ناوارو متحد ترامپ به دلیل ادعای حساب ایمیل غیررسمی شکایت کرد

“آقای. ناوارو به اشتباه سوابق ریاست جمهوری را که متعلق به ایالات متحده است و بخشی از سابقه تاریخی دائمی دولت قبلی را تشکیل می دهد، حفظ می کند.

وزارت دادگستری از یک قاضی فدرال می‌خواهد که «مجوز بازیابی هرگونه سوابق ریاست‌جمهوری در اختیار، نگهداری و/یا کنترل آقای ناوارو» را صادر کند. دعوا همچنین به دنبال خسارت نامشخص است.

شکایت در دادگاه فدرال در واشنگتن مدعی است که ناوارو از حداقل یک حساب ایمیل “غیر رسمی” – یک حساب ProtonMail – برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده کرده است. این اقدام قانونی تنها چند هفته پس از آن صورت می گیرد که ناوارو به اتهامات جنایی پس از امتناع از همکاری با یک متهم متهم شد. تحقیقات کنگره در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره.

وکیلی که نماینده ناوارو در پرونده جنایی است بلافاصله به پیامی که به دنبال اظهار نظر در مورد پرونده مدنی بود، پاسخ نداد.



منبع

نیویورک (AP) – وزارت دادگستری روز چهارشنبه علیه پیتر ناوارو شکایت کرد و مدعی شد که مشاور سابق دونالد ترامپ هنگام کار در کاخ سفید از یک حساب ایمیل غیررسمی استفاده کرده و به اشتباه سوابق ریاست جمهوری را حفظ کرده است.

پرونده مدنی ادعا می کند که ناوارو با استفاده از حساب ایمیل غیررسمی، سوابق ریاست جمهوری را به اداره بایگانی و سوابق ملی تحویل نداده است.