکی کوچک و فشرده در ادرار او، روی سطح آب توالت.

    او احساس خستگی می کرد. او به یاد آورد: “من کار می کنم، می رقصم، به مدرسه می روم.” او به خودش گفت: “من خیلی کار می کنم.”

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    لمپکین می‌گوید: «یکی از عموها می‌گوید که این بیماری مولتیپل میلوما بوده، عموی دیگر می‌گوید که سرطان خون است، و سپس پدرم می‌گوید که او نمی‌داند. “مردم باید بدانند که چیست – آنها باید بفهمند.”

    دکتر او در ابتدا پیشنهاد کرد که ممکن است نوعی پروتئین در ادرار او باشد که می تواند یک علامت هشدار دهنده برای آسیب کلیه باشد، اما دکتر زیاد به آن فکر نکرد.

    او گفت: «من اینجا هستم تا از فرصتی که برایم باقی مانده استفاده کنم.

    لمپکین 35000 دنبال کننده در TikTok خود با مضمون میلوما دارد، جایی که او مرتباً در مورد علائم خود پست می کند و اینکه چگونه سرطان دیدگاه او را نسبت به زندگی تغییر داده است.

    زخم زبان و گونه لمپکین صحبت کردن را سخت می کرد.با حسن نیت از Roban Lampkin

    او اخیراً فهمید که پدربزرگش نیز بر اثر نوعی سرطان خون مرده است، اگرچه مطمئن نیست که همان سرطانی باشد که او دارد.

    لمپکین، با یک پورت روی سینه‌اش، در حال استراحت با دخترش.با حسن نیت از Roban Lampkin

    پس از چند بار ویزیت ناموفق پزشک در طی چند هفته، لمپکین بار دیگر با درد شدید و سوزش دست از خواب بیدار شد.

    مچ پاهای لمپکین قبل از تشخیص ورم کرده بود.با حسن نیت از Roban Lampkin

    کمردرد شدیدی نیز وجود داشت. آنقدر شدید بود که لمپکین نمی‌توانست صبح‌ها از رختخواب بلند شود، مگر اینکه گام به گام بدنش را به سمت بالا، بالا، بالا و در وضعیت عمودی قرار دهد.

    زنی که دهانش را باز می کند، زخم های گونه و زبان را آشکار می کند

    او به اینسایدر گفت: «من هرگز در زندگی ام چنین چیزی را ندیده بودم. حباب هایی که روی لبه آن باقی ماندند.

    لمپکین گفت: “این یک درس زندگی بود.” موهای بلند و مقابله با سایر عوارض جانبی درمان سرطان.

    او گفت: “هنوز سخت است، اما من در آن بهتر می شوم.”

    وقتی او با درد شدید به مراقبت های فوری رسید، پزشکان فکر کردند که او تونل کارپال دارد.

    در ابتدا، پزشکان دست دردهای جدید لمپکین را به عنوان تونل کارپال رد کردند.

    در یک نقطه از پاییز 2019، زبان و داخل گونه‌هایش چنان با زخم‌هایی متورم شد که به سختی صحبت کرد. فکر کرد شاید فقط بیش از حد زبانش را گاز گرفته بود.

    برخی از زنان به دلیل داستان‌های مشترک تشخیص اشتباه یا نور گاز پزشکی با او ارتباط برقرار می‌کنند. لمپکین همچنین در حال کار بر روی راه اندازی یک غیر انتفاعی جدید به نام جنبش میلوما است که امیدوار است بودجه ای را برای بیماران متعدد میلوما فراهم کند، به عنوان یک منبع آموزشی در مورد این بیماری عمل کند و تحقیقات برای درمان را تامین کند.

    پس از چند روز دیگر آزمایش، پزشکان لمپکین برای پاسخ به توالت بازگشتند، همان جایی که نگرانی های او شروع شد. او تمام ادرار خود را برای یک دوره 24 ساعته جمع آوری کرد و اینگونه بود که پزشکان در نهایت متوجه شدند که پروتئینی که سال ها در توالت او وجود داشت، اکنون یک پروتئین سرطانی Bence-Jones است که نشانه بارز سرطان خون به نام مولتیپل میلوما است. او 41 ساله بود.

    مامان، دختر با هم دراز کشیده و لبخند می زنند

    امروز، لمپکین، بازیکن سابق لیگ فوتبال لباس زیر زنانه و رقصنده، می گوید استخوان هایش درد می کند و اغلب بسیار خسته است. او گفت: این ناامید کننده است.

    او گفت: «حیف که دکتر من هم این کار را نکرد.

    مولتیپل میلوما یک سرطان غیر معمول است

    روبان لمپکین، بازیکن سابق لیگ فوتبال لباس زیر زنانه، در سال 2019 پس از سال ها علائم عجیب به بیماری مولتیپل میلوما مبتلا شد.ژان پل آسنارد از طریق گتی ایماژ / با حسن نیت از روبان لمپکین

    • با گذشت سالها، لمپکین شروع به ایجاد طیف گسترده ای از مسائل بهداشتی کرد که رد کردن برخی از آنها دشوار بود.

      کبودی. لکه های قرمز مچ پا متورم. دفع الکل. و خستگی – تقریباً خستگی مداوم.

      مچ پا متورم

      او گفت: “می دانستم که تونل کارپال ندارم.” تونل کارپال میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد – هیچ راهی وجود ندارد که مردم اینگونه عمل کنند.»

      دو سال پیش، لمپکین پیوند مغز استخوان دریافت کرد و وضعیت او در حال بهبودی است. او یک دوز نگهدارنده کوچک از یک داروی شیمی درمانی مصرف می کند و داروی درد عصبی مصرف می کند. شاید اگر زودتر تشخیص داده می شد، ممکن بود کلیه هایش آسیب کمتری می دیدند، اما او می گوید که اکنون دوست ندارد خیلی روی آن تمرکز کند.

      او گفت: “من فقط احساساتم را می گویم.” فکر می‌کنم مردم قدردان این موضوع هستند و حتی اگر چیزی که من دارم را نداشته باشند، احساس می‌کنند که قابل ارتباط است.»

      مولتیپل میلوما یک سرطان نسبتاً غیرعادی است که کمتر از 2 درصد از کل موارد جدید سرطان را تشکیل می دهد و هر ساله حدود 34500 تشخیص جدید در ایالات متحده ایجاد می شود. اما این یک بیماری خطرناک نیز است و میزان بقای نسبی 5 ساله آن کمتر از 60 درصد است. درمان‌های سرطانی جدید و تحقیقاتی مانند CAR-T گران‌قیمتی وجود دارد که در برخی از افراد مبتلا به مولتیپل میلوما امیدوارکننده است، اما سرطان روی همه افراد کمی متفاوت تأثیر می‌گذارد و درمان عملکردی آن هنوز گریزان است.

      بیمار روی تخت بیمارستان با پورت دراز کشیده است

      دست های سوزان او به عنوان تونل کارپال رد شد

      بازیکن لیگ فوتبال لباس زیر زنانه در لباس هایش، همان زن روی تخت بیمارستان با لوله هایی در بینی اش

      او گفت که آن روز، “من با فریاد، گریه، بیشتر از سر ناامیدی وارد شدم” تا ارائه دهندگان را وادار کنم که نگرانی های او را جدی بگیرند. “من باید دردی را که داشتم به یاد می آوردم.”

      لمپکین از پورت‌هایی مانند این بنفش که «پتونیا» نامیده است برای دریافت درمان‌های سرطان استفاده می‌کند.با حسن نیت از Roban Lampkin

      در آن زمان بود که پزشکان رگبار یک هفته ای از آزمایشات و آزمایش خون را آغاز کردند. اول، آنها متوجه شدند که کلیه های لمپکین تقریباً از کار افتاده است.

      با نگاهی به گذشته، لمپکین می‌گوید که علائم بیماری او همه چیزهایی بودند که معتقدم اکثر مردم از آن چشم‌پوشی می‌کردند و واقعاً به آن توجه زیادی نمی‌کردند.