از یک چهارم جولای تا چهارم جولای دیگر، یک لغزش تند برای بایدن

استراتژی اولیه بایدن مبنی بر عدم تعهد و ارائه بیش از حد در مورد COVID-19 بخشی از یک استراتژی هماهنگ برای بازسازی اعتماد عمومی به دولت بود. ظهور مجدد ویروس برخی از این اعتماد را از بین برد و اعتماد به عملکرد شغلی بایدن را کاهش داد.

جاشوا شرفشتاین، معاون دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ، گفت: “ما امیدوار بودیم که از ویروس رهایی پیدا کنیم و ویروس چیزهای بیشتری برای ما در نظر گرفته بود.” تعداد افرادی که در ایالات متحده بر اثر کووید-19 جان خود را از دست دادند، تقریباً دو برابر شده است، از 605000 به بیش از 1 میلیون نفر در سال گذشته.

همانطور که بایدن به چهارمین چهارم ژوئیه خود در کاخ سفید نزدیک می شود، جایگاه او نمی تواند متفاوت از این باشد. مجموعه ای از محاسبات اشتباه و چالش های پیش بینی نشده باعث شده است که بایدن برای رسیدن به جایگاه خود دست و پنجه نرم کند زیرا در انتخابات میان دوره ای آتی با حکمی بالقوه مضر از سوی رأی دهندگان مواجه است. حتی مشکلاتی که تقصیر بایدن نبود، به تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای به دست گرفتن کنترل مجدد کنگره کمک کرده است.

بایدن که ناگهان رئیس جمهور واکنشی است، در تلاش برای بازپس گیری ابتکار عمل در هر مرحله، اغلب با نتایج متفاوت باقی مانده است. ویروس کرونا کمتر از گذشته تهدید می‌کند و احتمال ابتلا به عفونت‌ها به مرگ بسیار کمتر است، اما کنگره از ارائه پول بیشتر برای مقابله با همه‌گیری خودداری می‌کند.

پرزیدنت بیل کلینتون دو سال اول ریاست جمهوری خود را به طور تصادفی پشت سر گذاشت، سپس در اولین انتخابات میان دوره ای خود با موجی از پیروزی های جمهوری خواهان روبرو شد. اما بعدها او اولین رئیس جمهور دموکرات شد که پس از فرانکلین دلانو روزولت دوباره انتخاب شد.

بایدن گفت اگرچه همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده است، “ما بیش از هر زمان دیگری به اعلام استقلال خود در برابر یک ویروس مرگبار نزدیک شده‌ایم.” در سراسر کشور، با کاهش شدید تعداد عفونت ها و مرگ و میرها، الزامات ماسک زدن در داخل خانه کاهش یافت.

او گفت: «مبارزه با تورم و کاهش قیمت ها اولویت اقتصادی شماره یک رئیس جمهور است، و او بر انجام هر کاری که می تواند برای اطمینان از اینکه اقتصاد برای مردم آمریکا کار می کند متمرکز است. و ما در موقعیتی قوی برای انتقال از بهبود مشاغل تاریخی خود به رشد باثبات و ثابت به دلیل کاری که برای تحت کنترل درآوردن همه گیری انجام داده ایم، هستیم. کووید عامل مخربی نیست که برای این مدت طولانی بوده است.»

او گفت: من هم جواب می خواهم. اما من نمی‌دانم که این مدل‌ها چه چیزی را برای ما به ارمغان خواهند آورد. من نمی‌دانم مصونیت انسان چگونه خواهد بود.»

داگلاس برینکلی، مورخ دیگر، گفت بایدن پس از یک دوره موفقیت آمیز موفقیت آمیز در پنج ماه اول ریاست جمهوری خود، که شامل سفری خارج از کشور برای دیدار با متحدانی بود که از استقبال از یک چهره دوستانه در صحنه بین المللی هیجان زده بودند، از یک مورد غرور ریاست جمهوری رنج برد. او سخنرانی چهارم ژوئیه سال گذشته بایدن را با لحظه بدنام “ماموریت انجام شده” رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در طول جنگ دوم عراق مقایسه کرد.

آن سخنرانی آفتابی یک سال پیش نقطه تلاقی برای ریاست جمهوری بایدن بود. به نظر می‌رسید که همه‌گیری رو به کاهش است، اقتصاد در حال شکوفایی بود، تورم به سرعت امروز افزایش نمی‌یابد و تایید عمومی از عملکرد شغلی او قابل قبول بود.

در عرض چند هفته، حتی برخی از متحدان رئیس جمهور به طور خصوصی اعتراف کردند که این سخنرانی زودرس بوده است. به زودی دولت متوجه شد که نوع دلتا می تواند توسط افرادی که قبلا واکسینه شده بودند منتقل شود. ماسک‌ها دوباره به کار رفتند، سپس دستورات واکسیناسیون قطبی‌کننده آمدند. نوع بسیار مسری‌تر omicron ماه‌ها بعد وارد می‌شود و میلیون‌ها نفر را آلوده می‌کند و باعث هرج و مرج در طول فصل تعطیلات می‌شود.

وعده رسیدگی شایسته به همه گیری کووید-19 همان چیزی است که به قرار گرفتن بایدن در دفتر بیضی شکل و فرستادن رئیس جمهور دونالد ترامپ به شکست کمک کرد. از آغاز دوره تصدی بایدن، اظهارات عمومی او هوشیارانه و محتاطانه بود و از پیروی از سلف خود در پیش‌بینی‌هایی که محقق نشدند، محتاط بود. برنامه واکسیناسیون کشور در دوران بایدن پیشرفت کرد و تا 19 آوریل 2021، همه بزرگسالان واجد شرایط واکسینه شدن بودند.

او گفت: «همه در این موقعیت بودند که می‌خواستند باور کنند که همه چیز تمام شده است، و به طور کامل پتانسیل انواع را درک نکردند یا درک نکردند.

اما ون گفت بایدن با توجه به اینکه اوضاع قبلا چگونه پیش می رفت، ممکن است محتاط باشد.

چروینسکی هشدار داد که قطبی شدن سیاسی امروز می تواند چنین بازگشتی را برای بایدن دشوارتر کند.

چروینسکی، مورخ ریاست جمهوری گفت: «ما از رئیس جمهور انتظار داریم که همه قدرتمند باشد و بتواند هر مشکلی را حل کند. “این یک انتظار کاملا غیر واقعی و، صادقانه بگویم، یک انتظار خطرناک است.”

حتی در حال حاضر، یک سال کامل بعد، اوسترهولم تمایلی به گفتن آنچه در آینده دارد را ندارد.

برینکلی گفت: «او در تلاش بود تا خبرهای خوبی را ارائه دهد، اما برای او اتفاق نیفتاد. ناگهان، بایدن حسن نیت زیادی را از دست داد.

او گفت: «اعلام استقلال از COVID-19 در سال گذشته زودرس بود. اما امسال کشور در یک مکان کاملا متفاوت و در مکان بسیار بهتری قرار دارد.

مایکل اوسترهولم، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست بیماری های عفونی در دانشگاه مینه سوتا، مشاور تیم انتقالی بایدن بود. اما با نزدیک شدن به چهارم ژوئیه سال گذشته، او نگران بود و احساس می کرد که دولت به هشدارهای او توجه نمی کند.

بازگشت مجدد این بیماری همه گیر به سرعت در تابستان گذشته با شکست خروج ایالات متحده از افغانستان همراه شد، زمانی که طالبان کنترل این کشور را سریعتر از آنچه که دولت انتظار داشت با فروپاشی رژیم تحت حمایت ایالات متحده به دست گرفت. سپس، مذاکرات بر سر دستور کار داخلی گسترده تر بایدن به بن بست خورد، اما در ماه دسامبر به طور کلی به هم خورد.

آخرین نظرسنجی از مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC نشان می‌دهد که میزان محبوبیت او همچنان 39 درصد است، که پایین‌ترین میزان از زمان تصدی ریاست جمهوری است و نسبت به 59 درصد یک سال پیش کاهش شدیدی داشته است. تنها 14 درصد از آمریکایی ها بر این باورند که کشور در مسیر درستی حرکت می کند که از 44 درصد کاهش یافته است.

یک سوال کلیدی، او گفت: “آیا سیستم حزبی ما آنقدر انعطاف ناپذیر است که اجازه بازگشت به او را نمی دهد؟”



منبع

مقامات کاخ سفید این مقایسه را رد کردند و خاطرنشان کردند که بایدن در سخنرانی سال 2021 خود در مورد نوع دلتای “قدرتمند” هشدار داد. کریس میگر، یک سخنگوی، گفت که مرگ و میر ناشی از این ویروس در حال حاضر به پایین ترین حد خود رسیده است و باعث کاهش اختلالات در محل کار و کلاس های درس شده است.

حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه باعث افزایش قیمت گاز در سراسر جهان شد و تورم را تشدید کرد که به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسید. ضربه دیگری در ماه گذشته وارد شد، زمانی که دادگاه عالی حق قانونی سقط جنین را تحت عنوان Roe v. Wade لغو کرد و توانایی آژانس حفاظت از محیط زیست برای تنظیم انتشار گازهای گلخانه ای را محدود کرد.

او پس از قتل عام در نیویورک و تگزاس، محدودیت های جدید اسلحه را به قانون تبدیل کرد، و همزمان با ورود جنگ در اوکراین به ماه پنجم خود، سرمایه گذاری مجدد در امنیت اروپا را رهبری می کند. اما او ابزارهای محدودی برای مقابله با چالش های دیگر، مانند افزایش هزینه ها و کاهش دسترسی به سقط جنین در اختیار دارد.

بایدن در سخنرانی چهارم ژوئیه خود گفت که ویروس «غلبه نکرده است» و او دو روز بعد رویداد دیگری برای صحبت در مورد نوع دلتا برگزار کرد.

واشنگتن (AP) – در چهارم ژوئیه گذشته، رئیس جمهور جو بایدن صدها نفر را در خارج از کاخ سفید گرد هم آورد تا برای رویدادی که سال قبل برای بسیاری از آمریکایی ها غیرقابل تصور بود. با عقب نشینی ویروس کرونا، آنها همبرگر خوردند و آتش بازی را بر فراز مرکز خرید ملی تماشا کردند.

لیانا ون، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن، گفت که دلایل بیشتری برای خوش بین بودن در سال جاری نسبت به سال گذشته وجود دارد. مصونیت از واکسن ها یا عفونت های قبلی بسیار گسترده تر است و درمان های ضد ویروسی در پیشگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران آسیب پذیر موثر هستند.

او در حالی که از افرادی که هنوز واکسینه نشده بودند، گفت: “به نظر من این باید باعث شود همه دو بار فکر کنند.”

لیندسی چروینسکی، مورخ ریاست جمهوری گفت: «مردم بداخلاق هستند.

بازسازی که دشوار بوده است، به ویژه در شرایطی که کشور با چالش هایی مواجه است که برخی از آنها برای بایدن ناامیدکننده است، خارج از کنترل او.

او گفت: «دولت در انجام آن اعلامیه ها در حال حاضر مردد است، در حالی که در واقع زمان انجام این کار است.