آلاباما غرامت را برای بازمانده انفجار KKK در سال 63 نادیده گرفت

رودولف که به خاطر زنده ماندن از این حمله بدنام به عنوان «پنجمین دختر کوچک» شناخته می شود، که در مستند اسپایک لی در سال 1997 به نام «4 دختر کوچک» به تصویر کشیده شد، به دلیل انفعال ایالت رتبه بندی شده است.

پنج دختر در حمام طبقه پایین در کلیسای باپتیست خیابان شانزدهم جمع شده بودند که بمبی که توسط اعضای KKK کار گذاشته شده بود در بیرون منفجر شد و سوراخ بزرگی را در دیوار ضخیم و آجری ایجاد کرد. این انفجار باعث کشته شدن دنیس مک نیر، 11 ساله، و سه نوجوان 14 ساله شد: کارول رابرتسون، سینتیا موریس، که سینتیا وسلی نیز نامیده می شود، و آدی مای کالینز، که خواهر رودولف بود.

رودولف یک عمر را با دردهای جسمی و روحی ناشی از بمباران گذرانده است. رودلف علیرغم جراحات و اختلالات استرس طولانی مدتش، شهادتی ارائه کرد که به محکومیت مردان متهم به کار گذاشتن بمب کمک کرد، و او کتابی با عنوان «پنجمین دختر کوچک» درباره زندگی خود نوشت.

“چرا آنها نمی توانند کاری برای سارا انجام دهند؟” او گفت.

او گفت: «علاوه بر این، در گفتگوهای وکیل با وکیل که بلافاصله بعد از آن انجام شد، همین نکته تکرار شد.

در حالی که کمیسیون جبران خسارت قربانیان جنایات آلاباما به قربانیان و خانواده‌ها با هزینه‌های مرتبط با یک جنایت کمک می‌کند، قانون ایالتی به آن اجازه نمی‌دهد تا به جرایمی که قبل از ایجاد آژانس در سال 1984 رخ داده‌اند رسیدگی کند.

رودولف گفت: «اگر آن‌ها آن همه نفرت نژادپرستانه را که در آن زمان در جریان بود، برانگیختند، من باور نمی‌کردم که کلیسا بمباران می‌شد.

جینا مایولا، سخنگوی مطبوعاتی، گفت که آیوی، در زمان عذرخواهی، در نامه ای به وکیل رودولف گفت که هرگونه غرامت احتمالی نیاز به تصویب قانون دارد.

ایشان بابا، وکیل مدافع رودولف، گفت که عذرخواهی ایالت – که به درخواست رودلف همراه با درخواست بازپرداخت انجام شد – تنها به عنوان اولین قدم بود.

سوابق قانونی نشان می‌دهد که هیچ لایحه‌ای برای جبران خسارت رودلف ارائه نشده است، و مشخص نیست که آیا چنین قانونی می‌تواند به تصویب برسد، زیرا جمهوری‌خواهان محافظه‌کار اکثریت قاطع را در اختیار دارند و در درس‌های تاریخ که می‌تواند باعث ایجاد احساس بدی در سفیدپوستان نسبت به گذشته شود، مشکلی ایجاد کرده‌اند. .

فرماندار کی آیوی دو سال پیش با عذرخواهی از رودولف به خاطر “درد و رنج ناگفته” خود، از مسئله غرامت مالی چشم پوشی کرد و گفت که به دخالت قانونگذاری نیاز است. اما علیرغم تلاش وکلای مدافع رودلف هیچ کاری انجام نشده است و این مسئله حل نشده باقی مانده است. پرداخت حتی اگر قربانیان حملات دیگر، از جمله 11 سپتامبر، غرامت دریافت کردند.

رودولف در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس در روز چهارشنبه گفت: فرماندار وقت. جورج سی والاس با لفاظی های جدایی طلبانه خود به ایجاد زمینه برای حمله کوکلوکس کلان به کلیسای باپتیست خیابان شانزدهم کمک کرد، و دولت مسئولیت بمب گذاری را بر عهده دارد که سال ها مورد پیگرد قانونی قرار نگرفت.

رودولف در روز پنج شنبه، در سالگرد بمب گذاری، با رئیس جمهور جو بایدن در کاخ سفید برای نشستی درباره مبارزه با خشونت ناشی از نفرت دیدار خواهد کرد.

سه عضو کلان که به جرم قتل در بمب گذاری سالها بعد محکوم شدند در زندان مردند و مظنون چهارم بدون اینکه هیچگونه اتهامی به او وارد شود درگذشت. این بمب گذاری هشت ماه پس از آن رخ داد که والاس در سخنرانی افتتاحیه خود «تفکیک برای همیشه» را اعلام کرد و در زمانی که مدارس بیرمنگام برای اولین بار از نظر نژادی ادغام شدند.

او گفت: «او مستحق عدالت در قالب غرامت برای صدمات شدید و هزینه‌هایی است که تقریباً 60 سال متحمل شده است». ما به دنبال هر راه موجود برای دریافت کمکی که سارا به آن نیاز دارد و شایسته آن است، ادامه خواهیم داد.

رودولف گفت که هنوز هم هزینه های پزشکی ناشی از انفجار متحمل می شود، از جمله صورتحساب 90 دلاری که هر چند ماه یکبار برای کار روی پروتزی که به جای چشم راست می بندد و در 15 سپتامبر 1963 بر اثر اصابت ترکش از بین رفت، دریافت می کند. رودولف معتقد است که میلیون‌ها دلار به او بدهکار است.

___

جورج رودولف، شوهر رودولف، گفت که او از رفتاری که با همسرش شده است، ناامید و عصبانی است. او گفت که به قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 و همچنین قربانیان بمب گذاری ماراتن بوستون در سال 2013 غرامت پرداخت شد.

بیرمنگام، آلا (AP) – سارا کالینز رودولف یک چشم خود را از دست داد و هنوز تکه‌های شیشه در بدنش در اثر بمب‌گذاری کوکلاکس کلان که 59 سال پیش خواهر و سه دختر سیاه‌پوست دیگر را در کلیسای آلاباما کشتند، دارد و او هنوز منتظر است. از دولت برای جبران این جراحات.

ریوز یکی از اعضای تیم نژاد و قومیت AP است.



منبع

خود کلیسا نیز مانند بنای یادبود ملی حقوق مدنی بیرمنگام که توسط رئیس جمهور باراک اوباما در سال 2017 در یکی از آخرین اقداماتش در مقام ریاست جمهوری تشکیل شد، پول دولتی برای بازسازی دریافت کرده است. رودولف گفت: «اما من نه.