آندرتی و روسی به دلیل برنده شدن غیرقانونی ماشین در ایندی جریمه شدند

برد او در روز شنبه به یک شکست سه ساله که مربوط به جاده آمریکا در ویسکانسین در سال 2019 بود و 1133 روز طول کشید، پایان داد. این پیروزی همچنین به روسی کمک کرد تا تیم شماره 27 خود را با یک نکته مثبت ترک کند. تقریبا 70 درصد از تیم روسی در هفت فصل رانندگی او برای آندرتی با او بوده اند.

بازرسی خودروی روسی پس از پیروزی روز شنبه در کورس جاده ای در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی شکست خورد. IndyCar گفت از بطری آب به جای بالاست استفاده شده است تا اطمینان حاصل شود که خودرو حداقل وزن مورد نیاز را برآورده می کند.

___

روسی نیز 20 امتیاز در جدول رده بندی داشت، اما او قبل از پنالتی در رده هشتم جدول رده بندی قرار گرفت و مدت زیادی از رقابت قهرمانی ایندی کار دور است. روسی در پایان فصل آندرتی را ترک می کند تا برای Arrow McLaren SP رانندگی کند.

تیم در بیانیه‌ای گفت: «ما از این اشتباه متأسفیم و از درک ایندی‌کار مبنی بر اینکه شماره 27 در طول مسابقه مطابقت داشت، قدردانی می‌کنیم».

ایندی کار روز چهارشنبه آندرتی اتواسپورت را 25000 دلار جریمه کرد زیرا تیم از بطری آب برای وزن کردن خودروی الکساندر روسی استفاده کرد تا به زنجیره شکست های خود در 49 مسابقه پایان دهد.

مسابقات اتومبیل رانی AP بیشتر: https://apnews.com/hub/auto-racing و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

روسی، اهل کالیفرنیا، در سال 2016 به عنوان یک تازه کار، صدمین دوره مسابقات ایندیاناپولیس 500 را به دست آورد. او در آن فصل پس از پایان دوران تعقیب یک صندلی در فرمول یک، به ایالات متحده بازگشت. پنج مسابقه روسی در فصل 2015 او را به آخرین راننده آمریکایی تبدیل کرد که در آخر هفته F1 شرکت کرده است.

جی فرای، رئیس ایندی کار گفت: «از منظر اسپورت، این خودرو حداقل شرایط را برآورده می‌کرد. از منظر فنی، روشی که آنها به وزن دست یافتند مجاز نیست. برای رسیدن به حداقل وزن، از بطری نوشیدنی و محتویات آن به عنوان بالاست ماشین استفاده شده است که مجاز نیست و دلیل جریمه و جریمه شدن تیم است.