آنتونی اسکاراموچی، خودی سابق می‌گوید ترامپ می‌داند ادعای تقلب در انتخابات یک دروغ است


آنتونی اسکاراموچی، دستیار سابق، در مقاله ای به نیویورک تایمز گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق می داند که ادعای او در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری “همه دروغ است”.

اسکاراموچی، متحد دیرینه ترامپ که مدت کوتاهی قبل از جدایی این افراد در دولت خدمت کرده بود، به تایمز گفت: «من معتقدم که رئیس جمهور ترامپ می داند که تمام کاری که انجام می دهد یک نیرنگ است.

اسکاراموچی گفت، در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016، ترامپ «به من و دیگران رو می‌کند و چیزهای خنده‌داری می‌گوید، «چرا مردم نمی‌توانند بفهمند که شما بچه‌ها چه چیزی در مورد من می‌دانید – اینکه من حداقل 50 درصد در حال بازی و پر از آن هستم. زمان؟’ او می داند که همه اینها دروغ است.»

آلیسا فرح گریفین، دستیار سابق کاخ سفید، ماه گذشته به سی ان ان گفت که شنیده بود ترامپ به طور خصوصی اعتراف کرده است که در انتخابات شکست خورده است – هرچند از این بابت خوشحال نبود.

مشاهداتی مانند مشاهدات اسکاراموچی و فرح گریفین اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند زیرا ترامپ با اتهامات جنایی احتمالی برای نقشی که در قیام خشونت آمیز در 6 ژانویه 2021 ایفا کرد، روبرو می شود.

نیت مجرمانه در هر اتهامی که ممکن است علیه ترامپ به دلیل تلاش های او برای سرنگونی نتایج قانونی انتخابات 2020 مطرح شود، کلیدی است.

باربارا مک‌کواد، دادستان سابق ناحیه شرقی میشیگان، ماه گذشته به نیویورکر گفت، با این وجود، یک وکیل مدافع می‌تواند استدلال کند که ترامپ «واقعاً معتقد بود که در انتخابات پیروز شده است… و تلاش می‌کرد جلوی تقلب را بگیرد». “اثبات طرز فکر واقعا سخت است.”

اما شاهدان می‌گویند ترامپ یا می‌دانست که در انتخابات شکست خورده است یا آنقدر کورکورانه به قدرت رسیده است که از هر کانال مناسب طفره می‌رود و برای ماندن در کاخ سفید دست به هر کاری می‌زند – حتی تا حدی که جان مردم را به خطر بیندازد.

کسیدی هاچینسون، دستیار مارک میدوز، رئیس دفتر سابق کاخ سفید، هفته گذشته در مقابل هیئت مجلس نمایندگان شهادت داد که ترامپ اصرار داشته است که غربالگری‌های امنیتی در گردهمایی 6 ژانویه برای حامیانش که به حمل سلاح شناخته می‌شوند، کنار گذاشته شود. در حالی که کنگره برای تایید نتایج انتخابات 2020 تشکیل جلسه داد، ترامپ از آنها خواست تا به ساختمان کنگره راهپیمایی کنند و “مانند جهنم بجنگند”.

آنها اینجا نیستند که به من صدمه بزنندبه گزارش هاچینسون، ترامپ گفت. با این حال، اوباش شعار می‌دادند که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق باید «به دار آویخته شود»، خواستار «کشیدن» قانون‌گذاران در خیابان‌ها شدند، و به شدت به افسران پلیس حمله کردند.

سولومون ویزنبرگ – معاون سابق مشاور مستقل در زمان کن استار که در مورد جنجال وایت واتر مربوط به بیل و هیلاری کلینتون تحقیق می کرد – روایت هاچینسون را “تفنگ سیگار کشیدن” این موضوع “مجرم بودن ترامپ به اتهام توطئه فتنه انگیز” را اثبات می کند.

تقریباً همه مقامات و دستیاران کاخ سفید به ترامپ گفته اند که او در انتخابات شکست خورده است. ادعاهای مکرر او مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات، پس از بررسی های کامل، همه به وضوح رد شدند.

به گفته مک‌کواد، این بدان معناست که مفهوم «کوری عمدی» می‌تواند علیه ترامپ در یک محاکمه جنایی نیز مورد استفاده قرار گیرد. او توضیح داد: “فردی نمی تواند احتمال واقعی بودن یک واقعیت را نادیده بگیرد” – مانند این واقعیت که انتخابات مشروع بوده است – “فقط به این دلیل که او آرزو می کند که حقیقت نداشته باشد.”

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع