ابرهای حاکم بر آینده ماهیگیری شاه ماهی آزاد آلاسکا در جنوب شرقی

طبق اسناد دادگاه، سالانه حدود 1000 دارنده مجوز در صید ترول های تجاری جنوب شرقی آلاسکا ماهی می گیرند و این صنعت از هزاران شغل تمام وقت دیگر پشتیبانی می کند. ترولینگ در 10 ماه از سال اتفاق می افتد که عمدتاً بین فصل های زمستان و تابستان تقسیم می شود. ماهیگیران نیز به دنبال ماهی قزل آلا کوهو و چام هستند، اما شینوک با ارزش ترین آنهاست.

سیاتل (AP) – حکم دادگاه فدرال در این هفته آینده یک ماهیگیری تجاری ارزشمند شاه ماهی آزاد در جنوب شرقی آلاسکا را زیر سوال برد، زیرا یک گروه حفاظت از تصویب برداشت دولت را به عنوان تهدیدی برای ماهی های محافظت شده و نهنگ های قاتل در معرض انقراض به چالش کشیدند. که آنها را می خورند

این حکم که روز دوشنبه توسط قاضی منطقه ای ایالات متحده، ریچارد جونز در سیاتل صادر شد، گفت که NOAA Fisheries قانون گونه های در خطر انقراض و سایر قوانین زیست محیطی را هنگام تایید صید ترول ها نقض کرده است.

انجمن ترولرهای آلاسکا که به عنوان متهم در این دعوی مداخله کرد، از سازمان حفاظت از ماهیان وحشی به دلیل طرح دعوی انتقاد کرد و گفت که هیچ توجهی به ماهیگیری در آلاسکا ندارد.

این آژانس اذعان کرد که برداشت چینوک احتمالاً به اورکاها آسیب می رساند و از ذخایر ماهی سالمون شاه ماهی پاگت ساند و رودخانه کلمبیا محافظت می کند، اما اعلام کرد که با صرف حدود 100 میلیون دلار برای احیای زیستگاه و افزایش تولید هچری شینوک تا 20 میلیون، این آسیب را جبران می کند. سالیانه ریزش می کند، بنابراین غذای بیشتری برای نهنگ ها فراهم می کند.

در سال 2019، NOAA Fisheries یک نظر بیولوژیکی صادر کرد که در آن جدیدترین طرح یک دهه ای برای صید تجاری ترول برای شینوک در جنوب شرقی آلاسکا، با محدودیت های برداشت در طی مذاکرات بین ایالات متحده و کانادا، تصویب شد.

NOAA Fisheries روز چهارشنبه گفت هنوز در حال بررسی این تصمیم است. در بیانیه ای مکتوب، اداره ماهی و بازی آلاسکا اعلام کرد که در حال بررسی درخواست تجدید نظر است.

این حکم به این معنی است که آژانس فدرال باید تأثیرات ماهیگیری را بر روی اورکاها و بر ذخایر حفاظت شده ماهی سالمون Puget Sound و رودخانه کلمبیا و اینکه آیا برنامه ای برای جبران برداشت با آزادسازی بیشتر شاه ماهی آزاد از جوجه کشی ها صحیح است، بررسی کند.

شینوک، بزرگترین گونه ماهی قزل آلا اقیانوس آرام، بخش عمده ای از رژیم غذایی اورکاهای در حال انقراض را در آب های دریای سالیش بین ایالت واشنگتن و کانادا تشکیل می دهد. به دلیل دلایلی از جمله صید بی رویه، سدها، توسعه و آلودگی، ماهی آزاد شاه در شمال غربی بخش کوچکی از فراوانی تاریخی خود را دارد و اورکاها نیز به نوبه خود آسیب دیده اند، تنها 74 نهنگ باقی مانده است و دانشمندان در مورد انقراض هشدار داده اند.

اما هلورسون، مدیر اجرایی Wild Fish Conservancy، گفت: «ما حکم قاضی جونز را که در نهایت چندین دهه مدیریت ناپایدار برداشت شینوک در جنوب شرقی آلاسکا را زیر سوال می برد و نقطه عطفی برای بهبود اورکاهای ساکن جنوبی و چینوک وحشی است، تحسین می کنیم. گروهی که تصویب شیلات را به چالش کشید.

این انجمن روز پنجشنبه در ایمیلی گفت: «ماهیگیری ماهی قزل آلا قلاب و لاین ما تأثیر کمی دارد، هر بار یک ماهی را برداشت می‌کند، و برداشت ما سالانه به حدود یک سوم برداشت تاریخی محدود می‌شود». ما بیش از صد سال است که با استفاده از این روش ماهیگیری می کنیم و متعهد هستیم که این کار را به شیوه ای پایدار ادامه دهیم. ما به مبارزه برای حفظ ماهیگیری و شیوه زندگی خود ادامه خواهیم داد.»

مشخص نیست که آیا ترولرهای صنعت 800 میلیون دلاری اجازه خواهند داشت به ماهیگیری برای پادشاهان، که به نام شینوک نیز معروف هستند، ادامه دهند، در حالی که این اتفاق می افتد. انتظار می رود که دادگاه در چند هفته آینده بررسی راهکارهای جبران تخلفات قانونی آژانس را آغاز کند.

کمیسر داگ وینسنت لانگ گفت: “ما وظیفه داریم مراقب ماهیگیری خود و جوامع ساحلی جنوب شرقی و خانواده هایی باشیم که به آنها متکی هستند.”

در حالی که نهنگ‌های قاتل ساکن جنوبی که در معرض خطر انقراض هستند معمولاً به شمال آلاسکا نمی‌روند، مقدار زیادی از ماهی قزل آلا شینوک صید شده در صید ترول‌های جنوب شرقی آلاسکا – حدود 97 درصد – از رودخانه‌های جنوب، در بریتیش کلمبیا، واشنگتن و آمریکا سرچشمه می‌گیرد. اورگان انجمن حفاظت از ماهی‌های وحشی استدلال می‌کند که اگر آن ماهی‌ها صید نمی‌شدند، بسیاری از اورکاها می‌توانستند با مهاجرت ماهی آزاد به رودخانه‌های مادری خود برای تخم‌ریزی، بخورند.

جونز توصیه های او را در نظر خود روز دوشنبه پذیرفت و از او خواست تا راه حل های احتمالی را در نظر بگیرد. احتمالات شامل ادامه دادن به ترولرها برای ماهیگیری شینوک است در حالی که NOAA اشتباهات قانونی را برطرف می کند، آنها را از انجام این کار منع می کند یا چیزی در این بین. همچنین ممکن است به NOAA دستور داده شود که از افزایش تولید هچری شاه ماهی آزاد خودداری کند، مگر اینکه نشان دهد طرح کاهش صحیح است.

پاییز گذشته، Wild Fish Conservancy به طور جداگانه از وزارت ماهی و حیات وحش واشنگتن شکایت کرد و آن را به گسترش گسترده تولید جوجه کشی به منظور افزایش طعمه برای اورکاها بدون بررسی زیست محیطی و رویه های مورد نیاز توسط قوانین ایالتی متهم کرد.



منبع

سال گذشته، قاضی قاضی که پرونده را بررسی کرد، میشل پترسن، با آن مخالفت کرد و دریافت که طبق قانون فدرال، NOAA Fisheries نمی‌تواند برای جبران آسیب واقعی به گونه‌های حفاظت‌شده به اقدامات کاهشی فرضی تکیه کند. از آنجا که بودجه برای تلاش‌های بازسازی نامشخص بود، زیرا هیچ مهلت الزام‌آوری برای اقدامات کاهش وجود نداشت و از آنجا که آژانس واقعاً مطالعه نکرد که افزایش تولید جوجه‌کشی چه تأثیری بر ذخایر ماهی قزل آلا وحشی یا ارکا دارد، این کاهش از نظر قانونی کافی نبود.